Companiile Membre UNSAR au achitat anul trecut despăgubiri în baza asigurărilor de călătorie de aproape 50 milioane lei, în creştere cu peste 32% faţă de 2022 şi cu 171% faţă de 2021. Practic, această sumă a fost achitată turiştilor care au fost nevoiţi să apeleze la servicii medicale şi/sau non-medicale în străinătate sau chiar pentru anularea călătoriei, conform unui comunicat de presă al organizaţiei.
În total, au fost achitate despăgubiri pentru mai mult de 14.000 de dosare de daună. Astfel, în medie, în fiecare zi a anului trecut, asigurătorii au achitat peste 131.000 lei - reprezentând plata pentru mai mult de 38 de cazuri de daună.
Din cele aproape 50 milioane lei, 80% au reprezentat cheltuieli medicale decontate de către asigurători turiştilor, diferenţa de 20% reprezentând cheltuieli ocazionate de anularea/întreruperea călătoriei (storno), pierderea/întârzierea bagajelor, servicii de asistenţă rutieră sau chiar acoperirea prejudiciilor produse terţelor persoane (răspundere civilă legală).
"Cu toţii ne dorim o vacanţă fără griji, dar, din păcate, uneori se ivesc şi situaţii neprevăzute. Creşterea acestor despăgubiri de la un an la altul ne confirmă încă o dată importanţa existenţei unei soluţii de protecţie financiară - asigurarea de călătorie", a declarat Alexandru CIUNCAN, Preşedinte & Director General al UNSAR.
Amintim că despăgubirea cea mai mare achitată anul trecut, în baza unei asigurări de călătorie de către o companie Membră UNSAR, a fost de 45.000 EUR - reprezentând cheltuieli medicale pentru restabilirea stării de sănătate a unui turist. Oare câţi dintre noi am putea dispune imediat de astfel de sume fără un sprijin financiar din partea unui asigurător?
"În acest context, cu provocări multiple, o asigurare de călătorie care să includă şi acoperirea pentru anularea călătoriei este soluţia potrivită pentru a trece mai uşor peste incidente nefericite petrecute chiar şi în vacanţă", a declarat Alina BĂRBULESCU, Specialist Asigurări Bunuri & Proprietăţi în cadrul UNSAR.