• HONDA TRADING ROMÂNIA: Primul automobil hibrid cumpărat prin programul de înnoire auto
Dealerul auto Honda Trading Româ-nia va livra prin intermediul partenerului său Policolor Exim, din Craiova, primul automobil hibrid Honda Insight, achiziţionat prin programul de înnoire a parcului auto. "Honda Hibrid este un automobil hibrid accesibil care îşi propune să încurajeze şoferii să acorde o atenţie specială protecţiei mediului. Modelul hibrid se vinde în stoc, iar livrarea rapidă este unul dintre avantajele de care se vor bucura noii posesori", a declarat într-un comunicat Ovidiu Repanovici, Sales&Marketing manager Honda Trading România.
Totodată, dealerul auto va lansa în această săptămână, în cadrul competiţiei GreenChallenge 2010, modelul hibrid Honda CR-Z.
• LIEBRECHT&WOOD: Parc de retail în Bucureşti
Compania belgiană Liebrecht& wood vrea să construiască un parc de retail în zona de sud-est a Capitalei, inclusiv un centru comercial de tip outlet, închirierea spaţiilor din prima fază, reprezentând o suprafaţă de 90.000 metri pătraţi, urmând să înceapă în vara acestui an. "Am finalizat masterplanul, iar procesul de autorizare este în curs, dar nu am început să-l comercializăm. (...) Vom începe în vară. Începerea construcţiei proiectului nu depinde de creşterea TVA, a impozitului pe profit, ci de momentul în care va fi gata proiectul pe hârtie şi, de asemenea, de condiţiile internaţionale, mai ales cele financiare. Când va veni timpul să începem proiectul vrem să fim pregătiţi, iar lucrările pentru prima fază se vor întinde pe doi ani", a declarat Johan Rogiers, managing director Liebrecht&wooD, care este şi unul dintre fondatorii şi acţionarii companiei belgiene. Proiectul va fi dezvoltat pe un teren de 60 de hectare, achiziţionat anul trecut de Liebrecht&wooD. Compania belgiană mai deţine centrul comercial de tip outlet Fashion House din zona Militari, la ieşirea spre Piteşti. Reprezentantul dezvoltatorului susţine, citat de Mediafax, că va construi în zona de sud-est a Bucureştiului un parc de retail asemănător celui dezvoltat de Băneasa Investments în apropiere de DN1.
"Vrem să facem o destinaţie de cumpărături în acea zonă. În primă fază vom construi 90.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă, care va cuprinde un magazin de tip outlet, operat de Fashion House, şi alte big box-uri (construcţii pentru magazine de mobilă, bricolaj sau hipermarket). Vom începe construcţia în momentul în care avem semnate contracte de preînchiriere pentru 20-40% din suprafaţa outlet-ului şi pentru 1-2 big-box-uri", a spus Rogiers. El nu a menţionat valoarea investiţiei şi nici detalii legate de amplasament şi de structura primei faze, dar a arătat că pentru dezvoltarea proiectului vor fi accesate credite bancare.
Rogiers crede că piaţa de retail a început să-şi revină uşor în acest an şi nu vede niciun motiv de înrăutăţire a situaţiei. "Retailerii au avut un început de an mai bun decât în 2009, dar nu avut creşteri atât de mari astfel încât să recupereze scăderea din 2009. Pe de altă parte au avut un an să-şi restructureze afacerile", a arătat Rogiers, adăugând că România este o piaţă cu potenţial şi unde este bine să investeşti, dar care se confruntă acum cu o frică a românilor de a cheltui.
• PROGRAMUL "RABLA": Înmatriculările de autoturisme noi au urcat de 2,2 ori în aprilie
Înmatriculările de autoturisme noi au urcat în aprilie cu 120% faţă de martie, la 8.875 unităţi, cea mai mare creştere lunară din ultimii ani, reiese din datele DRPCIV, vicepreşedintele APIA Constantin Stroe explicând că această evoluţie este rezultat al programului "Rabla". Totodată, comparativ cu aprilie 2009, înregistrările de autovehicule şi-au încetinit declinul la 19%, în condiţiile în care în martie înregistrările au scăzut cu 50% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut.
