COMPANIILE AUTO DIN SUA ÎŞI DIVERSIFICĂ ACTIVITATEA PROMOŢIONALĂ Publicitatea în cadrul Super Bowl nu mai este la fel de atractivă pentru producătorii de autoturisme

V.B.
Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 3 februarie 2004

Finala campionatului profesionist de fotbal american, Super Bowl, este cea mai importantă zi din an pentru majoritatea companiilor din Statele Unite, mai ales pentru producătorii de autovehicule, care investesc masiv în spoturile difuzate de posturile de televiziune, informează Reuters.

"General Motors Corp." (GM), compania auto care cheltuieşte cel mai mult, a declarat, însă, că reclamele televizate nu sînt întotdeauna cea mai bună soluţie de promovare. "Competiţia actuală presupune nu numai atragerea atenţiei, ci şi experimentul pe propria piele", a explicat Gary Cowger, preşedintele operaţiunilor GM nord-americane. El se referea la ocazia oferită clienţilor să testeze modelele companiei, inovaţie menită să stimuleze vînzările. Ama-torii au avut posibilitatea deja să conducă autovehiculele de lux Cadillac, compania pre-gătind, în continuare, noi astfel de testări, pe parcursul acestui an. În plus, GM va oferi 1.000 de autovehicule drept premii, în cadrul unei competiţii care se va încheia în februarie.

În ciuda noilor strategii de stimulare a vînzărilor, industria auto rămîne fidelă publicităţii televizate. Toţi cei trei mari producători din Detroit - GM, "Ford Motor" şi divizia "Chrysler" din cadrul grupului "DaimlerChrysler" AG - au cumpărat spaţii publicitare importante care vor fi difuzate în timpul finalei de duminică a campionatului profesionist de fotbal american.

Mărcile "Cadillac" şi "Chevrolet" din portofoliul GM vor fi prezentate în cadrul a două spoturi cu o durată de 60 de secunde. Preţul acestor reclame se ridică la cîte patru milioane de dolari.

Compania "Ford" sponsorizea-ză programul TV care precedă meciul de fotbal, iar "Chrysler" va difuza o reclamă la modelul "Dodge", cu o durată de 30 de secunde. Anterior, compania şi-a retras sprijinul acordat emisi-unii "Lingerie Bowl", difuzată în timpul pauzei de reţelele TV în regim contra cost, care prezintă un meci de fotbal american între două echipe formate din actriţe sau modele renumite.

Potrivit analistului John Casesa, de la "Merrill Lynch", bugetul destinat publicităţii în industria auto americană va ajunge în acest an la aproximativ 10,7 miliarde de dolari. Suma este echivalentul a 644 dolari pentru fiecare autovehicul vîndut în Statele Unite, cu 7,5% mai mult decît anul trecut. Producătorii auto din Detroit vor investi cel mai mult ca să lanseze noi modele pe piaţă, întrucît încearcă să recupereze terenul pierdut în faţa concurenţilor asiatici. Statisticile recente indică, însă, faptul că audienţa TV pe segmentul bărbaţilor cu vîrste cuprinse între 18 şi 34 de ani a scăzut cu 6%, în toamna lui 2003. Majoritatea telespectatorilor sînt interesaţi din ce în ce mai mult de jocurile pe calculator sau de filmele pe suport DVD. În plus, cei mai mulţi telespectatori nu urmăresc reclamele.

O altă ameninţare pentru com-paniile care îşi fac publicitate la televizor este dispozitivul digital video-recorder (DVR), care permite utilizatorilor să "sară peste reclame" atunci cînd înregis-trează un program TV. Aproape trei milioane de americani au astfel de aparate, iar gradul de utilizare este estimat să creas-că. "Deocamdată, acest dispozitiv nu este folosit în masă, dar accesibilitatea crescîndă reprezintă un motiv de îngrijorare, ceea ce ne determină să ac-ţio-năm în mod diferit", consideră Jan Valentic, vicepreşedintele departamentului de publicitate din cadrul Ford Motor Co. Consumatorii se pot întîlni, astfel, cu mesaje publicitare în cele mai neobişnuite locuri, în clu-buri de noapte sau chiar în cinematografe.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb