Procurorul şef al Curţii Penale Internaţionale (CPI), Karim Khan, cere emiterea unui mandat de arestare împotriva lui Netanyahu pentru presupuse crime de război şi crime împotriva umanităţii comise în Fâşia Gaza, relatează France Presse.
Khan solicită, de asemenea, mandate de arestare pentru ministrul israelian al apărării, Yoav Gallant, precum şi pentru alţi doi lideri de top ai Hamas - Mohammed Diab Ibrahim al-Masri, liderul Brigăzilor Al Qassem, cunoscut mai bine sub numele de Mohammed Deif, şi Ismail Haniyeh, liderul politic al Hamas.
Un grup de judecători ai CPI va analiza acum cererea lui Khan de emitere a mandatelor de arestare.
Declaraţiile lui Karim Khan, conform comunicatului emis de CPI:
"Pe baza dovezilor colectate şi examinate de biroul meu, am motive întemeiate să cred că răspunderea penală a lui Yahya SINWAR (liderul Mişcării de rezistenţă islamică ["Hamas] în Fâşia Gaza), Mohammed Diab Ibrahim AL-MASRI , mai cunoscut întrucât DEIF (comandantul şef al aripii armate a Hamas, cunoscut în mod obişnuit ca "brigăzile Al-Qassam") şi Ismail HANIYEH (şeful aripii politice a Hamas) este comis pentru crime de război şi pentru următoarele crime împotriva umanităţii comise pe teritoriul Israelului şi în statul Palestinei (în Fâşia Gaza) începând cu cel puţin 7 octombrie 2023:
-Exterminarea ca infracţiune împotriva umanităţii, cu încălcarea articolului 7-1-b din Statut;
-Omor ca crimă împotriva umanităţii, cu încălcarea articolului 7-1-a şi ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-c-i;
-Luarea de ostatici ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-c-iii;
-Violul şi alte forme de violenţă sexuală ca crimă împotriva umanităţii, cu încălcarea articolului 7-1-g, precum şi ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-e-vi în contextul captivităţii;
-Tortura ca crimă împotriva umanităţii, în temeiul articolului 7-1-f, şi ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-c-i, în contextul captivităţii;
-Alte acte inumane ca infracţiune împotriva umanităţii, cu încălcarea articolului 7-l-k, în contextul captivităţii;
-Tratamentul crud ca crimă de război cu încălcarea articolului 8‑2‑c‑i, în contextul captivităţii; Şi
-Abaterile asupra demnităţii personale ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-c-ii, în contextul captivităţii.
-Biroul meu susţine că crimele de război la care se face referire în aceste petiţii au fost comise în contextul unui conflict armat internaţional între Israel şi Palestina şi al unui conflict armat neinternaţional între Israel şi Hamas care avea loc simultan. Afirmăm că crimele împotriva umanităţii menţionate în petiţii au făcut parte dintr-un atac pe scară largă şi sistematic efectuat de Hamas şi alte grupuri armate în urmărirea politicii unei organizaţii. Pe baza constatărilor noastre, unele dintre aceste infracţiuni continuă să fie comise.
Biroul meu observă că există motive rezonabile pentru a crede că SINWAR, DEIF şi HANIYEH sunt responsabili penal pentru uciderea a sute de civili israelieni în timpul atacurilor comise la 7 octombrie 2023 de către Hamas (în special aripa sa armată, denumită în mod obişnuit). " brigăzile al-Qassam ") precum şi alte grupuri armate şi pentru răpirea a cel puţin 245 de ostatici. Ca parte a investigaţiei sale, biroul meu a colectat declaraţii de la victimele care au supravieţuit atacurilor, inclusiv foşti ostatici şi martori direcţi ai atacurilor în şase locaţii principale: Kfar Aza, Holit, locul festivalului de muzică Supernova, Be'eri, Nir Oz şi Nahal Oz. Ancheta se bazează, de asemenea, pe probe precum imagini de supraveghere video, documente autentificate sub formă de înregistrări sonore, fotografii şi videoclipuri, declaraţii făcute de membrii Hamas, inclusiv presupuşii autori ai crimelor de mai sus şi mărturii de specialitate.
