Confindustria România a marcat, prin declaraţia oficială a intrării sale în Metaverse, aniversarea a 20 de ani de activitate în ţara noastră a acestei structuri asociative. Astfel, Confindustria România a făcut un pas tehnologic neaşteptat, mulţumită căruia va putea afirma că se numără printre cele mai moderne, digitalizate şi vizionare reprezentanţe ale Sistemului italian Confindustria, fiind prima şi singura reprezentanţă ce propune o activitate structurată şi operativă în Metaverse în beneficiul membrilor asociaţi şi a activităţilor economice dintre Italia şi România.
Cu acest prilej, Giulio Bertola, preşedintele Confindustria România, a fost însoţit de câţiva tineri, dotaţi cu dispozitive vizuale de ultimă generaţie Oculus, cu ajutorul cărora a fost posibil accesul pe platforma Metaverse. Aceşti tineri sunt fiii întreprinzătorilor şi membrilor asociaţi Confindustria Romania, întărind astfel conceptul de deschidere către viitor şi către noile generaţii.
Prin proiectul "Confindustria Romania în viitor" reprezentanţa internaţională de la Bucureşti a schimbat paradigma interacţiunii economice dintre Italia şi România.
"John Fitzgerald Kennedy afirma: «Viitorul nu este un cadou, ci o cucerire». Inspiraţi de aceste cuvinte am decis să cucerim viitorul apropiat. Am devenit astfel operaţionali în Metaverse, prin intermediul unei experienţe imersive de tip «tailor made», mulţumită celor 20 de ani de experienţă asociativă. Intenţia noastră a fost aceea de a inova, nu doar ca formă, ci şi ca fond, încercând să introducem elemente inovatoare importante în serviciile oferite companiilor, îmbunătăţind funcţionalitatea şi eficienţa acestora, prin intermediul experienţei imersive", a declarat Giulio Bertola, preşdintele Confindustria România.
Platforma Confindustria România în Metaverse reprezintă o modalitate nouă şi inovatoare de participare la dialogul economic la toate nivelurile de interacţiune: asociativ, informativ, instituţional, promoţional şi de afaceri. Un mediu în care să poată fi desfăşurată orice tip de activitate: dezbateri, conferinţe, consultanţe, evenimente virtuale, tururi ghidate, înscrieri, prezentări de servicii şi chiar de produse, în care toţi participanţii vor putea interacţiona prin intermediul avatarurilor şi a chatbot-ului biroului virtual comun şi/ sau în cadrul birourilor speciale.
Proiectul metaverse a luat în considerare şi DESK-urile România, care sunt deja operaţionale în cadrul unora dintre principalele reprezentanţe Confindustria italiene, Confindustria Veneto Est şi Confindustria Siracusa. Până la finalul anului vor fi inaugurate alte 6 sau 8 Desk-uri România iar fiecare dintre ele va avea un birou virtual, care va permite interacţiunea în cadrul Metaverse cu birourile Confindustria România de la Bucureşti. Întâlnirile vor fi posibile prin intermediul proprilor avataruri, fără costuri de deplasare, cu o economie importantă de timp în această nouă lume virtuală şi tridimensională.
• Start-up-urile inovative şi provocarea ecodigitală, în atenţia companiilor italiene din România
În cadrul evenimentului care a marcat împlinirea a 20 de ani de activitate a Confindustria România a avut loc şi a 12-a ediţie a Forumului Economic, care anul acesta a avut ca temă "Întreprinderea digitală - Provocarea prezentului, adaptarea la viitor", forum la care au fost dezbătute teme de actualitate precum noile tehnologii, inteligenţa artificială, ChatGPT, tranziţia digitală şi ecologică, implicaţiile şi consecinţele pe care inovaţiile şi noile descoperiri tehnologice le pot avea asupra mediului antreprenorial.
În deschiderea Forumului Economic, ambasadorul Italiei la Bucureşti, Alfredo Maria Durante Mangoni a afirmat că mediul antreprenorial trebuie să se adapteze noului scenariu geopolitic şi economic, schimbărilor din economie şi tranziţiei digitale.
