Carlos Ghosn, directorul executiv al producătorului auto nipon "Nissan" şi al celui francez "Renault" (companii care alcătuiesc alianţa "Nissan-Renault"), a declarat că este în continuare interesat de un parteneriat cu un mare constructor auto american, chiar dacă în prezent nu poartă discuţii în acest sens. Ghosn a precizat că momentul actual nu este oportun pentru extinderea alianţei "Nissan-Renault", formată în 1999, din cauză că "Nissan Motor" Co. trebuie să-şi finalizeze procesul de consolidare înainte să treacă la etapa următoare de creştere.
"Singurul partener care s-ar potrivi ar fi cineva foarte puternic pe piaţa din America de Nord", a declarat Ghosn, însă nu a făcut referire la vreunul din principalii constructori auto americani: "General Motors" Corp. (GM), "Ford Motor" Co. şi "Chrysler" LLC.
În ultima perioadă au apărut speculaţii conform cărora "Chrysler" şi "Ford" ar fi în căutarea unui partener, având în vedere că cele două companii îşi restructurează operaţiunile, în vederea creşterii profiturilor.
În urmă cu un an, discuţiile dintre alianţa "Renault-Nissan" şi GM, cel mai mare cons-tructor auto din lume, în vederea realizării unui posibil parteneriat, s-au încheiat fără ca cele două părţi să ajungă la un acord. Susţinătorii unei astfel de alianţe arătau că ea ar crea economii importante, însă criticii considerau că GM nu şi-ar mai putea duce la bun sfârşit efortul de revenire la profit.
Discuţiile dintre cele două companii au încetat atunci când GM a încercat să obţină de la "Renault-Nissan" des-păgubiri pentru "beneficiile disproporţionate" de care ar fi profitat în urma unei alianţe în trei. Şi alte alianţe auto trans-continentale au eşuat, cel mai recent caz fiind cea dintre grupul german "Daimler" AG şi al treilea constructor auto american, "Chrysler" LLC.
Potrivit spuselor lui Carlos Ghosn, colaborarea dintre "Nissan" şi "Renault" a fost benefică pentru ambele companii. În timp ce "Nissan" a reuşit să evite falimentul, "Renault" şi-a crescut cota de piaţă. Cele două societăţi au reuşit să-şi diminueze cheltuielile prin utilizarea aceloraşi componente auto şi prin împărţirea costurilor de cercetare-dezvoltare.
Ghosn a anunţat că "Nissan" va lansa o maşină de 3.000 de dolari pe piaţa din India, până în 2010, împreună cu "Renault" şi un partener local. Părţile nu au decis, deocamdată, dacă maşina va fi exportată şi pe alte pieţe, precum Europa, China, Brazilia şi SUA.
"Nissan" urmează să-şi publice vineri rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru fiscal. Potrivit aşteptărilor analiştilor, profitul companiei a scăzut cu 29%, la 116,7 miliarde de yeni (un miliard de dolari).