Biroul meu consideră că aceşti indivizi au planificat şi au sponsorizat săvârşirea infracţiunilor comise la 7 octombrie 2023 şi şi-au recunoscut responsabilitatea în acest sens, dovadă fiind vizita pe care au făcut-o personal ostaticilor la scurt timp după răpirea lor. Afirmăm că aceste infracţiuni nu ar fi putut fi comise fără intervenţia lor. Persoanele în cauză sunt acuzate în calitate de co-autori şi de superiori în temeiul articolelor 25 şi 28 din Statutul de la Roma.
Când am vizitat Kibbutzul Be'eri şi Kibbutz Kfar Aza, precum şi festivalul de muzică Supernova din Re'im, am văzut devastarea cauzată de aceste atacuri şi impactul profund al crimelor de neconceput vizate în moţiunile depuse astăzi. Victimele mi-au spus cum dragostea care domneşte în cadrul unei familii, legăturile profunde care unesc părinţii şi copiii lor, au fost folosite greşit pentru a provoca intenţionat suferinţe de nespus prin acte crude şi inumane care nu ar putea rămâne nepedepsite.
Biroul meu afirmă, de asemenea, că există motive rezonabile pentru a crede că ostaticii răpiţi în Israel au fost ţinuţi în condiţii inumane şi că unii dintre ei au fost supuşi violenţei sexuale, inclusiv violului, în timpul captivităţii. Aceste acuzaţii se bazează pe dosare medicale, dovezi documentare şi videoclipuri de la momentul evenimentelor şi interviuri cu victimele care au supravieţuit atacurilor. Biroul meu continuă, de asemenea, să investigheze acuzaţiile de violenţă sexuală comise pe 7 octombrie.
Aş dori să mulţumesc victimelor care au supravieţuit atacurilor din 7 octombrie, precum şi familiilor lor pentru curajul de care au dat dovadă acceptând să povestească experienţa lor membrilor Biroului meu.
Lucrăm pentru a investiga în continuare toate crimele comise în timpul acestor atacuri şi vom continua să lucrăm cu toţi partenerii noştri pentru ca justiţia să poată fi făcută.
Îmi repet apelul pentru eliberarea imediată a tuturor ostaticilor răpiţi în Israel şi întoarcerea lor în siguranţă la familiile lor. Aceasta este o cerinţă fundamentală a dreptului internaţional umanitar care trebuie respectată.
Luând în considerare probele colectate şi examinate de biroul meu, am motive întemeiate să cred că răspunderea penală a lui Benjamin NETANYAHU, prim-ministrul Israelului, şi a lui Yoav GALLANT, ministrul apărării al Israelului, este asumată pentru următoarele crime de război şi crime împotriva umanităţii comise pe teritoriul statului Palestina (în Fâşia Gaza) de cel puţin 8 octombrie 2023:
-Înfometarea în mod deliberat a civililor ca metodă de război ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-b-xxv din Statut;
-Cauzarea intenţionată a unor mari suferinţe sau vătămări grave corpului sau sănătăţii, cu încălcarea articolului 8-2-a-iii, sau tratament crud ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-c-i;
-Omucidere intenţionată, cu încălcarea articolului 8-2-a-i sau omor ca crimă de război, cu încălcarea articolului 8-2-c-i;
-Dirijarea intenţionată a atacurilor împotriva populaţiei civile ca crimă de război, cu încălcarea articolelor 8-2-b-i sau 8-2-e-i;
-Exterminarea şi/sau omorul ca infracţiune împotriva umanităţii, cu încălcarea articolelor 7-1-b şi 7-1-a, inclusiv în ceea ce priveşte înfometarea civililor cu moartea, ca crimă împotriva umanităţii;
-Persecuţia ca infracţiune împotriva umanităţii, cu încălcarea articolului 7-1-h;
-Alte acte inumane ca crimă împotriva umanităţii, cu încălcarea articolului 7‑l‑k.
Biroul meu susţine că crimele de război la care se face referire în aceste cereri au fost comise în contextul unui conflict armat internaţional între Israel şi Palestina şi al unui conflict armat neinternaţional între Israel şi Hamas (şi alte grupuri armate palestiniene) care avea loc simultan. Afirmăm că crimele împotriva umanităţii menţionate în petiţii au făcut parte dintr-un atac pe scară largă şi sistematic îndreptat împotriva populaţiei civile palestiniene în urmărirea politicii unei organizaţii. Pe baza constatărilor noastre, unele dintre aceste infracţiuni continuă să fie comise.
