Producătorul de băuturi alcoolice "Vincon Vrancea" Focşani a obţinut în primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 290 miliarde de lei, comparativ cu 131 miliarde de lei în aceeaşi perioadă a anului trecut. Ca urmare a majorării veniturilor totale la 248 miliarde de lei (faţă de 103 miliarde de lei), în timp ce cheltuielile s-au ridicat la 230 miliarde de lei (comparativ cu 95 miliarde de lei), compania a obţinut un profit brut de 18,46 miliarde de lei, mai mare cu 110% faţă primul trimestru al anului 2004.
"Vincon Vrancea" produce vinuri, vinarsuri, lichioruri, băuturi spirtoase şi vodcă, îmbuteliate în diferite sortimente, precum şi oţet alimentar din vin şi mere. Capacităţile de producţie ale societăţii cuprind secţii situate pe teritoriul judeţelor Vrancea şi Galaţi. Societatea produce atît pentru piaţa internă, acoperind toate zonele din ţara noastră, cît şi pentru cea externă (principalele pieţe de desfacere sînt Canada, Israel, Cehia, Italia, Anglia, Belgia, Olanda). "Vincon Vrancea" se apro-vizionează de la producătorii individuali de struguri, de la societăţi cu profil viticol şi de la societăţi producătoare de ambalaje şi materiale pentru ambalat.
Cea mai mare pondere în venituri şi cifra de afaceri, în ultimii trei ani, a avut-o vinul îmbuteliat (56,62%), în timp ce celelalte produse au avut ponderi semnificativ mai reduse (vinarsuri - 29,53%, oţet - 2,64%, lichioruri şi băuturi spirtoase - 11,21%). Societatea are în vedere şi noi produse alcoolice, în funcţie de cerinţele pieţei, în acest sens alocînd pentru cercetare şi dezvoltare fonduri în sumă de 3 miliarde de lei.
• Locul întîi la producţia de vinuri
Deşi "Vincon Vrancea" se confruntă cu o concurenţă pu-ternică, în judeţul Vrancea exis-tînd şase societăţi care acţionează pe sectorul producerii şi comercializării de vin, compania ocupă primul loc pe ţară în domeniul producţiei de vinuri. La comercializarea lor, societatea ocupă locul întîi la desfacerea cantitativă, cu o acoperire de 16% din piaţă (vinuri de masă şi soi) şi locul al treilea la desfacere valorică, acoperind 12% din piaţa de desfacere.
• Creştere modestă în 2004
"Vincon Vrancea a încheiat anul 2004 cu un profit net de 28 miliarde de lei, mai mult cu doar un miliard decît cel din anul anterior. Veniturile totale au înregistrat însă o creştere semnificativă, de la 636 la 728 miliarde de lei, într-un ritm apropiat majorării cheltuielilor (de la 600 la 690 miliarde de lei). Faţă de anul precedent, cea mai mare pondere în cadrul cheltuielilor au avut-o cele cu materialele, ca urmare a majorării preţurilor la materii prime, materiale, energie şi prestări servicii de la furnizori.
În cursul anului trecut compania a investit 28,3 miliarde de lei, în principal în instalaţii tehnice şi maşini necesare în procesul de producţie.
Societatea nu a distribuit dividende în 2004, repartizările din profit fiind făcute pentru constituirea de rezerve legale şi a surselor proprii de finanţare, la fel ca şi profiturile din ultimii trei ani.
Unul dintre elementele care ar putea afecta activitatea societăţii este nivelul dobînzilor bancare, în condiţiile contractării de credite pe stocuri. Încasările societăţii ar putea fi afectate şi de creşterea preţurilor la materiale, energie, combustibil, nivelul impozitelor şi taxelor, precum şi de puterea de absorbţie a producţiei pe piaţa internă şi externă. Nu trebuie neglijată, însă, nici producţia de struguri, care are cea mai mare pondere în activitatea companiei.
• Compania vrea să fuzioneze cu "Spirt" Ghidigeni
Societatea a convocat Adunarea Generală a Acţionarilor pentru data de 23 iunie în vederea discutării şi aprobării fuziunii prin absorbţie cu "Spirt Ghidigeni", Galaţi. Compania absorbită produce, de asemenea, băuturi alcoolice, şi a înregis-trat în anul 2004 o cifră de afaceri de 97 miliarde de lei şi un profit net de 2 miliarde de lei.
"Vincon Vrancea" Focşani produce şi comercializează vin din struguri şi băuturi alcoolice distilate. Compania a fost înfiinţată în anul 1951 sub denumirea de "Întreprinderea Regională de Vinuri şi Produse Alcoolice Putna", devenind societate pe acţiuni în anul 1991.