"Competiţia pe piaţa internaţională a vinului este foarte strânsă"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 3 noiembrie 2014

"Competiţia pe piaţa internaţională a vinului este foarte strânsă"

Interviu cu Adriana Grecu, directorul de marketing al companiei Halewood

Competiţia pe piaţa internaţională a vinului este foarte strânsă, producătorilor de profil fiindu-le destul de greu să vândă un produs mai puţin cunoscut, deşi, din punct de vedere calitativ, vinurile noastre se ridică la nivelul celor produse de marii jucători din piaţa mondială a vinului, ne-a spus Adriana Grecu, directorul de marketing al societăţii Halewood, în cadrul unui interviu.

Potrivit domniei sale, sectorul nostru vitivinicol îşi continuă dezvoltarea prin apariţia de noi producători, noi branduri, prin diversificarea ocaziilor de consum, prin creşterea calităţii vinurilor şi datorită investiţiilor în plantaţiile de viţă de vie şi crame.

Reporter: Cum a evoluat piaţa vinului, în ultima vreme?

Adriana Grecu: Piaţa vinurilor îşi continuă dezvoltarea prin apariţia de noi producători, noi branduri, prin diversificarea ocaziilor de consum, prin creşterea calităţii vinurilor şi datorită investiţiilor în plantaţiile de viţă de vie şi crame.

Reporter: Mai este loc pentru alţi producători de vin de calitate la noi?

Adriana Grecu: În mod sigur vor apărea şi alţi producători de vin de calitate.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre consumatorii şi educaţia din domeniu?

Adriana Grecu: Personalul din restaurante şi baruri reprezintă o verigă foarte importantă în recomandarea către consumatorul final şi trebuie instruit cu privire la prezentarea şi servirea vinului. Este foarte restrâns segmentul consumatorilor care ştiu exact ce doresc şi cum se asezonează vinul cu meniul ales şi de aceea este important personalul de servire, iar compania noastră se implică în educarea acestuia.

Diversificarea ofertei, posibilităţile tot mai complexe de informare, faptul că românii circulă din ce în ce mai mult dincolo de graniţe sau trăiesc perioade lungi de timp în afara ţării determină modificări ale obiceiurilor consumatorilor: scăderea consumului de vinuri albe demidulci/dulci şi creşterea celui de vin roşu demisec şi sec. În HoReCa se poate vorbi despre o segmentare distinctă a consumatorului, segmentare ce ţine cont şi de partea de imagine a locaţiei respective (decor, servicii oferite etc.). O parte dintre clienţi se va orienta către vinuri de excepţie cu un raport preţ/calitate corect şi o altă parte, către vinuri accesibile ca preţ. În continuare, preţul este un factor important în alegerea vinurilor, dar consumatorii încep să se îndrepte către vinurile de calitate medie şi de top. Acest lucru se întâmplă concomitent cu scăderea consumului de vin de masă, trecerea fiind destul de lentă.

Reporter: Halewood a lansat, anul trecut, primul vin ecologic produs de companie. Ce alte vinuri aţi mai lansat?

Adriana Grecu: Primul vin ecologic al companiei se numeşte Byzantium Rose Euxine Shiraz Rose 2012. De asemenea, am mai lansat unele vinuri super premium produse în ediţii limitate: Rhea Viognier 2011, Hyperion Adrian Vineyard Fetească Neagră 2010, Hyperion Chairman's Reserve Cabernet Sauvignon 2008, Neptunus Shiraz 2011 şi un spumant special, tot în ediţie limitată - Rhein Extra Cuvee Exceptionnelle.

Anul acesta am sărbătorit 15 ani de Fetească Neagră Halewood Special Reserve, efectuând un rebranding la unele dintre cele mai îndrăgite game de vinuri ale noastre: Halewood Special Reserve (care se numeşte acum Floarea Soarelui) şi Halewood Private Reserve (Floare de Lună).

Cele două game au fost îmbogăţite cu noi sortimente - Floarea Soarelui Rose şi Floare de Lună Fetească Albă.

Avem vinuri destinate doar segmentului HoReCa, precum cele produse în ediţii limitate ( Hyperion, Kronos, Theia, Rhea, Neptunus, Principele R) şi vinuri care se găsesc atât în retail, cât şi în HoReCa - vinurile din gamele Prahova Valley, Byzantium, Floare de Lună sau Floarea Soarelui.

Reporter: Ce cantitate de vin aţi produs în acest an?

Adriana Grecu: Producţia din această toamnă se ridică la 5.000 de tone de struguri, ceea ce înseamnă aproximativ 5 milioane de sticle de vin.

Anul trecut, am produs în jur de 4,5 milioane litri de vin. Producţia de struguri din 2013 a fost cu 20% mai mare decât în anul anterior, cu o medie de aproximativ 9 tone pe hactar. Au fost şi recorduri în unele zone, cu peste 25 tone/ha, dar şi zone cu producţii afectate de grindină, cu sub 5 tone/ha sau cu producţie zero.

Reporter: Cât din producţie merge la export?

Adriana Grecu: Halewood a încercat permanent să aibă o balanţă echilibrată între piaţa internă şi exporturi. Cu siguranţă, pentru noi, exporturile sunt şi vor rămâne un vector important, în prezent circa 50% din producţie fiind destinată pieţelor străine.

Producem vin pentru pieţe precum Marea Britanie, ţările Baltice, Germania, China, care sunt pieţe principale pe care ne vindem produsele.

Aşadar, în prezent exportăm în Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Belgia, Luxemburg, Germania, Tările Baltice, China, Japonia, Thailanda, Finlanda, Cehia, Polonia, SUA, Canada, Mexic, Brazilia, Israel etc. Ne vom concentra în continuare pe dezvoltarea pieţelor pe care deja suntem prezenţi, dar şi pe câştigarea de noi parteneri de afaceri şi pe deschiderea de noi pieţe la export.

În afara ţării, competiţia pe piaţa vinului este una foarte strânsă şi este foarte greu să vinzi un produs mai puţin cunoscut, deşi, din punct de vedere calitativ, se ridică la nivelul vinurilor produse de marii jucători din piaţa mondială a vinului.

În fiecare an participăm la târguri internaţionale de profil şi la concursuri de vinuri renumite pe plan global, ambele reprezentând un bun prilej de promovare pentru vinurile româneşti.

Reporter: Câte hectare de vie aveţi în prezent?

Adriana Grecu: Avem peste 300 ha de viţă de vie situate în unele dintre cele mai importante regiuni viticole ale ţării: în Dealu Mare, în Sebeş/Podişul Transilvaniei şi în Cernavodă/Murfatlar.

Reporter: Ce soiuri de vin aveţi plantate?

Adriana Grecu: Avem cultivate atât soiuri internaţionale, dar şi soiuri autohtone: Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Merlot, Chardonnay, Sauvignon Blanc, Fetească Albă, Shiraz, Viognier, Fetească Regală ,Tămâioasă Românească, Pinot Grigio, Cabernet Franc, Riesling de Rin, Traminer Roz, Iordana, Semillon.

Reporter: Mulţumesc!

Deschiderea de magazine noi face parte din strategia Halewood de dezvoltare pe termen mediu şi lung. Reţeaua de magazine Halewood - The Winery Outlet cuprinde trei unităţi de vânzare în Bucureşti şi câte unul în Ploieşti, DN1 Breaza-Nistoreşti, Sinaia, Azuga, Braşov, Sibiu, Târgovişte, Urlaţi, Constanţa şi Piteşti.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb