Coface Româniai lansează Diagnostic, un produs unic pe segmentul de Informaţii de Afaceri din România. Noul produs realizează profilul de risc al unei companii într-un limbaj unic, conform unui comunicat de presă transmis de Coface.
El reprezintă unicul produs din România care interpretează situaţia financiară a companiei şi comportamentul de plată într-o analiză extinsă pe 6 pagini.
Mai mult, foloseşte principiul radiografierii, adică ilustrează principalele 5 puncte forte şi slabe ale companiei din perspectiva comportamentului de plată, situaţiei de lichiditate, solvabilităţii, cash flow-ului, investiţiilor şi rotaţiei capitalului de lucru.
Mai mult, produsul poate fi folosit de către departamentele financiar, comercial, management, logistică sau achiziţii .
Interpretează în mod obiectiv indicatorii financiari ai companiei analizate prin comparaţie cu mediile sectoriale şi bunele practici.
Totodată, evaluează sustenabilitatea indicatorilor financiari considerând situaţia companiei, vechimea în piaţă, nevoia de lichiditate şi profitabilitate având în vedere strategia de investiţii şi structura de capital
Diagnostic este util în evaluarea unei companii, a partenerilor acesteia, fie furnizori, clienţi, chiar şi competitori. Produsul ajută la înţelegerea aprofundată a sănătăţii financiare şi a competitivităţii firmei analizate, şi oferă argumente pentru limita de credit recomandată şi riscul companiei subiect.
Eugen Anicescu, Country Manager, Coface România, a spus:
"Respectând tradiţia noastră de a inova constant şi de a oferi servicii integrate de management al riscului, venim în întâmpinarea companiilor cu un nou produs care să contribuie la cunoaşterea aprofundată a partenerilor de afaceri. Menit să evalueze punctele tari şi slabe ale unei companii în raport cu realităţile pieţei, Diagnostic oferă o viziune completă, de 360 de grade, asupra ecosistemului unei companii. Mai mult, acesta se întâmplă într-un limbaj accesibil unui non-expert, ceea ce contribuie la creşterea nivelului de cunoaştere şi educare a pieţei. Acest produs vine să completeze oferta noastră de produse şi servicii într-o perioadă marcată de numeroase provocări pentru companii, pe care continuăm să le sprijinim prin soluţii adaptate".
Importanţa cunoaşterii partenerilor de afaceri
În ultimii 10 ani, gradul de interconectivitate a companiilor româneşti a crescut considerabil. Astfel, creditul furnizor a devenit de aproximativ 3,5 ori mai are decât cuantumul creditului bancar în ultimul deceniu, iar perioada medie de încasare aproape s-a dublat, de la 60 de zile în 2007, la 115 zile în 2019. Pe acest fond, dublat de apariţia unor situaţii neprevăzute, precum pandemia de COVID-19, cunoaşterea partenerilor de afaceri, a solidităţii financiare, a comportamentului de plată a acestora a devenit mai importantă ca niciodată.
Iancu Guda, Services Director, Coface România, a spus: "După 15 ani de experienţă în managementul riscului de credit, cea mai des întâlnită intrebare primită de Coface de la toţi cei care îşi verifică partenerii de afaceri este "De Ce?". Lumea vrea să înţeleagă ce este în spatele analizei bonităţii unei companii, de ce se recomandă limitarea expunerii la un anumit nivel şi de ce este încadrată compania respectivă într-o clasă de risc. Pentru a răspunde acestei întrebări, Coface vine în întâmpinarea clienţilor cu un produs unic în România: DIAGNOSTIC."