Consumul de legume şi fructe este la un nivel foarte scăzut în ţara noastră. Astfel, suntem printre europenii care consumă zilnic cele mai puţine legume şi fructe, potrivit Oficiului European de Statistică (Eurostat), cu o medie de 42% din populaţie, ceea ce ne situează cu 22 de procente sub media europeană.
Totuşi, trendul privind consumul de fructe şi legume proaspete este în creştere, alături de preferinţa de a le achiziţiona din marile lanţuri comerciale. Potrivit organizatorilor conferinţei RO Fruits & Vegetables Show, consumul de fructe şi legume proaspete reprezintă o categorie care câştigă tot mai mult spaţiu în coşul cumpărătorilor autohtoni. Categoria a devenit, în ultimii ani, una de destinaţie şi pentru retailul modern, iar vânzările anuale de fructe şi legume realizate de marile lanţuri comerciale sunt în creştere, indiferent de formatul de magazine. Acest lucru se explică prin migraţia consumatorilor de la pieţele tradiţionale spre formatele moderne, fenomen valabil şi pentru fructe şi legume proaspete. În topul celor mai vândute cinci fructe, în ceea ce priveşte volumul vânzărilor, se regăsesc bananele, merele, portocalele, pepenele şi lămâile, iar în topul celor mai vândute cinci legume, tot în termeni de volum, se află cartofii, roşiile, morcovii, ceapa albă şi varza albă.