UNIQA Asigurări marchează cinci ani de când a lansat Consultantul Digital ANA, o soluţie inovatoare care eficientizează semnificativ procesul de notificare şi soluţionare a daunelor. De la momentul lansării, în 2019, ANA a înregistrat un număr total de aproximativ 200.000 de accesări şi a contribuit la soluţionarea a peste 78.000 de dosare de daună, economisind astfel echivalentul a aproximativ trei ani din timpul clienţilor companiei de asigurări, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Prin ANA, clientii pot deschide rapid un dosar de daună, fără a se deplasa la centrele de constatare sau a aştepta vizita unui inspector de daune, având totodată posibilitatea de a verifica oricând statusul dosarului. Pentru poliţele CASCO şi de locuinţă, ANA analizează instant datele şi poate oferi o propunere de despăgubire, iar în cazurile mai complexe, dosarul este preluat de o echipă de specialişti care vor contacta clientul în cel mai scurt timp. Cu o interfaţă de chat simplă şi intuitivă, ANA permite gestionarea daunelor pentru diverse tipuri de asigurări, oferind o soluţie digitală eficientă, rapidă şi usor de utilizat, potrivit comunicatului.
Astfel, dacă în mod traditional procesul de soluţionare a daunelor CASCO poate dura săptămâni întregi, utilizând ANA, clienţii pot finaliza totul în doar 1-2 zile.
"La UNIQA, de 15 ani, punem mereu clientul în centrul activităţilor noastre şi ne angajăm să oferim soluţii digitale eficiente şi uşor de utilizat, care să răspundă nevoilor clienţilor în cel mai scurt timp posibil. Consultantul Digital ANA, acum, la cinci ani de activitate, reflectă perfect acest angajament - a simplificat semnificativ procesele de avizare, de soluţionare a daunelor, precum şi de consultare a diferitelor informaţii, oferind clienţilor noştri acces rapid la servicii esenţiale, fără a mai pierde timp, fără a se deplasa din confortul caselor şi fără a întâmpina dificultăţi. Vom continua să inovăm şi să dezvoltăm aceste soluţii pentru a face interacţiunea cu UNIQA cât mai facilă şi mai prietenoasă pentru fiecare client", a declarat Ramona Bernic, Vicepreşedinte Directorat, UNIQA Asigurări.
Consultantul Digital ANA a devenit un element esenţial în relaţia dintre UNIQA şi clienţii săi, simplificând procesele post vânzare, în cei cinci ani de activitate, conform comunicatului.
Evoluţia anuală a numărului de accesări demonstrează apetitul românilor pentru opţiunile digitale şi adoptarea rapidă a acestei soluţii: în 2019, la doar câteva luni de la lansare, ANA a înregistrat 18.000 accesări, în 2020 a ajuns la 42.000 accesări, iar în 2021 numărul a crescut la 48.000. În 2022, au fost înregistrate 43.000 accesări, in 2023, un total de peste 35.000 accesari, iar în prima jumătate a anului 2024, consultantul digital ANA a fost utilizat de 12.500 de ori.
În ceea ce priveşte dosarele de daună gestionate, ANA a soluţionat peste 15.000 de dosare CASCO şi aproape 3.400 de dosare pentru asigurări de locuinţă doar în 2023, iar procentul de avizări digitale a atins un nivel record, de 85-87% în 2024. Această tranziţie digitală rapidă a permis clienţilor să gestioneze daunele rapid, eficient şi fără eforturi suplimentare.
Feedback-ul clienţilor
Clienţii UNIQA au răspuns pozitiv la implementarea soluţiilor digitale, iar mulţi dintre aceştia au oferit evaluări de cinci stele pentru experienţa oferită de ANA. Peste 50% dintre utilizatori au acordat note maxime, evidenţiind promptitudinea, claritatea şi uşurinţa procesului digitalizat de avizare a daunelor.
Printre mesajele transmise de clienţi despre serviciile Consultantului Digital ANA se remarcă aprecierile pentru rapiditatea cu care au fost soluţionate dosarele lor pentru asigurări de locuinţă, în doar câteva minute, economisind timp şi efort.
Chatbotul ANA va fi imbunătăţit constant
Din 2019, Consultantul Digital ANA a fost extins cu noi funcţionalităţi, pe lângă notificarea şi soluţionarea daunelor, pentru a satisface cât mai multe dintre nevoile clienţilor. Acum, utilizatorii pot verifica în timp real statusul dosarului de daună, pot achiziţiona asigurări de călătorie online şi pot oferi feedback asupra experienţei lor digitale. De asemenea, ANA a preluat şi inspecţia de risc pentru asigurările CASCO, un proces complet digitalizat, care se desfăşoară în doar câteva minute, fără consum de hârtie sau deplasări suplimentare, economisind timp şi resurse, reducând totodată riscul producerii unor evenimente rutiere.
Pe lângă îmbunătăţirile continue bazate pe feedback-ul clienţilor, UNIQA planifică să extindă funcţionalităţile ANA, integrând soluţii bazate pe inteligenţă artificială pentru evaluarea daunelor CASCO şi introducerea avizării daunelor pentru produse Affinity. Scopul principal rămâne acela de a eficientiza procesele şi de a oferi o experienţă 100% digitală şi personalizată pentru fiecare client.
UNIQA are o istorie de 15 ani în piata asigurărilor din România şi beneficiază de peste 200 de ani de experienţă internaţională, ca parte dintr-un grup financiar cu prezenţă puternică la nivel european. Strategia companiei poziţionează în centru clienţii şi are ca prioritate cunoaşterea nevoilor acestora şi generarea de produse şi servicii pentru viaţa de zi cu zi. Prin modelul său de afaceri, compania ţine cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance şi Corporate & Affinity, oferind soluţii de asigurare relevante, accesibile şi inovatoare, la standarde înalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezintă o componentă importantă a strategiei UNIQA, astfel că organizaţia pune accentul pe acţiuni care generează un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viaţă mai bună împreună cu clienţii, partenerii şi comunitatea.