La sfârşitul unui an destul de zbuciumat, Compania Cotnari face bilanţul şi poate spune că, în ciuda problemelor generale, 2010 a fost un an bun.
Pentru viticultură a fost un an foarte capricios. Cu toate că în iarnă temperaturile au scăzut până la -25 grade Celsius, plantaţiile viticole de la Cotnari au suferit pierderi nesemnificative, potrivit unui comunicat al companiei remis redacţiei.
A urmat apoi o primăvară cu câteva zile de caniculă şi cu un exces de precipitaţii în luna mai, care au creat condiţii pentru apariţia manei în plantaţiile viticole.
Vara a început cu precipitaţii la fel de bogate, mult peste media anilor precedenţi.
În zilele fără ploaie din lunile iunie şi iulie au fost temperaturi foarte ridicate şi s-au creat astfel condiţii pentru atacul de făinare.
Pe toate cele 1300 hectare de vie pe rod şi cele 400 de hectare de plantaţii viticole angajaţii companiei au reuşit să facă la timp toate tratamentele contra manei şi a făinării (total 1700).
• Producţia de vin a fost de 8 milioane de litri
Compania Cotnari a continuat programul investiţional, în acest an replantând 240 ha cu viţă de vie, iar pentru 2011, şi-a propus alte 350 de hectare, şi continuarea modernizării hrubelor.
Pe lângă soiurile deja consacrate (Grasă de Cotnari, Frâncuşa, Tămâioasă Românească şi Fetească Albă), compania Cotnari are în podgorie, în acest moment 105 hectare cu Fetească Neagră şi 40 de hectare cu Busuioacă de Bohotin. În acest fel, compania îşi întregeste gama de soiuri româneşti, intrând şi pe soiurile roşii.
În doi ani, Compania Cotnari va ieşi pe piaţă cu vinuri roşii şi roze DOC.
• 25 de milioane de euro cifra de afaceri a companiei pe anul 2010
Compania Cotnari încheie anul 2010 cu o cifră de afaceri de 25 milioane de euro şi cu peste 10 milioane de butelii cu vin vândute.
În acest an, Cotnari a obţinut titlul de cea mai puternică "Marcă românească de vinuri", şi locul 8 în Topul tuturor mărcilor româneşti, în urma unui studiu făcut în rândul consumatorilor .
Pe plan competiţional, Cotnari a obţinut în Concursurile Internaţionale de Vinuri nu mai puţin de 21 de medalii, din care "Marea medalie de aur-Berlin 2010".
Pe plan extern, vânzarile companiei au crescut cu 15% faţă de 2009, tot mai mulţi potenţiali clienţi arătându-se interesaţi de vinurile de Cotnari. Interesul vine, pe lângă piaţa europeană, şi din pieţele SUA, Canada, Japonia, Rusia, China. Conducerea companiei preconizează că 2011 va fi un an bun pentru exportul vinurilor de Cotnari.