"Companiile italiene au investit deja în digitalizare şi inovare, dar manopera din România în acest domeniu este una de calitate. România a făcut din conectivitate unul din punctele sale de forţă în domeniul digital. De aceea, este important pentru companiile italiene să îşi ridice competitivitatea şi să dezvolte start-up-uri inovative. (...) În privinţa viitorului economiei mondiale, este propus un nou model în condiţiile în care globalizarea a eşuat, mai ales prin prisma dezechilibrelor şi dependenţelor care ameninţă economiile naţionale, precum şi a ameninţărilor la adresa sistemelor democratice. În acest context, trebuie să căutăm un nou punct de echilibru, cu respectarea acţiunilor Chinei, stat cu care trebuie să definim o relaţie de colaborare pe mai multe teme în ciuda rivalităţii sistemice", a arătat ambasadorul Italiei la Bucureşti.
Edoardo Garrone, preşedintele Grupului Erg şi preşedintele Il Sole24Ore a menţionat că agenda digitală trebuie implementată pe orizontală, dar şi pe verticală în mediul antreprenorial, că pentru implementarea acestei agende este nevoie de investiţii, dar ea va asigură sănătatea şi competitivitatea companiilor care fac parte din Confindustria.
Alfonso Pecoraro Scanio, preşedintele Fundaţiei UniVerde a spus: "Am lansat un nou termen - provocare ecodigitală - deoarece cred că tranziţia ecologică nu poate fi decât digitală şi tranziţia digitală nu poate fi decât ecologică. Astăzi instrumentele digitale, cum ar fi blockchain şi Inteligenţa Artificială, ne dau un punct de vedere şi o posibilitate ăentru a nu mai aşteptat ani ca să vedem ce se poated întâmpla într-un domeniu de activitate sau altul. Nu spune nimeni că totul este verde sau sustenabil. Noi avem şansa de a avea un sistem flexibil care ne oferă capacitatea de a ne adapta la diferite sisteme aşa cum a fost în domeniul energetic unde am trecut rapid la energia fotovoltaică. Trebuie doar să alegem direcţia corectă pentru că schimbarile climatice se produc cu o viteză incredibilă".
Andrea Allocco, A.D Technology Reply a arătat că este foarte important să alegem tehnologia corectă la momentul oportun.
"Ne-am confruntat cu un consum energetic mare din partea fermelor cibernetice şi a tehnologiei blockchain. Degeaba facem totul digital, dacă tehnologia blockchain ne consumă întreaga energie. Toate lucrurile despre care vorbim implică inovare în toate domeniile, inclusiv în energie, deoarece cloudul este energivor, blockchainul este energivor şi trebuie să rezolvăm digital această problemă", a precizat Andrea Allocco.
La rândul său, Sebastian Dan Naste - Privacy and data protection Analyst la compania Cullen International a menţionat modul rapid în care se dezvoltă noile tehnologii. "Tehnologia ChatGPT a avut în februarie 2023 peste 100 milioane utilizatori şi se îndreaptă rapid către 200 milioane utilizatori. În numai două luni de la lansarea ei. Practic ChatGPT a făcut în două luni numărul de utilizatori pe care TikTok i-a făcut în nouă luni. Cu toate acestea, digitalizarea ne oferă soluţii şi ne ajută să creăm locuri de muncă, să promovăm educaţia, etc.. Digitalizarea este o componentă cheie pentru redresarea economică, un punct cheie pentru rezilienţa sectoarelor economice. Actuala Comisie Europeană a gândit o strategie pe termen lung, un fel de busolă digitală către deceniul digital. Ea îşi propune ca 80% dintre angajaţi să aibă competenţe digitale şi 75% din companiile europene să aibă aplicaţii digitale gen cloud, Inteligenţă Artificială şi altele", a spus Sebastian Dan Naste.
Reprezentanţii celor peste 200 de companii ce reprezintă marile investiţii italiene din România au achiesat la necesitatea digitalizării afacerilor menită să ducă la creşterea competivitităţii, a eficienţei, productivităţii şi chiar la combaterea schimbărilor climatice.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Ioan în data de 19.05.2023, 13:26)
Nu le-a spus nimeni ca metaverse-ul e mort si zuckerberg a abandonat corabia?