Cora precizează că protestul de ieri a fost organizat de o societate comercială (şi nu de o organizaţie neguvernamentală de protecţie a consumatorilor), societate care are ca obiect de activitate consultanţa în domeniul relaţiilor publice şi al comunicării, arată un comunicat transmis astăzi redacţiei.
Prin urmare, Cora precizează că acţiunea de ieri "nu este în mod real îndreptată în sprijinul consumatorilor, fiind motivată de interesele pur comerciale ale acestei societăţi, ai cărei reprezentanţi au depus mai multe plângeri împotriva Cora, fără ca vreuna să se fi concretizat în vreo sancţiune pentru noi".
Pe de altă parte, Cora a ieftinit toate produsele alimentare, cu un procent de 12,09%, corespunzător reducerii de TVA. Comerciantul anunţă că la raft a afişat atât preţul valabil înainte de 1 iunie, aferent TVA 24%, cât şi cel nou, rezultat în urma reducerii TVA cu 15%. Cora îşi asigură consumatorii că strategia companiei nu este aceea de a majora preţurile pentru a compensa diferenţa reducerii TVA.
De asemenea, Cora România asigură consumatorii că produsele şi serviciile oferite de companie respectă cu stricteţe cele mai înalte standarde de calitate şi siguranţă alimentară.
Protestul de ieri a fost organizat de Catherine Rădulescu, o studentă la Universitatea Titu Maiorescu, cea care deţine pagina de Facebook "Problemele de Siguranţa Alimentară în CORA", acuzând că practicile comerciale ale hipermarketului Cora afectează siguranţa alimentară, calitatea produselor, diferenţa preţurilor de la raft vs casa de marcat şi discriminarea românilor, arăta un comunicat remis ieri redacţiei.
Sursa citată preciza că hipermarketul Cora continuă să ignore îngrijorările consumatorilor deşi are probleme de siguranţă alimentară semnificative, cum ar fi temperatura frigiderelor, calitatea cărnii, valabilitatea produselor şi igiena personalului.
Catherine Rădulescu afirma că această comunitate creată va continua să protesteze şi să comunice cu autorităţile competente până când cei de la Cora le vor explica românilor ce vor face ca să rezolve toate problemele pentru clienţii lor români şi cum vor implementa aceste schimbări în concordanţă cu legile ce vizează protecţia consumatorilor.
Cora a primit în mai multe rânduri amenzi de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului cât şi de la Autoritatea Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor. Astfel, în 2010, comisarii ANPC au aplicat Cora Hipermarket amenzi contravenţionale în valoare de 8.000 lei pentru practici comerciale înşelătoare şi încălcarea Ordonanţei 21/1992. În 2011, reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj au dat o amendă maximă, de 30.000 de lei, pentru hipermarketul Cora din Cluj-Napoca, pentru practici comerciale incorecte, în urma derulării unei campanii publicitare care oferea "reduceri totale". De asemenea, în ianuarie anul acesta, retailerul franco-belgian a fost amendat de către OPC Prahova din cauza preţurilor eronate afişate la raft.