"Creşterea procentuală este una spectaculoasă, nemaiîntâlnită în ultimii ani. Aceasta este efectul programului < Rabla >, şi de ce nu un semn de revigorare a pieţei", a declarat, ieri, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citat de Mediafax. Numărul total de vehicule înmatriculate în aprilie a urcat cu 91%, la 10.365 unităţi, însă a scăzut cu 22% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2009, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În luna aprilie, la DRPCIV au fost înregistrate 172 de mopede şi motociclete, cu 38% mai puţine faţă de martie 2009.
Înmatriculările de autovehicule de transport mărfuri au scăzut cu 64% faţă de perioada similară a anului trecut, la 677 de unităţi. Cu o creştere de 3,17% faţă de aprilie 2009, Dacia fost cea mai vândută marcă de autoturism, cu 836 de unităţi.
Marca autohtonă a fost urmată în clasament de Skoda şi Renault, cu 664 unităţi (scădere de 38%), respectiv 633 unităţi (scădere de 31%).
• "TROTTER CONSULTING": Omul de afaceri Dragoş Petrescu intră pe piaţa brutăriilor cu franciza BackWerk
Firma Trotter Consulting, deţinută de omul de afaceri Dragoş Petrescu, a preluat master franciza pentru lanţul german de brutării BackWerk şi vrea să deschidă în acest an trei unităţi în Bucureşti, investiţie de circa 450.000 euro. "De un an muncim la acest proiect. Prima unitate va fi deschisă pe 24 iunie în zona Piaţa Universităţii, pe fostul sediu al Depozitului de Calculatoare, care beneficiază de un trafic mare de persoane. Această brutărie va deveni bază de pregătire pentru celelalte unităţi. Până la sfârşitul anului vom mai deschide două brutării în Capitală, investiţia pentru fiecare unitate ridicându-se în medie la circa 150.000 euro", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, omul de afaceri, care deţine branduri precum Hanu Berarilor, City Grill şi Bun de tot. În următorii cinci ani, firma vrea să ajungă la 25 de brutării, majoritatea francizate.
"BackWerk va fi o afacere de franciză, nu de business, 90% din numărul unităţilor vor fi francizate. Vom vinde mai degrabă franciză, decât pâine. Ne axăm pe locaţiile care au în zonă trafic foarte mare de persoane", a spus Petrescu, citat de Mediafax. El a adăugat că majoritatea echipamentelor vor fi importate din Germania, motiv pentru care investiţia pentru primele brutării va fi mai mare. De anul viitor, vor fi alocate circa 100.000 de euro pe unitate.
Brutăriile BackWerk vor include atât produse de panificaţie, cât şi băuturi răcoritoare şi cafea, care vor fi vândute în sistem de autoservire.
Potrivit lui Petrescu, preţurile produselor vor fi cu 20-30% mai mici decât în alte magazine de acest tip.
Reprezentanţii Trotter Consulting au precizat că în prezent piaţa pâinii din România este estimată la circa un miliard de euro, cea mai mare parte fiind unităţi de tip specializat sau hipermarketuri şi supermarketuri. Totodată, ei au apreciat că piaţa pâinii este în scădere cantitativ şi în creştere valorică, românii căutând produse de calitate superioară. Fiecare brutărie BackWerk va avea o suprafaţă medie de 100 metri pătraţi şi un număr de 15 angajaţi, în total fiind create 400 locuri de muncă noi. "Un număr mai mic de angajaţi presupune costuri mai mici şi implicit preţuri mai mici", a afirmat Petrescu. Din 2011, compania va des-chide unităţi BackWerk în oraşele mari din ţară, în prezent fiind analizate zece astfel oraşe, printre care Braşov, Constanţa, Timişoara, Iaşi, Craiova, Arad şi Piteşti.
