Comercianţii cu amănuntul din Europa sunt pesimişti în privinţa perspectivelor afacerilor lor în perioada sărbătorilor

G.D.
Internaţional / 29 noiembrie 2022

Sursa foto: www.pixabay.com

Sursa foto: www.pixabay.com

Europenii au cumpărat în weekendul de Black Friday smartphone-uri, decoraţiuni de Crăciun, pulovere şi bijuterii, dar perspectivele pentru sezonul sărbătorilor au rămas întunecate, au declarat retailerii citaţi de Reuters, conform News.ro.

Un sondaj efectuat de asociaţia germană a comercianţilor cu amănuntul HDE, care reuneşte 400 de companii, a arătat că puţin peste jumătate dintre comercianţi au declarat că sunt încă nemulţumiţi de vânzări ,săptămâna trecută, faţă de aproximativ 30% care au fost mulţumiţi.

Comercianţii cu amănuntul din Europa se tem că sezonul comercial de Crăciun ar putea fi cel mai rău din cel puţin un deceniu, deoarece cumpărătorii reduc cheltuielile, afectaţi de inflaţia de două cifre şi de creşterea facturilor pentru energie.

Cu toate acestea, primele indicii sugerează că Black Friday a oferit o oarecare uşurare.

"Afacerile au crescut în mod clar în weekend", a declarat directorul general al HDE, Stefan Genth, într-un comunicat.

În Ţările de Jos, datele din tranzacţiile cu cardul de credit şi din magazinele online au arătat o creştere puternică de la an la an pentru săptămâna de Black Friday, deşi inflaţia de 15% din Olanda a jucat un rol important.

Datele de la International Card Services au arătat că numărul tranzacţiilor din Olanda a crescut cu 12% şi cheltuielile cu 30%, pe ansamblul săptămânii.

Achiziţiile mari, cum ar fi electronice şi mobilier, au fost rare.

Cele mai mari cheltuieli au fost în magazinele universale, pentru încălţăminte şi îmbrăcăminte şi pentru mâncare şi băuturi, a spus ICS.

Retailerii italieni au oferit o imagine mixtă.

Giulio Felloni, preşedintele Federazione Moda Italia Confcommercio, un organism comercial pentru comercianţii italieni de modă, a declarat pentru Reuters că vânzările din sector au scăzut cu 10-15% faţă de anul trecut.

"Black Friday şi-a pierdut o parte din semnificaţia pentru comercianţii de modă, deoarece nu mai este într-o singură zi, ci se întinde pe o săptămână sau chiar o lună. Încă funcţionează pentru electrocasnice, electronice, vânzări online", a spus Felloni.

În schimb, Gabriel Meghnagi, de la secţiunea din Milano a asociaţiei de comercianţi italieni Confcommercio, a declarat că vânzările în weekendul trecut au crescut "cu mai mult de 10%" de la an la an, cumpărătorii cheltuind în medie 150-160 de euro fiecare, crescând la peste 200 de euro pentru îmbrăcăminte.

HDE se aşteaptă ca vânzările cu amănuntul din Germania să însumeze peste 120 de miliarde de euro în noiembrie şi decembrie, în scădere cu 4% în termeni reali faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Doar 20% dintre respondenţii la sondajul HDE au declarat că sunt optimişti în ceea ce priveşte vânzările de acum până la sfârşitul anului.

"Afacerile de Crăciun sunt marcate de criza energetică. Comercianţii cu amănuntul simt incertitudinea consumatorilor", a spus Genth.

În Marea Britanie, volumul plăţilor efectuate de Cyber Monday a crescut cu 5% faţă de aceeaşi zi din 2021, arată datele de la Barclaycard Payments.

Barclaycard Payments, care spune că procesează aproape 1 liră (1,20 USD) din fiecare 3 lire cheltuite pe carduri de credit şi de debit în Marea Britanie, a declarat că tranzacţiile de plată de Black Friday au crescut cu 3,59% faţă de anul trecut.

Numărul cumpărătorilor de Black Friday din Marea Britanie a crescut cu 9,3% de la un an la an, potrivit datelor firmei de cercetare Springboard, dar este în scădere cu 17,5% faţă de 2019.

Numărul de cumpărători de sâmbătă şi duminică a crescut cu 14,8% şi respectiv cu 8,5% faţă de anul precedent.

Separat, ieri, Confederaţia Industriei Britanice (CBI) a declarat că vânzările cu amănuntul au scăzut în noiembrie şi magazinele se pregătesc pentru un decembrie dificil, deoarece criza costului vieţii reduce puterea de cheltuială a consumatorilor.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. Noi suntem si mai pesimisti

    Am trecut aseara prin Carrefour.. pe o punga cu cateva alimente de baza din care mananci 3 zile, am dat 1 milion ca popa... Cu milionul ala puteam si eu sa platesc factura la energie pe o luna.  

    1. Proletarii par sa'ti contrazica pesimismul, am vazut in cartierul muncitoresc periferic unde locuiesc, proletari rafinati care cumpara doar bere si sucuri la sticla, nu la Pet sau doza de aluminiu.

      Si nu i-ai denuntat pe "chiaburi"?...te-ai "inmuiat" Protarule:-)

    Romanii sunt optimisti, chiar ieri sau alaltaieri a fost un articol, cum managerii romani se asteapta la cresteri mega la vanzari!

    Doar in olanda cheltuielile au crescut, daca le ajustam cu inflatia, in rest nici la noi nici in alta parte nu au tinut pasul cu inflatia, sau chiar au scazut. Importanta este si structura lor, iar din ce date sunt disponibile din mai multe surse, cred ca oamenii au mai renuntat la cumparaturi si cadouri obisnuite de sarbatori si au transformat cumparaturile zilnice in cadouri.

    E criza ? INS zice ca dimpotriva !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb