"Coface", unul dintre liderii pieţei de asigurări de credite din ţara noastră, are planuri ambiţioase de dezvoltare regională pentru 2010, când se pregăteşte să înfiinţeze la Bucureşti un centru de servicii suport (back-office service) pentru Europa Centrală şi de Est, investiţia totală estimată de reprezentanţii companiei ridicându-se la 2,5 milioane de euro.
Cristian Ionescu, Country Cluster Manager "Coface", care coordonează în acelaşi timp activităţile companiei din ţara noastră, Bulgaria şi Slovacia, ne-a explicat: "Vom deschide o platformă de servicii suport anul viitor în Bucureşti, în care vor fi relocate operaţiunile din Europa Centrală şi de Est, la noul centru urmând să fie angajate aproximativ 100 de persoane".
Primul pas pentru demararea platformei regionale este programat pentru sfârşitul acestui an, când "Coface România" va prelua operaţiunile din Serbia şi Croaţia.
"Estimăm că la sfârşitul lui 2010 centrul de servicii va fi finalizat şi va deveni complet operaţional", ne-a mai spus domnul Ionescu.
Noua platformă va fi destinată furnizării de servicii suport, precum lucrul cu interfaţa sau procesarea dosarelor.
• Profitul Coface s-a diminuat cu 86% la opt luni, însă afacerile sunt în creştere
La sfârşitul primelor opt luni ale acestui an, cifra de afaceri înregistrată de "Coface" s-a ridicat la 20 milioane de lei, în creştere cu 54% faţă de perioada similară din 2008, cu toate că activitatea de asigurare de credite comerciale a tras în jos profitul companiei cu 86%, la numai 243.000 de lei.
Pierderea netă înregistrată de companie din activitatea de asigurare de credite comerciale a fost, în intervalul ianuarie - august, de 2,95 milioane de lei, faţă de numai 130.000 de lei în perioada similară din 2008.
"Estimăm că vom înregistra venituri de patru milioane euro din asigurările de credit şi vom obţine per total, pe acest segment, 2,8 milioane euro", ne-a spus Cristian Ionescu.
În privinţa cifrei de afaceri, reprezentanţii Coface estimează o creştere de 30-40% faţă de anul trecut, până la 29,5 milioane de lei (7 milioane de euro), cu toate că această sumă este mult sub cifra bugetată la începutul anului, de 8,4 milioane de euro.
Pe segmentul asigurărilor de credit, compania a înregistrat venituri de 8,5 milioane lei, cu 80% mai mari faţă de anul trecut, din care 7,5 milioane de lei au reprezentat primele subscrise.
În primele opt luni din 2009, 55% din notificările de pe acest segment au provenit din domeniul contrucţiilor şi materialelor de construcţii, în timp ce domeniul IT a ocupat locul al doilea, cu 6% din notificări.
De asemenea, compania şi-a propus în acest sens să readucă sub control rata daunelor, care s-a majorat foarte mult pe fondul crizei, cele mai mari daune fiind plătite companiei "Arcom".
În ceea ce priveşte segmentul de colectare creanţe, "Coface" a încasat 7,6 milioane de lei, cu 54% mai mult faţă de perioada similară din 2008, iar pe segmentul de rapoarte de credit, veniturile s-au ridicat la 3,8 milioane de lei, în creştere cu 16,2% faţă de anul trecut.
"Pe segmentul colectării de creanţe, suntem numărul doi în piaţă, după Euler Hermes, cu o cotă de 17%", a mai precizat directorul "Coface". Acesta a completat că rata medie de succes a rămas la aproximativ acelaşi nivel în acest an, comparativ cu 2008, respectiv aproape de 30%.
"Coface" România are o experienţă de peste 11 ani în domeniul risk-managementului, activând pe piaţa ţara noastră din anul 1996.