"Pentru 2010, avem bugetate vânzări de 30.000-40.000 de euro lunar, pentru fiecare brutărie deschisă. În Germania, toate unităţile Back-Werk au depăşit breakeven-unul din a doua lună de funcţionare. Timpul de recuperare a investiţiei este foarte mic", a mai menţionat Petrescu. Contractul între Trotter Consulting şi BackWerk a fost semnat pe o perioadă de zece ani, cu posibilitate de prelungire pe încă zece ani.
• BOOM TV: DTH Television a cerut insolvenţa
Firma DTH Television Grup, proprietarul televiziunii digitale prin satelit Boom TV, a cerut insolvenţa la Tribunalul Bucureşti într-un dosar înregistrat vineri, 7 mai. Decizia vine după ce în prima parte a acestui an Unicredit Ţiriac Bank, Grecos Energy Telecomunicaţii şi Eurocom Networks & Technologies au cerut în instanţă falimentul DTH Televison.
În toamna anului 2008, DTH Television Grup a anunţat că a împrumutat 18,5 milioane de euro de la Unicredit Ţiriac Bank, fondurile urmând să fie utilizate pentru finanţarea pe termen scurt şi mediu a dezvoltării platformei digitale tv.
Cererea de insolvenţă a operatorului tv vine după ce Eurosport şi Eurosport 2 au anunţat recent că nu mai sunt disponibile, de la 1 aprilie, abonaţilor platformei prin satelit Boom TV, din cauza datoriilor pe care DTH Television Grup SA, societatea care deţine respectiva platformă, le are la grupul Eurosport, au declarat la începutul lunii aprilie reprezentanţii Eurosport, citaţi de Mediafax.
Potrivit informaţiilor din piaţa media, platforma digitală Boom TV are în prezent în jur de 130.000 de abonaţi. Acţionarii societăţii DTH Television Grup SA sunt Blackdzaar Limited (Cipru) - 42,477%, Elran (D.D.) Investments Ltd. (Israel) - 25,257%, Sandhirst Ltd (Cipru) - 18,225%, Globalicom - Trade Ltd (Israel) - 10,038%, Mivtach Shamir Holdings Ltd (Israel) - 2,994%, Druică Constantin, Reuven Behar (Israel), Rosenfarb Eyal Yosef (Israel) şi Noam Jonathan (Israel) - cu câte 0,185%, Daniel Jacoby (Israel) - 0,148%, Meir Maor (Israel) - 0,074% şi Doron Revivi (Israel) - 0,046%.
Acţionarul principal al Blackdazaar Limited este RP Explorer Master Fund - fond de investiţii reprezentat de Louis Silver. Potrivit bilanţului financiar pe 2008, societatea DTH Television Grup SA a înregistrat pierderi nete de 124,2 milioane de lei (la o cifră de afaceri de 65,2 milioane de lei), în creştere faţă de 2007, când a avut pierderi de 97,3 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 16,2 milioane de lei.
Până în momentul difuzării acestei ştiri, reprezentanţii DTH Television Grup SA nu au putut fi contactaţi.
• CASCADE EUROTOWER: Grad de neocupare de 35%
Firma Cascade Group, controlată de fondul de investiţii olandez East&Central European Venture Capital, şi European Convergence Development Company au finalizat construcţia imobilului de birouri Eurotower din zona Tei, cu o suprafaţă de 18.000 metri pătraţi, din care 65% este contractată."Chiriaşii sunt în proces de amenajare a spaţiilor (...) Contractele anterioare de închiriere încheiate cu Banca Românească şi alte două subsidiare ale acesteia sunt în proces de renegociere şi, dacă s-ar încheia, ar duce la un grad de închiriere de 65% al clădirii", se arată într-un anunţ al vehiculului de investiţii European Convergence Development Company. Cascade Eurotower este construită la intersecţia bulevardelor Barbu Văcărescu şi Lacul Tei.