Biroul meu susţine că dovezile pe care le-am colectat, inclusiv interviuri cu victime şi martori de primă mână, documente audio şi video autentificate, imagini prin satelit şi declaraţii făcute de membrii grupului care ar fi comis aceste crime, demonstrează că Israelul a deliberat, sistematic şi a privat continuu populaţia civilă a întregului teritoriu al Gazei de mijloacele de subzistenţă esenţiale pentru supravieţuirea lor.
Acest lucru a dus la impunerea unui asediu complet asupra Gazei prin interzicerea completă a accesului la cele trei puncte de trecere a frontierei Rafah, Kerem Shalom şi Erez începând cu 8 octombrie 2023 pentru perioade prelungite şi apoi limitarea arbitrar a livrării de provizii esenţiale - cum ar fi alimente şi medicină - prin puncte de trecere după redeschiderea acestora. Închiderea conductelor de apă care leagă Israelul de Gaza - principala sursă de apă potabilă pentru populaţia din Gaza - pentru o perioadă prelungită de la 9 octombrie 2023 şi întreruperea alimentării cu energie electrică şi obstrucţionarea acestei alimentări de la 8 octombrie 2023 cel puţin până astăzi fac parte din extinderea sediului. Evenimentele s-au petrecut alături de atacuri asupra persoanelor aflate la cozi pentru mâncare, obstrucţionarea distribuirii ajutoarelor de către agenţiile umanitare şi atacuri asupra lucrătorilor umanitari, lăsând câţiva morţi şi forţând multe organizaţii umanitare să îşi înceteze activităţile în Gaza sau să-şi restrângă perimetrul.
Biroul meu afirmă că aceste acte au făcut parte dintr-un plan comun de înfometare deliberată a civililor ca metodă de război şi de a recurge la alte acte de violenţă împotriva populaţiei civile din Gaza pentru a servi următoarele obiective: i) eliminarea Hamas; ii) creşterea presiunii asupra Hamas pentru a obţine întoarcerea celor ţinuţi ostatici şi iii) pedepsirea colectivă a populaţiei civile din Gaza percepută ca o ameninţare la adresa Israelului.
Repercusiunile utilizării înfometării ca metodă de război, combinate cu alte atacuri şi pedepse colective aplicate populaţiei civile din Gaza, sunt acute, vizibile şi binecunoscute. Acestea au fost confirmate în continuare de mai mulţi martori intervievaţi de biroul meu, inclusiv medici din Gaza şi medici străini. Această metodă de război a dus la probleme de malnutriţie, deshidratare, suferinţe chinuitoare şi un număr tot mai mare de decese în rândul populaţiei palestiniene, inclusiv nou-născuţi, copii şi femei.
Multe zone din Gaza sunt deja în strânsoarea foametei, care ameninţă să se răspândească în alte părţi ale teritoriului.
După cum a spus secretarul general al ONU, Antonio Guterres, "1,1 milioane de oameni se confruntă cu niveluri catastrofale de foamete în Gaza - cea mai mare şi mai gravă criză alimentară din lume". "Acesta este un dezastru în întregime provocat de om." Astăzi, Biroul meu lucrează pentru a pune sub acuzare doi dintre indivizii care poartă cea mai mare responsabilitate pentru această situaţie, domnii NETANYAHU şi GALLANT, în calitate de co-autori şi superiori, în temeiul articolelor 25 şi 28 din Statutul de la Roma.
Israelul, ca toate statele, are cu siguranţă dreptul de a lua măsuri pentru a-şi apăra populaţia, dar nu se poate sustrage, prin urmare, obligaţiile impuse tuturor statelor de a respecta dreptul internaţional umanitar. Oricare ar fi obiectivele militare ale autorităţilor israeliene, mijloacele folosite de Israel pentru a le atinge în Gaza, şi anume actele care provoacă intenţionat moartea, foametea, mari suferinţe şi vătămarea gravă a integrităţii fizice a populaţiei civile sunt criminale.
De anul trecut, am subliniat în mod repetat la Ramallah, Cairo, Israel şi Rafah că, în temeiul dreptului internaţional umanitar, Israelului trebuie să acţioneze de urgenţă pentru a permite livrarea de ajutor umanitar în Gaza. În special, mi-am amintit că folosirea foametei ca metodă de război şi obstrucţionarea ajutorului umanitar au constituit încălcări ale prevederilor Statutului de la Roma. Am fost foarte clar în acest punct.
