Actualizare 14:55 Directorul financiar al VW, Hans Dieter Potsch, va deveni preşedinte al grupului
Directorul financiar al Volkswagen (VW), Hans Dieter Potsch, a fost numit membru în consiliul de supraveghere al grupului, de către un tribunal german, care a creat condiţiile ca acesta să fie numit astăzi preşedintele producătorului auto, informează Bloomberg.
Funcţia de director financiar va fi preluată de Frank Witter, care va renunţa la rolul deţinut la Volkswagen Financial Services.
(S.A.)
---------
Actualizare 14:28 Volkswagen România: Aplicaţie online pentru verificarea maşinilor marca VW
Proprietarii din ţara noastră ai mărcilor Volkswagen şi Volkswagen Autovehicule Comerciale pot verifica dacă maşina pe care o deţin se află în categoria celor echipate cu motoare diesel trucate, a anunţat VW România pe site-ul său.
"Cu funcţia de căutare veţi afla dacă pentru autovehiculul dumneavoastră este necesară o acţiune de service. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să contactaţi distribuitorul dumneavoastră Volkswagen sau serviciul Relaţii Clienţi Volkswagen. Vă rugăm să aveţi în vedere că sistemul verifică exclusiv seriile de şasiu (cod VIN) pentru mărcile Volkswagen şi Volkswagen Autovehicule Comerciale (...) Vă rugăm să introduceţi seria dumneavoastră de şasiu, pe care o puteţi găsi la începutul cărţii de service sau în partea de jos a parbrizului", se arată pe site-ul companiei.
Volkswagen România menţionează şi faptul că funcţia de căutare nu include niciun autovehicul vândut în SUA sau Canada.
(S.A.)
---------
Actualizare 13:12 Campania de rechemări a maşinilor diesel va începe în ianuarie
Volkswagen (VW) va lansa campania de rechemare în service a automobilelor diesel dotate cu softul care manipulează rezultatele testelor de poluare în luna ianuarie, a declarat directorul general Matthias Muller, într-un interviu acordat Frankfurter Allgemeine Zeitung, preluat de MarketWatch.
Campania de modificare a softului care reduce nivelul emisiilor poluante ale motoarelor diesel ale automobilelor se va încheia probabil la sfârşitul anului 2016, a spus Muller.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a fost disponibil pentru comentarii.
"Dacă totul va merge conform planului, vom putea începe rechemările în ianuarie. Până la sfârşitul lui 2016 toate maşinile ar trebui să fie în regulă", a afirmat Muller.
Compania va prezenta soluţiile tehnice biroului german pentru automobile, în această săptămână.
Compania nu are nevoie de trei soluţii, ci de mii, întrucât motorul diesel EA 189 a fost folosit pe multe modele cu specificaţii naţionale diferite, a spus şeful VW, care a reiterat că în majoritatea cazurilor va fi suficientă o actualizare a softului, la un service local.
"Unele vehicule vor avea nevoie de injectoare şi convertoare catalitice noi", a precizat Muller.
Volkswagen a recunoscut că a folosit un software care să reducă nivelul noxelor în timpul testelor de poluare ale unor modele de automobile diesel.
Întrebat de ce a procedat astfel grupul, Muller a spus că s-a decis ca automobilele diesel să fie reintroduse pe piaţa americană, dar nu s-a reuşit respectarea standardelor stricte de poluare din Statele Unite.
"Potrivit informaţiilor actuale, foarte puţini angajaţi au fost implicaţi, dar vom şti exact abia peste câteva săptămâni, după ce vor fi disponibile rezultatele investigaţiilor interne şi externe", a explicat directorul general.
Muller s-a adresat marţi angajaţilor, cărora le-a spus că grupul va încerca să evite concedierile în urma scandalului. El a avertizat că sunt analizate toate proiectele şi planurile de investiţii, de peste 100 de miliarde de euro, iar procesul va fi dureros.
În interviul acordat publicaţiei germane, Muller a spus că nu s-a luat o decizie referitoare la dividendele din acest an.Şeful VW a adăugat că grupul nu intenţionează să retragă automobilele diesel de pe piaţa americană, el afirmând că este gata să meargă în Statele Unite, dacă va fi nevoie.
(A.L.)
--------
Actualizare 11:50 Volkswagen: 77,000 de maşini vândute în Australia erau echipate cu softul care permite manipularea testelor
Subsidiara Volkswagen din Australia a confirmat miercuri că aproximativ 77.000 de vehicule vândute în această ţară au fost echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, informează Reuters.
Subsidiara a înfiinţat un website pentru clienţi care pot vedea dacă vehiculele pe care le deţin (55.000 maşini de pasageri VW, 5.000 Skoda şi 17.000 vehicule comerciale VW) sunt afectate de scandalul emisiilor.
Comisia pentru Concurenţă din Australia a lansat o investigaţie pentru a determina dacă clienţii au fost greşit informaţi şi a avertizat că Volkswagen ar putea fi amendată cu milioane de dolari dacă a încălcat legislaţia.
(A.L.)
------
Noul director executiv al "Volkswagen" AG (VW), Matthias Müller, a anunţat, ieri, că va amâna sau anula unele investiţii non-esenţiale, ca urmare a presiunilor tot mai mari pentru reducerea cheltuielilor în contextul scandalului emisiilor care a afectat compania auto germană în ultimele săptămâni.
Oficialul societăţii a precizat, într-o întâlnire cu angajaţii companiei: "Vom revizui toate investiţiile planificate, iar cele care nu sunt urgente vor fi amânate sau eliminate. Ne vom reajusta programul de eficienţă. Voi fi foarte deschis: aceste schimbări vor fi dureroase".
La rândul său, Bernd Osterloh, membru în consiliul de supraveghere al companiei, a anunţat: "Vom acorda o atenţie deosebită bonusurilor destinate membrilor managementului. Toate proiectele şi investiţiile vor fi analizate şi vom pune sub semnul întrebării tot ce nu este economic".
Conform unor surse anonime citate de agenţia Reuters, bugetul de investiţii planificat de VW până în 2018, în valoare de 100 miliarde de euro, va fi redus ca răspuns la scandalul emisiilor.
La finele lunii septembrie, "Volkswagen" a anunţat că 11 milioane de autovehicule ale sale sunt afectate, la nivel mondial, de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului a acuzat compania că a montat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel, ca să evite standardele federale din SUA în materie de emisii. Software-ul special instalat în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen activa un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii.
Recent, preşedintele desemnat al VW, Hans Dieter Poetsch, a avertizat managementul grupului că scandalul emisiilor poate declanşa o criză existenţială pentru companie.
Responsabilii cu finanţele din cadrul VW evaluează efectul scandalului şi analizează opţiunile avute la dispoziţie de companie.