COS, jucător de top pe piaţa de fit-out din România, îşi continuă strategia naţională de dezvoltare şi anunţă lansarea în premieră a unui centru de cercetare şi dezvoltare (R&D) în zona de Nord a Bucureştiului, în urma unei investiţii de 1,6 milioane de euro, conform unui comunicat remis redacţiei. MASIA, noul spaţiu de 2.000 mp, este conceput să funcţioneze ca spaţiu deservit pentru chiriaşi, dar şi ca spaţiu de testare pentru viitoarele configuraţii de lucru ale clienţilor.
Conform comunicatului, lansarea marchează 25 de ani de activitate COS pe piaţa locală, compania fiind unul dintre primii jucători de pe piaţa locală de fit-out, care a contribuit semnificativ la dezvoltarea acestui sector în România. În ultimii ani, COS şi-a extins expertiza, investind în propriul portofoliu de spaţii de birouri, care în prezent ajunge la un total de 4.200 mp în 4 locaţii: Cluj, Bucureşti, Timişoara şi Iaşi.
Noul MASIA propune o abordare revoluţionară a spaţiilor de lucru deservite, incluzând şi o funcţie de testare în care clienţii pot pilota diverse moduri de lucru înainte de a le aplica în propriile spaţii. MASIA ilustrează conceptul de design COS TrueFlex, o abordare rafinată asupra "biroului viitorului", bazată pe 3 piloni: flexibilitate, mobilitate şi adaptabilitate. COS este unul dintre promotorii soluţiilor de design integral centrate pe om, concentrându-se pe starea de bine a utilizatorilor spaţiilor prin designul interior, care este direct corelat cu performanţa angajaţilor.
"Evoluţiile recente au demonstrat importanţa flexibilităţii pentru menţinerea competitivităţii business-urilor. De-a lungul anilor, am studiat impactul direct al spaţiului fizic în performanţa de business şi am decis să investim strategic în spaţii de lucru comune, ceea ce ne permite să colaborăm strâns cu clienţii noştri pentru a le înţelege nevoile şi să explorăm metodologii de lucru inovatoare. Astăzi, ştim cu siguranţă că businessurile reziliente se bazează pe capacitatea de adaptabilitate a spaţiilor pentru a acomoda dinamica echipelor, de a facilita configuraţii diverse, precum zonele colaborative sau spaţiile de lucru hibrid şi de a crea spaţii multifuncţionale, care se pot adapta fără probleme la schimbările fizice, tehnologice şi sociale", declară Christophe Weller, fondator şi CEO COS.
Afacerile COS au înregistrat un volum total de 28 de milioane de euro în 2022, iar divizia de business aferentă portofoliului de birouri deservite va ajunge la venituri anuale de 0,6 milioane de euro, potrivit estimărilor companiei. Primul spaţiu deţinut de COS a fost Stables din Cluj, care funcţionează în primul rând ca spaţiu de birouri deservit pentru închiriere, noul lansat MASIA fiind cel de-al doilea.
"Piaţa locală de fit-out are un potenţial solid, România continuând să atragă investitori şi să se dezvolte. Dar inovaţia este esenţială în menţinerea competitivităţii şi a leadership-ului COS. Acesta este motivul pentru care credem cu tărie în generarea de valoare adăugată prin cercetare şi dezvoltare şi în stimularea eficienţei proceselor prin digitalizare şi infuzie de tehnologie", adaugă Cezar Scarlat, Managing Partner şi co-fondator SARMIS Capital, acţionarul majoritar COS.
Potrivit experţilor COS, investiţia medie actuală în amenajarea interioară completă a unui spaţiu de birou, incluzând şi componenta de construcţie, variază între 500 şi 800 de euro pe metru pătrat. În cazul proiectelor premium, investiţia depăşeşte 800 de euro pe metru pătrat. Odată cu evoluţia tendinţei de one - stop - shop în România, marcată de preferinţa clienţilor de a lucra cu companii integratoare de soluţii, COS a fost prima companie de design & build de pe piaţa locală, oferind consultanţă completă, construcţii interioare, design şi soluţii de mobilier.
La 25 de ani de la lansare, COS a generat venituri cumulate de 345 de milioane de euro, fiind primul jucător care a iniţiat expansiunea naţională şi a introdus concepte şi soluţii inovatoare în România, precum mocheta modulară neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, LVT-ul (luxury vinyl tyles) modular, birourile reglabile pe înaltime, sistemele arhitecturale de mascare a zgomotului în birou precum şi alte elemente arhitecturale, prin parteneriatele cu furnizori internaţionali consacraţi. În prezent, aproape 50% din veniturile COS sunt generate de clienţii din afara Bucureştiului.
COS a introdus constant concepte şi soluţii inovatoare în România şi semnează până în prezent un total de 19.000 de proiecte pentru 2.700 de mari clienţi precum Orange, Telecom, ORACLE, HP, IBM, Pfizer, KPMG, PWC, ERNST & YOUNG, ACCENTURE, BRD, CITIBANK, lanţul Hotelier RADISSON sau Dăruieşte Viaţă (Spitalul construit la Marie Curie).
Activ pe piaţa locală din 1998, COS [cu numele iniţial Corporate Office Solutions] este cel mai mare integrator de soluţii la cheie pentru spaţii interioare şi activează pe întreg spectrul segmentelor relevante de pe piaţa din România: birouri, spaţii industriale (amenajări interioare în parcuri logistice şi facilităţi industriale), domeniul ospitalităţii, cel medical (interioare pentru clinici şi spitale) şi cel educaţional. COS are parteneriate exclusive în România cu furnizori precum Steelcase şi Interface, lideri internaţionali pe segmentele de mobilier, respectiv soluţii pentru pardoseli, dar şi cu producători locali.