C.O.T.A.R: "ASF vrea plafonarea preţurilor RCA, la preţul cel mai mare de anul trecut"

G.D.
Miscellanea / 23 martie 2023

C.O.T.A.R: "ASF vrea plafonarea preţurilor RCA, la preţul cel mai mare de anul trecut"

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) a transmis către Ministerul Finanţelor o solicitare de respingere în integralitate a Proiectului de Hotărâre de Guvern transmis de Autoritatea de Supraveghere Financiară privind stabilirea tarifelor de primă maxime aplicabile de către societăţile de asigurare care practică asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, ASF a mai încercat o dată să-i ajute pe asigurători, pretinzând că vrea plafonarea preţurilor RCA, dar a cerut-o la un tarif mai mare decât cel de referinţă de acum, după ce deja au crescut valorile poliţelor cu peste 250%, de la ieşirea de pe piaţă a City Insurance.

"ASF - sectorul Asigurări condus inca de acelasi domn Cristian Rosu - nu iroseşte nicio ocazie să ne demonstreze că este o instituţie care lucrează doar în folosul companiilor de asigurări. Cunoaştem autorii reali ai acestui document, care a fost redactat de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din Romania (B.A.A.R.), respectiv, firmele de asigurări care vând poliţe RCA", spun reprezentanţii COTAR.

Acest proiect de Hotărâre de Guvern care prevede stabilirea tarifelor de primă maxime ale RCA-ului pentru următoarele 6 luni trebuie respins în integralitate, din următoarele motive:

1.Plafonarea tarifelor RCA se realizează la tariful practicat de firmele de asigurări care vând RCA, calculat la data de 1 martie 2022, când era mai mare decât tariful de referinţă din prezent;

2."Tarifele de primă maxime prevăzute la alin. (1) se stabilesc la nivelul propriilor tarife de primă care au fost practicate de fiecare asigurător RCA la data de 1 martie 2022 şi sunt valabile pentru o perioadă de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri." - art 1 (2) din Proiectul de HG supus dezbaterii publice.

"Aici avem două probleme majore. În primul rând, de peste un an, companiile de asigurări din România vând poliţe de asigurare RCA al caror preţ depăşeşte tariful de referinţă. Tarifele practicate la data de 1 martie 2022 de către asigurătorii RCA sunt total necunoscute de către consumatori, iar raportarea la o referinţă necunoscută deschide larg poarta către eventuale abuzuri de preţ.

Pe de altă parte, tarifele de referinţă pentru înlocuirea temporară a vehiculului avariat sunt calculate de către B.A.A.R., adică, de către cei care urmează să despăgubească daunele. Conform Art. 3 - (1) din Proiectul de HG supus dezbaterii publice: "În perioada aplicării prevederilor prezentei hotărâri, la despăgubirile acordate de către asigurătorii RCA, în baza contractelor prevăzute la art.1 alin (5), pentru acoperirea costurilor de înlocuire temporară a vehiculului avariat cu un vehicul din aceeaşi clasă sau o clasă inferioară, calculul despăgubirii are în vedere un tarif ce nu poate depăşi tariful mediu de închiriere publicat de către BAAR".

B.A.A.R., adică firmele de asigurări care vând RCA, se află într-un major conflict de interese, iar implicarea acestora în calculul costurilor pe care tot acestea trebuie să le despăgubească ilustrează perfect expresia "procuror-judecător". În niciun caz, firmele de asigurări nu pot fi obiective în calculul privind costurile de despăgubire pe care tot ele le au de achitat.

Dacă aplicăm acest principiu, atunci, şi noi, transportatorii sau oricare alt proprietar de autovehicul din România, trebuie să avem dreptul să ne calculăm singuri preţul RCA pe care suntem de acord să îl achităm. Dacă păgubitul RCA nu îşi repară autovehiculul avariat în termen de 30 de zile de la data eliberării autorizaţiei de reparaţie, asigurătorul RCA nu îi mai decontează costurile de închirere a unui autovehicul conform legii RCA", mai adaugă COTAR.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Ce opreste o Casa de Ajutor Reciproc sa-si faca o firma de asigurari?

    Sau, de ce nu poate COTAR sa se auto-asigure? 

    1. Da sa-si faca societate mutuala de asigurari si sa nu se mai planga. Sa vad atunci daca o sa le placa sa plateasca la service 1000 lei/ora manopera, parcare masina avariata in curte service 250 lei/zi statioare, masina la schimb nelimitat, comisioane la brokeri de 12% si bonusuri de 18%.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb