Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) solicită Consiliului Concurenţei verificări la nivelul modului în care CSA îşi exercită prerogativele în domeniul asigurărilor, având în vedere noile informaţii ce vizează dublarea tarifelor pentru RCA, arată un comunicat remis redacţiei.
Creşterea tarifelor RCA nu poate corecta modul în care asiguratorii îşi tratează clienţii justificând doar proiectul prin care asigurările CASCO vor fi incluse în RCA.
CNR consideră foarte suspect modul în care se aplică sistemul "malus-bonus" de către toate societăţile de asigurări şi că CSA este direct răspunzătoare pentru toate neregulile din piaţa asigurărilor dovedind o totală ineficienţă în reprezentarea intereselor asiguraţilor.
"În mod surprinzător, la achiziţia unei maşini aplicarea legală a malus-ului/bonusului se face prin păcălirea asiguratului. Astfel chiar dacă un asigurat are un istoric curat din punct de vedere al evenimentelor rutiere, nu primeşte reducerea aferentă bonusului indiferent căreia dintre societăţile de asigurări se adresează, argumentul stupefiant fiind legat de evenimentele în care a fost implicată maşina (în cazul maşinilor second hand) şi nici de cum de conducătorul auto al acesteia. În aceste condiţii un proprietar de autovehicul rutier ce nu a provocat şi nu a fost implicat în evenimente rutiere ajunge să nu primească reducerea îndreptăţită la încheierea unei poliţe de asigurare în cazul unei înmatriculări noi, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare", se precizează în comunicatul CNR.
Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) este cea mai nouă structura patronală din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri şi de persoane şi are în componenţă peste 36 de structuri asociative din Federaţia Operatorilor Români de Transport respectiv Federaţia Transportatorilor Europa.