De asemenea, le-am atras în mod regulat atenţia celor care au încălcat legea în declaraţii publice, cerându-le să se gândească cu atenţie înainte de a acţiona sau risc să vadă Biroul meu luând măsurile corespunzătoare. Iată-ne.
Prin depunerea acestor cereri de emitere a mandatelor de arestare, Biroul meu îşi îndeplineşte mandatul în temeiul Statutului de la Roma. La 5 februarie 2021, Camera preliminară I a constatat că Curtea îşi putea exercita jurisdicţia penală asupra situaţiei din statul Palestina şi a concluzionat că jurisdicţia sa teritorială se extinde la Gaza şi Cisiordania, inclusiv Ierusalimul de Est. Acest mandat rămâne valabil şi se extinde la creşterea ostilităţilor şi a violenţei începând cu 7 octombrie 2023. Biroul meu poate exercita, de asemenea, jurisdicţie asupra infracţiunilor comise de resortisanţii statelor părţi sau non-statelor pe teritoriul unui stat parte.
Solicitările prezentate astăzi reprezintă punctul culminant al unei investigaţii efectuate de Biroul meu cu deplină independenţă şi imparţialitate. Având în vedere obligaţia noastră de a investiga atât acuzarea, cât şi apărarea, am lucrat cu meticulozitate pentru a separa acuzaţiile de fapte şi pentru a ne prezenta concluziile într-o manieră echilibrată, pe baza probelor care ne-au fost prezentate Camerei preliminare.
Ca o precauţie suplimentară, am decis să adun şi opiniile experţilor ; tocmai în această calitate am reunit un grup imparţial de experţi în drept internaţional căruia îi mulţumesc pentru că au acceptat să participe la examinarea probelor şi la analiza juridică în legătură cu aceste cereri în scopul emiterii mandatelor de arestare. . Acest grup, compus din specialişti eminenti în dreptul internaţional umanitar şi în dreptul penal internaţional, îl reuneşte pe domnul judecător Sir Adrian Fulford PC, fost judecător al Curţii de Apel din Anglia şi Ţara Galilor, fost judecător al Curţii de drept penal internaţional, doamna baronesa Helena Kennedy KC, preşedinte al Institutului pentru Drepturile Omului din cadrul Asociaţiei Internaţionale a Avocaţilor, doamna Elizabeth Wilmshurst CMG KC, fost consilier juridic adjunct al Oficiului pentru Externe şi Commonwealth al Regatului -Uni, Danny Friedman KC, precum şi doi dintre consilierii mei speciali - dna. Amal Clooney şi domnul judecător Theodor Meron CMG Mă bucur că am putut conta pe această analiză efectuată de experţi independenţi care a făcut posibilă susţinerea cererilor depuse astăzi de Biroul meu. De asemenea, sunt recunoscător câtorva dintre consilierii mei speciali, în special domnilor Adama Dieng şi Kevin Jon Heller, pentru contribuţiile lor la această revizuire.
Astăzi, reafirmăm că niciun stat nu poate sustrage standardele prevăzute de dreptul internaţional şi de dreptul conflictelor armate. Niciun soldat, niciun comandant, niciun lider civil, nimeni nu poate acţiona cu impunitate. Nimic nu poate justifica privarea deliberată a fiinţelor umane, inclusiv a atâtor femei şi copii, de bunuri esenţiale pentru supravieţuirea lor. Nimic nu poate justifica luarea de ostatici sau ţintirea deliberată a civililor.
Judecătorii independenţi ai Curţii Penale Internaţionale sunt singurii care pot stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile pentru emiterea mandatelor de arestare. Dacă îmi acceptă cererile şi eliberează mandatele de arestare, voi lucra îndeaproape cu grefierul pentru a reţine persoanele în cauză. Solicit tuturor statelor, în special statelor părţi la Statutul de la Roma, să ia în considerare aceste cereri şi decizia judiciară ulterioară la fel de serios ca şi alte situaţii, în conformitate cu obligaţiile impuse acestora prin Statut. Sunt, de asemenea, gata să lucrez cu state care nu sunt părţi pentru a atinge obiectivul nostru comun de stabilire a răspunderii pentru crimele internaţionale.
