Sănătatea, educaţia şi mediul sunt cele trei teme majore pe care o companie ar trebui să le vizeze dacă doreşte să facă dovada unei strategii de dezvoltare sustenabilă, axată pe responsabilitatea faţă de societate, în România. Aceasta este principala concluzie a studiului "Ce înseamnă pentru tine RESPONSABILITATEA?", la care au răspuns online 1.250 de respondenţi, în perioada 26 octombrie - 5 noiembrie 2020, la iniţiativa grupului Digi.
Românii dobândesc informaţii şi îşi formează atitudinile responsabile faţă de societate în familie (48%), la şcoală (15%), în comunitate (14%) sau în toate aceste situaţii de interacţiune socială (16%), mai arată acest sondaj. Pentru 32% dintre respondenţi, companiile responsabile se implică în educaţia de masă, pentru 26%, în sănătate, pentru 17% în protecţia mediului, pentru 9% în comunitate.
Studiul, realizat de grupul Digi pentru al doilea an consecutiv, îşi propune să identifice preocupările majore ale publicului, în domeniul CSR, dar să evalueze şi percepţia publicului asupra proiectelor derulate de companie.
Astfel, în privinţa domeniilor în care ar trebui să se implice companiile, în viitor, prin proiectele de CSR, respondenţii nominalizează pe primul loc tot educaţia de masă (39%), urmată de protecţia mediului (37%), sănătate (19%), artă-cultură (3%), sport (2%).
În mediul social marcat de valul pandemic din 2020 şi de incertitudinea cauzată de criza sanitară, grupul Digi s-a concentrat pe sprijinirea comunităţilor aflate în nevoie, respectiv a categoriilor vulnerabile reprezentate de familiile din comunităţile rurale şi izolate, copiii instituţionalizaţi sau din medii sociale în dificultate, spitalele şi pacienţii afectaţi de COVID-19. Deşi contextul pandemiei a schimbat priorităţile, compania şi-a urmat obiectivele de responsabilitate socială, deoarece majoritatea domeniilor de intervenţie s-au suprapus cu domeniile prioritare de CSR ale companiei: sănătate, educaţie, digitalizare şi incluziunea socială, voluntariat şi spirit de iniţiativă.
Confruntate cu o trecere masivă a învăţământului în mediul online sau cu adoptarea sistemului work-from-home, comunităţile vulnerabile au avut nevoie de sprijin din partea Digi. În acelaşi timp, compania s-a alăturat efortului general de a sprijini spitalele şi şcolile publice, iar misiunea socială centrală a companiei a continuat prin furnizarea serviciilor de care toţi cetăţenii au avut nevoie pentru a rămâne conectaţi cu cei dragi şi cu afacerile lor.
Acest lucru este demonstrat şi de topul generat prin menţionarea spontană a proiectelor de responsabilitate socială corporativă demarate de companie. Respondenţii au menţionat următoarele campanii: Solidaritate pentru sănătate (donaţii de echipamente medicale pentru secţiile ATI, în lupta contra COVID-19, cu 20%), Digi #EDU. Şcoala viitorului (donaţii de echipamente şi servicii de conectivitate pentru copiii din zone defavorizate sau din comunităţi izolate/ mediul rural, cu 16%) şi campania de donare de sânge Digi donează viaţă (8%). În clasament mai figurează şi campaniile Mov Crăciun (6%), #amgrijă (5%), Casiopeea - Cursa Roz (cros şi marş anual pentru femeile care suferă de cancer la sân, cu 3%) şi campania Ajută copiii cei mai afectaţi de pandemie, de final de an, demarată de PRO FM şi SOS Satele Copiilor.
Grupul Digi a decis să ducă mai departe misiunea de sensibilizare şi educare a propriilor angajaţi, începută în 2019, odată cu proiectul de comunicare publică Digi donează viaţă. Anul acesta, peste 450 de angajaţi s-au prezentat la centrele de donare.