Compania Comvex Constanţa, ce deţine în Portul Constanţa cel mai mare terminal pentru manipularea mărfurilor solide în vrac din bazinul Mării Negre, a început, ieri, construirea unui terminal de cereale în dana 80 unde vor putea fi operate la cheu nave de peste 120.000 tdw.
Directorul general al Comvex SA, Viorel Panait, a declarat că noua investiţie, în valoare de 50,7 milioane euro, oferă avantaje tuturor operatorilor specializaţi de pe platforma portuară şi că din acest punct de vedere va putea fi considerată o investiţie publică, potrivit Agerpres.
Domnia sa a spus: "Proiectul lansat acum în execuţie de Comvex, cu o perioadă de finalizare de 12 luni, va creşte gradul de utilizare a căilor navigabile şi a porturilor situate pe reţeaua TENT-T centrală şi este în deplină concordanţă cu strategia de dezvoltare a infrastructurii de acces şi a capacităţii feroviare în Portul Constanţa, punând în valoare avantajele create de ultimele investiţii realizate de administraţia portuară, inclusiv în capacitatea de transport feroviară, rutieră şi în dragajele de adâncime şi întreţinere ce vor fi lansate în perioada imediată".
Viorel Panait a mai spus că noua investiţie, denumită "Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari - Dana 80", de până la 18 metri, va oferi posibilitatea încărcării navelor de mare capacitate, de tip Baby Cap Size, care au peste 250 de metri lungime şi o capacitate de 120.000 - 130.000 de tone.
Viorel Panait a mai precizat: "Practic pregătim terenul pentru a începe construcţia silozului de cereale, cu o capacitate de 200.000 de tone, care va fi nu doar cel mai modern siloz din Portul Constanţa, dar şi singurul ce va beneficia de o dană de acostare cu o adâncime de circa 18,00 metri, în vreme ce terminalele similare din port oferă adâncimi de maxim 12,50 metri. Prin acest terminal se va derula un trafic anual de circa 3,5 milioane tone de cereale, din care 1,2 milioane tone vor fi transportate pe calea ferată, iar parcul de silozuri, ce va fi amplasat pe terenul din spatele danei 80 constitue o investiţie separată ce va fi în sarcina operatorului de cereale, rata de operare zilnică în perioadele de vârf ale traficului urmând a fi de minim 10.500 tone marfă în 24 de ore".