Platformelor online de tipul celor operate de către Google, Apple şi Amazon, le sunt pregătite noi reglmentări europene pentru practicile lor de afaceri, autorităţile de la Bruxelles intenţionând să le restrângă sfera de influenţă uriaşă pe care o deţin pe piaţă, relatează Reutres.
Comisia Europeană (CE) a anunţat că lucrează la noi reglementări destinate platformelor online precum site-urile de comerţ electronic magazinele de aplicaţii şi motoarele de căutare, care vor cere companiilor să fie mai transparente în legătură cu modul în care ordonează căutările şi motivele pentru care delistează unele servicii.
Propunerea vrea să elimine posibilele practici comerciale dăunătoare care au loc prin intermediul platformelor online şi să corecteze lipsa unor mecanisme care să protejeze micile afaceri care le utilizează pentru a intra în contact cu clienţii.
Iniţial, propunerea excludea motoare de căutare precum Google şi Bing, dar varianta actuală le include şi pe acestea, având în vedere impactul pe care poziţia unei companii în rezultatele căutărilor îl poate avea asupra veniturilor acesteia.
În iunie 2017, Comisia Europeană a impus Google o amendă record de 2,42 de miliarde de euro pentru că a favorizat serviciul de cumpărături propriu în rezultatele căutărilor, faţă de servicii concurente.
Conform propunerii Comisiei, operatorii motoarelor de căutare, magazinelor de aplicaţii şi site-uri de cumpărături cum este eBay, vor fi obligaţi să precizeze "cei mai importanţi parametri care determină rezultatele căutărilor".
Platformele online vor fi obligate să anunţe cu cel puţin 15 zile înainte schimbările termenilor şi condiţiilor şi să explice companiilor motivele, individualizate, pentru care au fost delistate sau suspendate, de exemplu din App Store sau Google Play.
Propunerea Comisiei Europene ar putea fi publicată în aprilie, pentru a fi convenită cu guvernele statelor membre, iar apoi votată în Parlamentul European.