• Precizări referitoare la advertorialul PCC SE din data de 06.12.2010, intitulat "Suspiciunile de corupţie cu privire la activitatea directorului general Oltchim, Constantin Roibu, trebuie investigate"
Reprezentanţii PCC îşi continuă campania agresivă prin care mint, dezinformează şi manipulează, fiind disperaţi că, deşi au folosit toate pârghiile pentru blocarea activităţii Oltchim SA, în scopul reducerii valorii companiei şi cumpărarea acesteia pe un preţ derizoriu, am reuşit să menţinem Oltchim în funcţiune şi chiar să realizăm profit în ultimele luni. Acest lucru îi nemulţumeşte şi chiar îi duce la disperare pe cei de la PCC, deoarece funcţionarea pe profit va duce în mod sigur la creşterea valorii de piaţă a acţiunilor pe bursă, în condiţiile în care PCC şi-a făcut publică intenţia de a cumpăra pachetul majoritar de acţiuni de la statul român.
Înainte de Adunarea Generală a Acţionarilor din data de 27 septembrie 2010, şedinta la care cei de la PCC au solicitat înlocuirea mea de la conducerea Oltchim, reprezentanţi ai acestui acţionar ostil au avut o ultimă încercare de a mă atrage să colaborez cu ei. Am refuzat orice întâlnire şi mi-au transmis că mă vor distruge ca persoană. Ca atare, mă aşteptam la aceste atacuri, care au un dublu scop:
discreditarea şi distrugerea mea ca persoană şi
blocarea activităţii Oltchim.
Pentru blocarea activităţii Oltchim, reprezentanţii PCC au folosit în ultimii trei ani mai multe mijloace, printre care:
Blocarea majorării capitalului social, deşi şi-au dat acordul scris pentru această acţiune a statului român. Însă, în momentul în care acţiunile cumpărate pe bursă de PCC s-au transformat din cota de 1% cât reprezentau la data cumpărării, în 12,9%, ca urmare a reducerii capitalului social, aceştia au depus imediat plângere la Comisia Europeană pentru ca statul să nu îşi mai poată converti creanţa în acţiuni. În urma blocării majorării capitalului social, capitalurile proprii ale Oltchim au devenit negative iar costurile de finanţare a companiei au crescut substanţial, continuarea activităţii Oltchim fiind posibilă doar prin eforturi proprii.
Acţionarea în instanţă împotriva Comitetului Interministerial de Finanţări Garanţii şi Asigurări (CIFGA) pentru intenţia de a acorda o garanţie pentru un credit pe care trebuia să îl ia Oltchim în vederea achiziţionării şi repornirii activităţii de petrochimie de la Arpechim Piteşti.
Acţionarea în instanţă a EXIMBANK pentru blocarea unui credit pe care această bancă urma să îl acorde Oltchim.
Reclamaţie la Comisia Europeană ca posibil ajutor de stat acordat Oltchim ca urmare a acordării companiei a unui credit de către CEC Bank.
Cu toate aceste blocaje, împreună cu echipa mea am reuşit să asigur funcţionarea Oltchim, spre disperarea celor de la PCC. Funcţionarea a fost posibilă ca urmare a încrederii pe care furnizorii de materii prime şi clienţii o au în companie, precum şi în mine ca persoană, ceea ce a permis să obţinem finanţări şi plăţi în avans de la partenerii Oltchim ca să putem asigura materiile prime.
Eforturile pe care reprezentanţii PCC le fac pentru a mă compromite, fabricându-mi un dosar la DNA, încercând să îmi păteze numele şi să îmi distrugă reputaţia, au ca scop subminarea încrederii partenerilor Oltchim şi stoparea acordării de finanţări şi sprijin pentru funcţionarea companiei.
Se vede clar că specializările celor de la PCC în fostele structuri ale securităţii poloneze au fost dezinformarea şi manipularea, deoarece toate articolele la care aceştia fac referire în plângerea lor penală la DNA au fost comandate şi finanţate de PCC.
Acuzaţiile care mi se aduc sunt false şi nu au niciun temei. Ele se bazează doar pe informaţii apărute în articole din presă, făra a avea însă la bază probe reale.
Ca exemplu de manipulare şi dezinformare, este suficient să vedem cum în comunicatul PCC din 03 decembrie 2010, reprezentanţii PCC mă acuză că am săvârşit aşa-numite "infracţiuni" pentru că, în opinia lor, am încălcat ceea ce ei denumesc "principii de afaceri, decizii guvernamentale şi norme sociale". Cu alte cuvinte, sunt acuzat că am săvărşit infracţiuni pentru că nu am aceleaşi opinii şi principii cu cei de la PCC. Nici nu îmi doresc să am opiniile şi principiile lor, pentru că nu îmi doresc să distrug Oltchim, aşa cum vor ei.
Nu am încălcat niciun principiu corect de afaceri, nicio decizie guvernamentală şi nicio normă socială aplicată în conduita corectă de afaceri. Am respectat, respect şi voi respecta toate legile şi principiile de afaceri şi voi face în continuare toate eforturile pentru a asigura funcţionarea în continuare a Oltchim, eficientizarea activităţii şi apărarea intereselor acţionarilor, ale statului român şi ale salariaţilor companiei. Voi lupta cu toate forţele pentru a apăra aceste interese împotriva oricăror atacuri ale oricăror persoane ostile care îşi doresc blocarea Oltchim şi transformarea acestei companii de vârf într-un obiect de târguială ieftină.
Pentru a arăta că acuzaţiile PCC sunt doar acţiuni de dezinformare şi de manipulare, voi răspunde punctual la toate afirmaţiile din comunicatul lor din 3 decembrie 2010.
1. "Decapitalizarea Oltchim prin intermediul unei reţele de firme"
Tot ce s-a prezentat în Ziarul de Vâlcea în ediţiile din 04.11.2010 şi 11.11.2010 sunt acuzaţii nedevărate. 90% din firmele enumerate în aceste articole nu sunt parteneri de afaceri ai Oltchim, iar afirmaţiile că ar exista exclusivităţi acordate unor firme pentru activitatea de export a companiei sunt aberaţii. De altfel, aceste lucruri au mai fost verificate de către diverse organisme ale statului în decursul anilor şi nimic nu s-a confirmat.
În numărul din 11.11.2010 al Ziarului de Vâlcea, autorul articolului confundă firmele care au garantat cu contracte de export creditele Oltchim şi care se obligă să cumpere produse, prefinanţând practic compania, cu firme care ar fi, în opinia autorului, datoare către Oltchim. Practic, în realitate Oltchim are obligaţii faţă de aceste firme.
Precizez că lipsesc cu desăvârşire probele, acuzaţiile fiind lipsite de suport.
2."Mita pe care dl. Constantin Roibu ar fi primit-o"
Ca urmare a acţiunilor întreprinse de mine, ca Director General al Oltchim, pentru recuperarea unui prejudiciu creat de firmele lui Mihai Ion companiei Mentchim SA la care Oltchim deţine 25% din acţiuni, acest individ a fost trimis în judecată de către procurori în vederea pedepsirii pentru infracţiunile săvârşite şi recuperarea prejudiciului creat de el prin aceste infracţiuni.
În urma trimiterii în judecată a lui Mihai Ion, acesta mi-a adus mai multe acuzaţii, depunând plângere la DNA. Am fost anchetat şi procurorii au dispus neînceperea urmăririi penale împotriva mea deoarece au constatat că acuzaţiile sunt false şi nefondate.
3."Posibil conflict de interese în cazul domnului Constantin Roibu"
Ziarul de Vâlcea din 18.11.2010, în mod total abuziv şi neîntemeiat, mă acuză de conflict de interese, fără niciun argument pertinent. Sunt acţionar la Ciprom SRL, firmă care are ca obiect de activitate producţia de cărămizi tip BCA, însă Oltchim nu produce niciun fel de materii prime pentru această companie. Materiile prime pentru activitatea Ciprom sunt cimentul şi nisipul, produse care nu sunt în gama de fabricaţie a Oltchim.
Compania Chempro Chemicals SRL este o societate mixtă româno-spaniolă, în care este asociat şi fiul meu. Această companie produce vopsele. Oltchim nu produce materii prime pentru industria vopselurilor. Însă, chiar şi în situaţia în care Oltchim ar fi produs materii prime pentru industria vopselurilor, nu este interzisă încheierea unor contracte comerciale între Oltchim şi această firmă, respectându-se pe deplin condiţiile comerciale în care s-ar vinde asemenea produse şi către alţi clienţi.
4."Legături cu Ion Mihai Stelică, cercetat pentru spălare de bani"
În anul 2006, la solicitarea Direcţiei mecano-energetice a Oltchim, compania a cumpărat materiale metalurgice de la o firmă deţinută de Ion Mihai Stelică. Materialele au fost cumpărate în urma analizei de oferte prezentate şi susţinute de către Directorul Mecano-Energetic, acestea fiind folosite în activitatea de revizii şi reparaţii.
5."Costul energiei"
Oltchim a avut contract cu Energy Holding pentru cumpărarea de energie electrică. În urma acestui contract, Oltchim a economisit zeci de milioane de euro deoarece energia furnizată de acest distribuitor s-a făcut la un preţ mult sub preţurile cu care achiziţionam înainte energie. Nu este problema mea de unde şi cum îşi procură Energy Holding energia pentru a putea practica aceste preţuri.
6."Folosirea funcţiilor de Preşedinte al Consiliului de Aministraţie şi Director General al Oltchim în beneficiul personal"
Numai un om bolnav mintal poate să facă afirmaţia că eu am avut posibilitatea să mă implic în numirea unui Prim-Procuror al Judeţului Vâlcea. De asemenea, orice afirmaţie că eu aş fi fost avantajat de Procuratura din Vâlcea în anumite dosare este falsă. Toate plângerile penale făcute de mine, în numele Oltchim, la procuratura din Vâlcea, inclusiv cele împotriva reprezentanţilor PCC, au fost respinse. În situaţia în care aş fi avut influenţă la acest organism, probabil că s-ar fi dat câştig de cauză Oltchim în aceste plângeri penale.
Eu, personal, nu am avut niciun dosar instrumentat de procurorii din Vâlcea, cel puţin de când a fost numit actualul Prim-Procuror al judeţului şi ca atare, informaţiile sunt false.
7. "Încălcarea unei Hotărâri de Guvern"
Întotdeauna am respectat Hotărârile de Guvern şi, ca atare, informaţia este falsă.
Nu există nici o Hotărâre de Guvern privind interdicţia de a încheia contracte media. Guvernul României a emis însă Memorandumul cu nr. 5/1119/18.02.2010 (care însă nu reprezintă o hotărâre de Guvern) prin care solicită ministerelor şi unităţilor din subordinea acestora să nu încheie niciun fel de cheltuieli de publicitate şi promovare. Oltchim şi-a însuşit această solicitare şi a întrerupt orice contracte de publicitate, chiar dacă acestea au fost încheiate în anul 2009, anterior Memorandumului menţionat.
Informaţia din ziarul Curentul din data de 18.11.2010 potrivit căreia Oltchim ar fi încheiat în 30.11.2010 un contract cu Media Casa Press SRL şi încercarea de a induce opinia că acest contract are legătură cu scrutinurile pentru alegerile prezidenţiale este incorectă. Oltchim a avut un contract cu Media Casa Press SRL, însă acesta a fost încheiat abia în data de 12.12.2009, după alegerile prezidenţiale şi fără nicio legătura cu acestea. După ce Guvernul a aprobat Memorandumul cu nr. 5/1119/18.02.2010, acest contract a fost întrerupt începând cu data la care Ministerul Economiei a transmis către Oltchim informaţia respectivă. Astfel, din acest contract s-au derulat servicii doar pentru valoarea de 30.000 EUR, respectiv până în luna februarie 2010. Plata serviciilor respective s-a făcut de către Oltchim abia în august 2010.
