Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au urcat în ritm anual cu 11,2% luna trecuta, a două lună de creştere consecutivă, şi cel mai rapid ritm de creştere din ianuarie. Creşterea a avut loc în contextul în care producătorii auto se întrec pentru a-şi îndeplini ţintele anuale de livrări, arată datele publicate azi de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA), transmite Reuters.
Luna trecută, s-au vândut în China 2,28 milioane de vehicule, iar până în octombrie s-a înregistrat un avans de 3%, la 17,99 milioane de unităţi.
Graţie subvenţiilor guvernamentale, de până la 2.800 de dolari per bucată pentru achiziţionarea de maşini mai eficiente sau de vehicule electrice, creşterea vânzărilor auto va continua şi anul viitor, în pofida încetinirii economiei, a apreciat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu. Acesta estimează anul acesta un avans de 5% al vânzărilor auto pe piaţa chineză.
Luna trecută, vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au urcat în ritm anual cu 56,7%, reprezentând 52,5% din totalul vânzărilor. Este a patra lună consecutivă în care maşinile alimentate pe baterii, inclusiv cele plug-in, au depăşit vânzările de automobile pe benzină, în China.
BYD a înregistrat un nou nivel lunar record al vânzărilor şi a depasit pentru prima dată în octombrie pragul de 500.000 de unităţi. Veniturile BYD le-au depăşit pe cele ale Tesla în trimestrul trei din acest an.
BYD a realizat 81% din ţinta sa de vânzări pentru acest an, în timp ce Geely şi Leapmotor (susţinut de Stellantis) au atins peste 80% din obiectivele lor pe acest an.
Luna trecută, exporturile Chinei pe piaţa auto s-au diminuat şi au înregistrat un avans de doar 13% faţă de o creştere de 22% în octombrie.