• "Fiat" ar putea vinde "CNH Global" şi "Iveco", potrivit analiştilor de la "Sanford C. Bernstein"
Creditorii "Chrysler" LLC, al treilea constructor auto din SUA, au lansat către autorităţile americane o contraofertă pentru restructurarea datoriei producătorului auto, informează cotidianul francez Les Echos. Grupul creditorilor, care include băncile "Citigroup", "Goldman Sachs", "JPMorgan Chase" şi "Morgan Stanley", nu a dat detalii privind oferta.
Însă, conform publicaţiei americane Wall Street Journal, creditorii au propus reducerea valorii totale a obligaţiunilor pe care le deţin, de 6,9 miliarde de dolari, la 4,5 miliarde de dolari, în schimbul unei participaţii minoritare (cel mult 40%) din grupul restructurat, care se va naşte din eventuala fuziune dintre "Chrysler" şi producătorul auto italian "Fiat" SpA.
La ora actuală, guvernul american le cere creditorilor "Chrysler" să renunţe la 6,9 miliarde de dolari din datoria existentă, în schimbul unei noi datorii, de un miliard de dolari. Propunerea nu prevede atribuirea de acţiuni "Chrysler" creditorilor grupului.
"Fiat" nu a făcut nicio declaraţie cu privire la propunerea creditorilor "Chrysler". Totuşi, contraoferta creditorilor ar putea fi o sursă de conflict între "Chrysler" şi "Fiat", care nu vrea să investească bani în parteneriatul cu societatea americană, ci doar tehnologie.
Pe de altă parte, analiştii de la "Sanford C. Bernstein" Ltd. sunt de părere că "Fiat" ar putea vinde divizia de echipamente agricole şi de construcţii "CNH Global" NV, în vederea finanţării parteneriatului cu "Chrysler". Oficialii "Fiat" au refuzat să facă vreun comentariu în acest sens. Vânzarea CNH ar putea genera până la opt miliarde de euro, potrivit "Bernstein". Analiştii acestei societăţi mai spun că "Fiat" ar putea să înstrăineze şi divizia producătorare de camioane - "Iveco" SpA, care ar putea valora până la cinci miliarde de euro. Specialiştii "Sanford C. Bernstein" consideră că vânzarea CNH şi "Iveco" este, în acest caz, singura sursă de finanţare.
Guvernul SUA, care a sprijinit financiar "Chrysler", a acordat producătorului auto un răgaz, până la finele lui aprilie, pentru finalizarea alianţei cu "Fiat" - o condiţie pentru acordarea unui nou ajutor de stat. În caz de eşec, "Chrysler" va trebui să ceară plasarea sub protecţia Legii falimentului.