Cosmote România a înregistrat în primul trimestru venituri de 108,2 milioane euro, faţă de 117,4 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului trecut, se arată într-un comunicat de presă emis redacţiei.
De asemenea profitul EBITDA ajustat prin excluderea costurilor de restructurare a coborât cu 6,2%, de la 25,9 milioane euro la 24,3 milioane euro.
• Konstantinos Apostolou: "2013, un an dificil, cu multe provocări externe"
Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE România, a declarat: "Primul trimestru din 2013 vine după un an dificil, cu multe provocări externe care au necesitat acţiuni rapide şi eficiente. Suntem mulţumiţi pentru stabilitatea obţinută în privinţa veniturilor şi a ARPU, precum şi pentru creşterea semnificativă a segmentului business, în ciuda unei competiţii acerbe, a scăderii tarifelor de interconectare şi a investiţiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G şi prin portofoliul extins de produse şi servicii inovatoare menite să acopere toate nevoile clienţilor, ne îndreptăm încrezători către perioada următoare".
Marja de profit operaţional a crescut uşor, cu 0,4 puncte procentuale, la 22,5%.
Numărul clienţilor companiei a scăzut cu 5,1%, de la 6,4 milioane la 6,1 milioane, dintre care aproximativ 25% beneficiază de servicii pe bază de abonament.
Pe segmentul corporate, baza de clienţi a Cosmote România s-a apreciat cu 21,4%.
Veniturile din servicii au coborât cu 9,1%, după reducerea tarifelor de interconectare operată în 2012, în timp ce venitul mediu pe utilizator (ARPU) a scăzut cu 5,9%.
Cu o cotă de piaţă de aproximativ 24%, COSMOTE România va continua să se concentreze pe extinderea segmentelor broadband şi corporate, rămânând în acelaşi timp operatorul preferat al românilor, aşa cum o arată cele mai recente rezultate în privinţa portabilităţii, se mai arată în comunicatul de presă.