Este esenţial, în acest moment, ca Biroul meu şi toate organele Curţii, inclusiv judecătorii ei independenţi, să îşi poată desfăşura activitatea în deplină independenţă şi imparţialitate. Îndemn ca încercările de a obstrucţiona, intimida sau influenţa în mod nejustificat funcţionarii Curţii să înceteze imediat. Biroul meu nu va ezita să ia măsurile corespunzătoare în temeiul articolului 70 din Statutul de la Roma dacă un astfel de comportament persistă.
Rămân profund îngrijorat de acuzaţiile de crime internaţionale care continuă să fie comise în Israel, Gaza şi Cisiordania şi care încep să fie fundamentate. Ancheta noastră continuă şi Biroul meu face progrese în mai multe domenii de investigaţie suplimentare, strâns legate, inclusiv rapoartele de violenţă sexuală comise pe 7 octombrie şi bombardamentele la scară largă care au provocat atât de multe civili morţi şi răniţi Gaza, şi care continuă. Invit pe oricine are informaţii utile să contacteze biroul meu şi să trimită aceste informaţii prin intermediul platformei OTP Link .
Biroul meu nu va ezita să depună noi moţiuni pentru emiterea de mandate de arestare dacă, şi dacă este cazul, credem că avem "o şansă reală de a obţine o condamnare". Îndemn încă o dată toate părţile în conflict să respecte legea.
De asemenea, aş dori să clarific că principiul complementarităţii, care se află în centrul Statutului de la Roma, va face obiectul unei revizuiri continue de către Oficiul meu, pe măsură ce investigăm presupusele crime şi presupuşii lor autori menţionaţi mai sus şi pe măsură ce avansăm în alte linii de anchetă. Trebuie totuşi reţinut că, în virtutea principiului complementarităţii, responsabilitatea investigaţiei nu poate fi deferită autorităţilor naţionale decât atunci când acestea iniţiază proceduri judiciare independente şi imparţiale care nu au ca scop înlăturarea presupusilor suspecţi. la responsabilităţile lor penale şi care nu sunt false procese judiciare. Acest lucru necesită monitorizarea tuturor organismelor care participă la examinarea politicilor şi a actelor menţionate în cereri.
Este important astăzi să spunem lucrurile clar: dacă acţiunile noastre nu reflectă dorinţa noastră de a aplica legea în mod imparţial, dacă aplicarea noastră a legii este percepută ca fiind selectivă, vom fi contribuit la prăbuşirea acesteia. Procedând astfel, vom contribui la dezintegrarea legăturilor fragile care încă ne unesc şi a relaţiilor dintre toate comunităţile şi oamenii care sunt vectori de echilibru şi constituie o plasă de siguranţă de care se agaţă toate victimele atunci când trec prin momente dificile. Acesta este riscul foarte real care apare în acest moment crucial.
Astăzi, mai mult ca niciodată, trebuie să demonstrăm în mod colectiv că dreptul internaţional umanitar, care dictează standardele care trebuie respectate în timp de război, se aplică în mod imparţial tuturor părţilor într-un conflict armat în toate situaţiile aduse în faţa Biroului meu şi a Curţii. Aşa vom putea demonstra concret că toate vieţile umane sunt egale".
Karim Asad Ahmad Khan este un avocat britanic specializat în dreptul penal internaţional şi dreptul internaţional al drepturilor omului, care ocupă funcţia de procuror al Curţii Penale Internaţionale din 2021.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2024, 18:55)
Procuroare, nu te aventura pe langa Hofvijver.
Uite ce a patit Raisi pentru ca nu a aacultat-o pe Romica Jurca.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2024, 00:25)
Penibil,
ca un terorist e tratat la fel ca si un premier
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2024, 18:58)
Un pakistanez acuza Israelul. Netanyahu e in pericol :)))))))
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2024, 20:31)
Procuror pakistanez, iar judecatori sa fie iranian, german si sud african.
3. Hei
(mesaj trimis de Nume în data de 20.05.2024, 21:50)
Știrea și titlul complet ar fi că acest procuror cere mandate de arestare pentru doi oficiali ai Israelului și pentru doi lideri Hamas.
Destul de obiectiv dacă mă întrebi pe mine.
Desigur, procurorul poate cere ce dorește, dar până la luarea unei decizii este cale lungă. Și mai mult de atât, un proces de judecată foarte complex și elaborat.
Poate doar o "formă" de gândire superioară umanității poate da un verdict.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2024, 00:25)
penibil
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2024, 09:15)
procurorul si judecatorul sa fie Netanyahu , sau macar din Israel