Criza financiară ar putea afecta turismul autohton pe o perioadă de circa doi ani, segmentul de business fiind cel mai atins în acest sens, a declarat, miercuri, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) pe regiunea de sud, Adrian Voican.
"Criza financiară se va reflecta în turism mai târziu, din cauza trendului extrem de mare de creştere al sectorului de până acum", precizat Voican.
Reprezentantul ANAT a mai spus că, în ceea ce priveşte turismul intern, aceasta va fi destul de puţin afectat de criza financiară, care nu s-a manifestat puternic în România, însă, referitor la turismul extern, reprezentantul ANAT a spus că românii se vor orienta către vacanţe mai scurte şi mai ieftine "în mare parte din cauză că operatorii aerieni vor fi la rândul lor afectaţi de criză, lucru ce s-ar putea refleca în preţuri".
Pe de altă parte, Adrian Voican a precizat că operatorii low-cost ar putea profita de criza financiară, lansând puternice campanii de promovare şi operări de reduceri de preţuri considerabile.
De altfel, şi la nivel internaţional, turismul va fi afectat în următorii ani de criza economică globală, întrucât toate preţurile vor creşte, iar oamenii vor fi mai atenţi atunci când îşi vor cheltui banii, potrivit opiniei reprezentantului regional pentru Europa al Organizaţiei Mondiale a Turismului, Eduardo Fayos-Solá, prezent în România pe 27 septembrie la un seminar cu ocazia Zilei Mondiale a Turismului.
• Preţurile pachetelor turistice pentru sărbătorile de iarnă vor creşte cu 5-10%
Preţurile pachetelor turistice pentru sărbătorile de iarnă vor creşte cu 5-10%, atât pentru destinaţiile interne, cât şi pentru cele externe, au precizat, ieri, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
Potrivit acestora, creşterile preţurilor au la bază în mare parte scumpirea utilităţilor, dar şi situaţia în urma crizei economice internaţionale.
În ciuda majorărilor anunţate, agenţiile de turism autohtone estimează o creştere a numărului de turişti pentru destinaţiile interne, în perioada sărbătorilor, de 10% faţă de 2007.
În ceea ce priveşte turismul extern, tour-operatorii prevăd pentru aceeaşi perioadă a anului o creştere de minimum 20% faţă de 2007, estimând totodată un număr de aproximativ 50.000 de turişti pentru destinaţiile externe.
Potrivit ANAT, destinaţiile preferate de români în perioada sărbătorilor de iarnă vor fi în continuare staţiunile montane, în special cele de pe Valea Prahovei, urmate de staţiunile balneo-climaterice şi turismul rural, care a început să fie vândut şi prin agenţiile de turism.
Privitor la turismul extern, agenţiile spun că cele mai soliciate destinaţii pentru perioada sărbătorilor de iarnă vor fi Austria, Bulgaria, Egipt, Franţa, dar şi destinaţiile exotice, precum Cuba.
Ca o nouă tendinţă, reprezentanţii agenţiilor de turism au observat că, de Crăciun, turiştii români se orientează către pensiunile rurale, iar pentru Anul Nou, către staţiunile montane unde se cazează la hoteluri şi vile.