Creşterea semnificativă a utilizării internetului în ultimii ani şi dezvoltarea fără precedent a tehnologiilor digitale în diferite sectoare - cum ar fi comerţ electronic, servicii financiare, publicitate online etc. - au avut ca efect direct o maturizare a pieţei digitale din România, conform unui comunicat remis redacţiei. Studii de specialitate citate de Optimized, una dintre cele mai cunoscute agenţii din plan local specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce, arată că 8 din 10 români descoperă un produs online în special în motoare de căutare, iar aproximativ 80% dintre români au făcut cel puţin o achiziţie online în ultimul an. Cu alte cuvinte, în România, Google este motorul de căutare cel mai folosit, iar câteva exemple vin să confirme acest lucru: în fiecare lună sunt 50.000 de căutări pentru cuvantul "laptop", 75.000 pentru "mobilă de bucătărie", 110.000 pentru "rochii de ocazie".
"Referitor la comerţul electronic, există o creştere constantă a numărului de magazine online şi a volumului de vânzări. În ceea ce priveşte publicitatea online, în ultimii ani am asistat la o schimbare semnificativă în preferinţele consumatorilor, care tind să petreacă tot mai mult timp pe platforme digitale. Aceasta a dus la o creştere semnificativă a publicităţii digitale, cu investiţii din ce în ce mai mari în acest domeniu", spune Mădălina Stănescu, Managing Director-ul agenţiei de marketing online Optimized.
Potrivit sursei citate, foarte pe scurt, acesta punctează principalele avantaje ale folosirii instrumentelor Google Ads, între care îmbunătăţirea vizibilităţii şi a traficului şi îmbunătăţirea credibilităţii - un magazin online care apare în primele poziţii ale rezultatelor de căutare Google are mai multe şanse să fie văzut şi accesat de către potenţiali clienţi, fiind considerat totodată mai credibil şi mai de încredere, ceea ce duce la o creştere a traficului pe site şi, implicit, la o creştere a vânzărilor. Mai mult, Google oferă o varietate de instrumente de marketing digital, cum ar fi Google Ads şi Google Shopping, care pot ajuta la promovarea magazinului online şi la atragerea de clienţi noi.
"În următorii trei ani, este de aşteptat ca piaţa digitală din România să se dezvolte rapid, datorită mai multor factori. În primul rând, creşterea numărului de utilizatori de internet şi a penetrării smartphone-urilor, ceea ce va duce la creşterea cererilor pentru servicii şi soluţii digitale. Ca o consecinţă, vor fi tot mai multe investiţii în infrastructură şi tehnologie. Totodată, vom asista la digitalizarea afacerilor, în contextul în care companiile româneşti vor să îşi eficientizeze operaţiunile şi să se adapteze la schimbările pieţei. Acest proces va implica dezvoltarea aplicaţiilor software, adoptarea tehnologiilor noi şi investiţii în marketing digital", notează Mădălina Stănescu. În opinia sa, tehnologiile emergente - cum ar fi inteligenţa artificială, blockchain sau internetul lucrurilor - vor avea, de asemenea, un impact semnificativ asupra pieţei digitale din România, pe termen mediu şi lung.
În acest context al diversificării şi adoptării noilor instrumente digitale, Agenţia Optimized a câştigat premiul Google Romania "Best Performance Max campaign for Retail" cu magazinul online EuroUnelte, al unei companii româneşti, deţinută şi condusă de către Domnul Alin Enuca, companie care oferă un portofoliu larg de produse pentru casă, grădină ori microferme, adresate utilizatorilor casnici, micilor fermieri şi nu numai.
"Performance Max este cel mai nou şi performant produs Google Ads, lansat in iulie 2022 ca fiind cel mai puternic tool de eCommerce din istoria marketingului digital, iar acest premiu certifică faptul că, în segmentul de retail, Agenţia Optimized are rating excelent privind tot ceea ce reprezintă gestionarea unui cont în Google Ads pentru un magazin online. În competiţie s-au luat în calcul datele ultimului trimestrului din 2022, agenţia noastră beneficiind de o deschidere maximă din partea clientului în ceea ce priveşte utilizarea instrumentelor avangardiste ale Google Ads în campaniile sale, iar premiul obţinut ne onorează şi motivează pentru mai departe în susţinerea adoptării noilor instrumente de marketing digital în rândul antreprenorilor români", mai spune Managing Director-ul Agentiei Optimized.
Google Performance Max se orientează către o strategie centrată pe obiectivul de business şi pe audienţă, în loc să se axeze pe cuvinte cheie, la fel ca toate celelalte campanii Google Ads de până acum. Orice companie locală care îşi doreşte să obţină rezultate optime în urma unor astfel de campanii trebuie să fie pregătită să facă faţă traficului crescut, să aibă o structură solidă de business şi un site de foarte bună calitate. Performance Max scanează conţinutul site-ului cu scopul de a avea cea mai bună audienţă posibilă în întregul ecosistem Google, iar conţinutul slab înseamnă şi rezultate slabe.
În prezent, Performance Max este cel mai puternic tool de eCommerce din istoria marketingului digital, iar începând cu iulie 2022 a înlocuit Smart Shopping. Având avantajul întregului inventar Google, cu Performance Max este mai mult control decât cu Smart Shopping (cea mai bună campanie care putea fi utilizată pentru eCommerce, înainte de Performance Max). Altfel spus, anunţurile Performance Max pot lua forma oricărui tip de campanie (video, search, display etc.), subliniază sursa citată.
La modul general, sectorul românesc de comerţ online s-a dezvoltat continuu în ultimii ani, în 2022 fiind evaluat la 6,3 miliarde de euro, puţin peste valoarea din 2021 (6,2 miliarde de euro), potrivit potrivit estimărilor GPeC, ARMO (Asociaţia Română a Magazinelor Online) şi ale principalilor jucători din domeniu, punctate într-un studiu de piaţă. În perioada analizată, traficul magazinelor online româneşti a fost generat în proporţie de peste 80% de către dispozitivele mobile, în creştere de la 75,5% în 2021. De asemenea, din alte surse (Eurostat, Euromonitor), aflăm că 66% din utilizatorii de internet din România au făcut cel puţin o cumpărătură online în 2022, cu 8,7% mai mult faţă de 2021, ţara noastră devansând astfel Bulgaria (41%), Turcia (42%) şi Italia (49%), din unghiul acesta de abordare. Toate aceste cifre confirmă potenţialul unui domeniu care nu şi-a încetinit creşterea nici în perioadele dificile din punct de vedere economic, se menţionează în comunicat.