Antalya, raiul celor cu un apetit enorm şi al ruşilor dornici de distracţie şi nu de război, este o destinaţie la mare căutare chiar şi la finalul lunii octombrie. Peisaje diverse, de la spectaculosul naturii până la ineditul uneori amuzant al imaginaţiei umane, mese îmbelşugate, personal amabil, posibilităţi nenumărate de petrecere a timpului liber, sunt cîteva dintre ingredientele unei poveşti de succes în materie de turism.
Pentru turiştii români destinaţia nu este deloc străină, dovadă stau cifrele. Ştefan Joos, directorul general al TUI TravelCenter, ne-a prezentat chiar la faţa locului cum stau datele problemei: "Anul acesta a fost primul de operare efectivă pentru noi. Au fost multe provocări, ne-am dezvoltat echipa, în acest moment avem în jur de 700 de parteneri. Există interes major pentru brandul TUI pe piaţa din România. Vom încheia anul acesta cu aproape 10.000 de turişti, iar pentru 2023 ne-am propus o creştere de 100%. Antalya este pe primul loc, cu o pondere de circa 20% în portofoliul nostru de clienţi, dar şi destinaţiile exotice revin în actualitate şi sfârşitul de an este dominat de cererea către acestea. Avem chartere şi pachete pregătite, cu plecare din Bucureşti, Viena, Madrid sau alte oraşe europene, prin produsele puse la dispoziţie de TUI, pe destinaţii precum Maldive, Mauritius, Mexic, Republica Dominicană, Cuba, Zanzibar, Thailanda, Bali. Din ce în ce mai mult oamenii preferă calitatea şi siguranţa şi nu mai vor să rişte cumpărând cele mai ieftine pachete". Spre exemplu, preţurile pentru Antalya pornesc de la 600 de euro pe persoană pe sejur cu all inclusiv, pentru hoteluri de buget şi cresc spre 800-900 de euro. Există şi oferte de câteva mii de euro. Anul acesta, în Antalya au ajuns aproximativ 200.000 de români, dar prezenţa cea mai consistentă în zonă este aceea a ruşilor, peste 2.000.000, asta în condiţiile în care ţara este în război şi există şi o mobilizare "aproape" generală.
Chestionat asupra temerilor şi provocărilor anului 2023, Ştefan Joos ne-a declarat: "Războiul din Ucraina este marea mea temere. Celelalte crize pe care le traversăm, energetică, alimentară, financiară sau alte crize care pot veni sunt manageriabile, pentru că întotdeauna există decizii pe care le poţi lua astfel încât să te adaptezi sau să foloseşti avantajele crizei în favoarea ta, şi aici nu am niciun dubiu că orice ar fi ne vom descurca. Poziţionarea noastră pe piaţă este diferită, nu suntem o agenţie de turism cu o poziţionare mainstream, care probabil va fi cea mai lovită în cazul unei crize financiare majore. Noi ne dorim să fim partenerul de vacanţe al clienţilor medium-high, deci vacanţele premium". Orhan Demirtaş, General Manager la Akdem Travel - partener TUI în Antalya -, este convins că românii ştiu foarte bine să-şi aleagă vacanţele: "Ne plac foarte mult românii. Sunt inteligenţi, ştiu pentru ce plătesc, nu irosesc banii, sunt adesea dispuşi să plătească mai mult pentru calitate, nu cad în capcana ofertelor ieftine. Valoarea vacanţei este mai importantă pentru ei".
Anul 2022 se estimează a fi încheiat de TUI TravelCenter cu o cifră de afaceri de 7- 8 milioane de euro, iar pentru 2023 sunt preconizate ]ncasări de 15-16 milioane euro.