Piaţa leasingului din România a cunoscut o dezvoltare semnificativă, în primul semestru totalul finanţărilor urcând până la nivelul de 3% din PIB.
Asociaţia de Leasing şi Servicii Financiare Nebancare (ALB) a finanţat, în primele şase luni, active totale de 1.540 milioane de euro, iar Asociaţia Societăţilor de Leasing din România (ASLR) 537 milioane de euro, cele două asociaţii concentrând 96% din piaţa autohtonă.
În ceea ce priveşte produsele cumpărate în leasing, 22% dintre acestea (454 milioane de euro) reprezintă echipamente cu scop industrial, 7% (149 milioane de euro) sectorul imobiliar şi 71% (1.473 milioane de euro), sectorul transporturilor.
Cea mai mare parte dintre clienţii ALB şi ASLR au fost clienţi corporativi (74%), urmând sectorul de retail (22%) şi sectorul public (4%). Din punct de vedere al duratei contractului cei mai mulţi dintre clienţi (36%) preferă contracte între 3 şi 5 ani, 26% între 4 şi 5 ani, 21% între 2 şi 3 ani, 10% peste 5 ani, 5% între 1 şi 2 ani iar 1% pe un an.
Dintre contractele de acest gen, leasingul financiar a continuă să reprezinte principala direcţie de derulare a contractelor de leasing, atingînd un procent de 92% din totalul activelor finanţate restul de 7% fiind reprezentat de leasingul operaţional 7% şi cel cross-boarder 1%.