În comunicat se menţionează că în primele patru luni ale acestui an, Cascade a semnat noi contracte de închiriere pentru 1.735 metri pătraţi, respectiv circa 11% din suprafaţa închiriabilă a clădirii, la un nivel al chiriei de 18 euro pe metru pătrat pe lună. Euro Tower este cel de-al doilea proiect dezvoltat în Bucureşti de Cascade Grup, după finalizarea, în 2005, a imobilului de birouri Cascade Offices în zona Pieţei Victoria, în urma unei investiţii de 12 milioane de euro. Clădirea, cu o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, a fost achiziţionată de fondul de investiţii britanic Fabian. Compania mai are în proiect, în parteneriat cu Avrig 35, dezvoltarea unui centru comercial pe bulevardul Theodor Pallady care va atrage investiţii de 80 milioane euro.
European Convergence Development Company este deţinută de fondul Charlemagne Capital şi mai are în Bucureşti o participaţie din ansamblul imobiliar Asmita Gardens.
Piaţa spaţiilor de birouri din Bucureşti a înregistrat în ultimii doi ani o creştere a gradului de neocupare a imobilelor, care a ajuns şi la 25% în zonele Pipera şi Băneasa.
• FM Logistic: Investiţie de zece milioane de euro într-o platformă logistică în judeţul Dâmboviţa
Compania de logistică şi transport FM Logistic a început construcţia unei platforme de 20.000 metri pătraţi în judeţul Dâmboviţa, investind în prima fază zece milioane euro în trei clădiri care vor fi finalizate în 2011.
Centrul se află în localitatea Petreşti, în apropierea autostrăzii Bucureşti-Piteşti, iar construcţia va fi asigurată de un departament intern specializat al companiei.
Prima clădire va fi inaugurată în ianuarie 2011, iar următoarele două în perioada aprilie-mai a anului viitor. Fiecare unitate are o suprafaţă de 6-7.000 metri pătraţi.
Proiectul reprezintă prima fază de dezvoltare a unui centru logistic cu o suprafaţă totală de 120.000 metri pătraţi, care va necesita investiţii de circa 100 milioane euro. "Bazele construcţiei de la Petreşti se situează la zece milioane de euro, dar în funcţie de adaptările tehnice pe care în prezent le studiem şi de cererea clienţilor suntem pregătiţi să mai investim încă 10 milioane euro pentru prima fază a proiectului", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, directorul general al FM Logistic România, Cătălin Olteanu, citat de Mediafax. Depozitarea reprezintă 55% din cifra de afaceri a companiei, activitatea de transport 40%, iar cea de co-packing 5%. Flota auto este compusă din 45 de semiremorci, urmând ca în următoarele luni compania să achiziţioneze încă zece unităţi.
FM Logistic România deţine spaţii de depozitare cu o suprafaţă totală de 60.000 metri pătraţi, din care 40.000 de metri pătraţi sunt închiriaţi, iar restul sunt spaţii proprii.
Proiectul de la Petreşti poate susţine în total 20 de clădiri şi va necesita, când va atinge capacitatea maximă, aproximativ 500 de angajaţi, din care 200 de persoane vor fi pentru prima fază.
Prezent la eveniment, preşedintele şi membrul fondator al companiei, Claude Faure, a spus că România are un potenţial de creştere a pieţei de logistică, dar că în prezent există mai multe centre decât cere piaţa.
"Abia după ce se va acoperi surplusul de centre logistice piaţa se va dezvolta. În România, anticipăm revenirea economiei, ca dovadă că unii clienţi se dezvoltă chiar dacă este criză", a spus Faure.
FM Logistic România face parte din grupul internaţional cu acelaşi nume şi a avut anul trecut o cifră de afaceri de 18 milioane euro, vizând pentru 2010 o creştere a încasărilor de 11%, la 20 milioane euro.