Înrăutăţirea climatului economic din România, Italia şi Ucraina, care a afectat vânzările de băuturi, şi scumpirea petrolului, ce a majorat costurile, au dus la revizuirea în jos a obiectivelor, a anunţat Coca-Cola Hellenic, ce îmbuteliază Coca-Cola pe piaţa românească, relatează Reuters, citată de NewsIn.
Compania grecească Coca-Cola Hellenic a anunţat că şi-a redus estimarea de profit pentru 2008, din cauza condiţiilor meteorologice mai puţin favorabile vânzărilor de băuturi răcoritoare, creşterii costurilor şi grevelor, care au afectat vânzările din prima parte a acestui an şi au ieftinit acţiunile companiei cu o cincime.
Astfel, compania şi-a revizuit în scădere estimarea asupra creşterii volumului de vânzări din 2008, de la 7% la 6%, în timp ce câştigul înainte de dobânzi şi impozitare (EBIT) este aşteptat să crească cu doar 5-7%, în loc de 11-13%, cât fusese anunţat anterior.
"Noile ţinte sunt sub estimările noastre, care se apropiau de nivelurile maxime ale prognozelor anterioare ale firmei", se arată într-o notă de cercetare a Proton Research.
După anunţ, acţiunile Coca-Cola Hellenic s-au prăbuşit cu 19,3% până la 21,70 euro în deschiderea Bursei de la Atena.
Coca-Cola Hellenic înbuteliază produse sub marca Coca-Cola în 27 de ţări din Europa (inclusiv România) şi în Nigeria, mai mult de jumătate din vânzări fiind însă pe pieţele emergente din estul Europei.