Accelerarea digitalizării şi a adoptării inteligenţei artificiale, crearea de produse de asigurări care să acopere situaţii de blocaj economic la nivel global şi orientarea către produsele de sănătate, sunt câteva tendinţe care vor guverna, în viitor, industria globală a asigurărilor, consideră reprezentanţii Leader Team Broker, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Răzvan Rusu, fondatorul Leader Team Broker, a declarat: "Criza a demonstrat că digitalizarea industriei în care activăm şi inteligenţa artificială sunt două instrumente care lucrează în beneficiul tuturor părţilor implicate în industrie. Pentru companii, digitalizarea permite încheierea mai multor tipuri de poliţe la distanţă, interacţiune digitalizată cu clientul, dezvoltarea unor aplicaţii extrem de precise şi de utile în relaţia cu acesta precum aplicaţii pentru inspecţii de risc, soluţionare daune sau vânzări de asigurări. Pentru client, digitalizarea aduce soluţionare rapidă a problemei, un nivel mai ridicat de încredere şi transformarea acestuia din beneficiar în partener. Pentru angajaţii unei companii de asigurări, digitalizarea înseamnă eliminarea fără risc a unor procese repetitive şi posibilitatea de a lucra la dezvoltarea de produse noi, cu valoare adăugată".
Ca efect al digitalizării, echipa de consultanţi Leader Team Broker a dezvoltat, în ultimul an, un serviciu menit să îmbunătăţească rata de retenţie a angajaţilor în industrii cheie. Programul de audit al beneficiilor pentru angajaţi poate ajuta compania să crească cu până la 25% nivelul de retenţie al angajaţilor şi să salveze până la 40% din bugetul investit în pachetul salarial. Auditul face parte din conceptul iDoctor lansat la finalul anului trecut.
Actualul context îndreaptă atenţia spre produse de asigurări din domeniul sănătăţii, o tendinţă aşteptată fiind creşterea interesului pieţei către produse şi poliţe dedicate dar şi lărgirea pieţei potenţiale.
"Criza a accelerat adoptarea de către stat şi de către companii a unor soluţii care trenau de multă vreme iar cel mai bun exemplu este legiferarea recentă a serviciilor de telemedicină. Dincolo de beneficiul de timp pe care îl obţine clientul/pacientul, un efect extrem de important este creşterea accesibilităţii. Dacă înainte de legiferare, multe persoane erau în imposibilitate fizică de a beneficia de servicii medicale la distanţă, odată cu deschiderea acestei opţiuni, orice persoană, indiferent unde locuieşte, are acces la o consultaţie medicală, prin intermediul unei conexiuni telefonice. Este un pas important la care a contribuit tehnologia actuală şi, indirect, criza actuală", explică Alexandra Elena Durbacă, director executiv al companiei.