Aşa cum am arătat, am respectat întocmai Memorandumul Guvernului. Orice insinuare pe care încearcă să o promoveze PCC că acest contract a fost încheiat între cele două tururi ale cursei electorale prezidenţiale este falsă.
În încheierea comunicatului de presă din 03 decembrie 2010, PCC menţionează că este interesat de salvarea Oltchim prin restructurarea şi dezvoltarea companiei şi că este foarte îngrijorat de faptul că subsemnatul, ca Director General şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie, poate fi implicat în infracţiuni de corupţie împotriva intereselor companiei. Mă intrigă în totalitate afirmaţiile reprezentanţilor PCC, care susţin că sunt interesaţi de salvarea Oltchim, deşi, în realitate, de la cumpărarea pachetului de acţiuni de pe piaţa bursieră în 2007 s-au ocupat în permanenţă de blocarea activităţii companiei şi de reducerea valorii acesteia. Cei de la PCC afirmă că sunt interesaţi de dezvoltarea Oltchim, însă au votat împotriva aprobării oricăror investiţii de modernizare şi reducere a costurilor de operare ale instalaţiilor companiei, atât în adunările generale ale acţionarilor, cât şi în poziţiile exprimate pe vremea când făceau parte din Consiliul de Administraţie al Oltchim.
În România, trimişii PCC declară că sunt interesaţi de preluarea Oltchim, iar în 2009 în presa din Polonia au declarat că nu sunt interesaţi de preluarea companiei.
Ultima acţiune de blocare a funcţionării Oltchim intreprinsă de PCC a avut loc în noiembrie 2010, prin contestarea în instanţă a hotărârii Adunării Generale a Acţionarilor din 27.09.2010 prin care s-a aprobat contractarea unui credit de 100 milioane EUR pentru capitalul de lucru al companiei, strict necesar în vederea reînceperii activităţii la întreaga capacitate şi integrat.
Toate aceste afirmaţii pot fi probate, spre deosebire de dezinformările şi manipulările răspândite de PCC prin toate canalele plătite la care au acces. PCC nu a prezentat niciodată probe pentru acuzaţiile formulate deoarece acestea nu există şi tot ceea ce se spune împotriva mea sunt doar afirmaţii calomnioase.
Domnilor de la PCC, ştiţi foarte bine că nu sunt corupt şi nu lucrez împotriva intereselor Oltchim. Am demostrat acest lucru inclusiv în faţa voastră atât în anul 2008, cât şi înainte de Adunarea Generală a Acţionarilor din 27 septembrie 2010, când am refuzat oferta voastră de a colabora cu PCC pentru preluarea pe uşa din dos a Oltchim.
Am conştiinţa împăcată şi sunt mulţumit că întotdeauna am avut în vedere să reprezint interesele tuturor acţionarilor companiei, în calitatea mea de Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi întotdeauna am lucrat pentru interesele şi pentru dezvoltarea Oltchim SA. Oltchim este singurul Combinat Petrochimic din România rămas în viaţă, care a reuşit să îşi crească cifra de afaceri de la 78 milioane EUR, în 1992, ajungând la 528 milioane EUR în 2008, ritm de creştere care s-ar fi menţinut dacă PCC nu ar fi demarat acţiunile ostile.
Am convingerea că, în ciuda opoziţiei PCC, Oltchim se va dezvolta şi îşi va creşte cifra de afaceri, ajungând într-un timp relativ scurt să valoreze pe bursă peste un milliard de EUR, aşa cum valora în 2007, când PCC a intrat în acţionariat cumpărând 1% din companie, procent care, prin blocarea iniţiativelor acţionarului majoritar, respectiv statul român, s-a transformat artificial în 12,9% fără ca PCC să mai investească un leu.
De asemenea, îmi rezerv dreptul de a acţiona în instanţă pe cei care în mod repetat m-au denigrat şi care au dezinformat opinia publică, prin publicarea şi preluarea de informaţii false, fără suport real.
07.12.2010