Potrivit cifrelor preliminare publicate astăzi de Comisia Europeană, numărul persoanelor care şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenţi.
Se estimează că 22 800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7 000 de decese mai puţin decât în 2010, adică o scădere de 23 %. În comparaţie cu 2018, numărul a scăzut cu 2 %. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranţă rutieră.
Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: Nici decese, nici vătămări grave pe drumurile europene până în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne-am propus să reducem cu 50 % numărul de decese şi cu 50 % numărul de vătămări grave până în 2030 şi ştim că obiectivul nostru poate fi atins. UE a înregistrat în trecut o scădere substanţială a accidentelor rutiere mortale, însă cifrele au stagnat în ultimul timp. În plus, disparităţile dintre ţări rămân enorme. Numai printr-o combinaţie de măsuri legislative, finanţare adecvată, standarde pentru vehicule şi infrastructură, digitalizare şi schimb de bune practici ne vom putea atinge obiectivul."
Tendinţa de fond rămâne descendentă. Opt state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente mortale în 2019: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia. Cu toate acestea, progresele au încetinit în majoritatea ţărilor. Prin urmare, obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere între 2010 şi sfârşitul anului 2020 nu va fi atins. Deşi este probabil ca numărul accidentelor rutiere mortale să scadă semnificativ în 2020, ca urmare a măsurilor luate în scopul combaterii pandemiei de coronavirus, această scădere nu va fi suficientă pentru atingerea obiectivului.
Deşi performanţele statelor membre în materie de siguranţă rutieră converg, numărul de decese cauzate de accidente rutiere din ţara cu rezultatele cele mai slabe rămâne de patru ori mai mare decât cel din ţara cu rezultatele cele mai bune. În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) şi din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) şi Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalităţii. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori.
1. O soluție
(mesaj trimis de anonim în data de 11.06.2020, 21:34)
Pentru reducerea nr. accidentelor dar și a poluării... să se interzică în UE, fabricarea de autoturisme capabile de viteze mai mari de 130 km / h (cu anumite excepții, poliție, jandarmerie,..), precum și importul din afara continentului. Autoturismele electrice și hibrid de asemenea.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.06.2020, 09:27)
Stiai ca ponderea accidentelor datorate vitezei este de 16,3 la suta? Iar traversarea prin locuri nepermise reprezinta 20 la suta? Plus multe alte cauze duc la accidente, hai sa nu ne mai aruncam asa la decizii, pana nu stim mai clar despre ce e vorba... Sunt multe masuri de luat, cel mai usor e sa dam vina pe soferi, ca in cazul curateniei, arunca lumea gunoaie, nu ca nu se face curatenie...
2. fără titlu
(mesaj trimis de micutu de la 3 în data de 12.06.2020, 06:38)
S-a gandit cineva ca poate astia suntem? Adica fitele si dorinta de a ne crede Schumacheri duce la accidente. Soferi prosti si fitosi si asta e.