Casa de modă italiană Prada se numără printre părţile interesate să cumpere marca de lux Versace, scoasă la vânzare de compania americană Capri Holdings, a anunţat vineri publicaţia Il Sole 24, conform Reuters.
În luna noiembrie, Tapestry - proprietarul mărcii Coach - a renunţat la tranzacţia de 8,5 miliarde de dolari pentru achiziţia Capri, care deţine brandul de lux Michael Kors.
După ce acordul de creare a unui conglomerat de lux în SUA a eşuat, directorii Capri nu au exclus posibilitatea unei potenţiale vânzări a mărcilor sale. Drept urmare, Capri a angajat grupul bancar Barclays pentru a analiza opţiunile sale strategice, inclusiv vânzarea mărcilor Versace şi Jimmy Choo, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Acestea nu exclud ca întregul grup Capri Holdings să fie scos la vânzare.
În luna noiembrie, Capri a anunţat un declin peste aşteptări al veniturilor sale trimestriale, pe fondul încetinirii globale a cererii de articole de lux.
Contactaţi de Reuters, reprezentanţii Prada nu au dorit să comenteze informaţia privind interesul pentru Versace.
Grupul bancar american Citi este consilierul Prada în posibila vânzare a mărcii Versace, susţine publicaţia italiană. Citi a lucrat cu Prada în trecut la un proiect de listare duală care a fost suspendat.
Sursa citată a informat că şi alte grupuri de lux, precum şi fonduri de private equity, sunt interesate de Versace, dar valoarea tranzacţiei încă este supusă discuţiilor.
Compania Versace, fondată la Milano în 1978 de designerul italian Gianni Versace şi condusă în continuare de sora sa Donatella în calitate de director de creaţie, a devenit cunoscută pentru imprimeurile sale îndrăzneţe şi opulente, inclusiv pentru emblematicul motiv Medusa.
Versace a realizat o cincime din veniturile Capri în anul fiscal încheiat în martie 2024, sau un miliard dintr-un total de 5,2 miliarde de dolari pentru grup, comparativ cu 5,6 miliarde de dolari în anul precedent.
Marca Prada, care are un stil riguros şi poartă amprenta şefului de creţie Miuccia Prada a sfidat declinul industriei, vânzările sale crescând cu 18% în trimestrul al treilea din 2024.
O analiză Skyquest Technology arată că piaţa bunurilor de lux a fost evaluată la 242,8 miliarde de dolari în 2023 şi a urcat la 255,91 miliarde de dolari în 2024, fiind aşteptată să ajungă la 389,77 miliarde de dolari în 2032, în baza unei creşteri anuale compuse (CAGR) de 5,4% în perioada 2025-2032.
Conform sursei citate, piaţa bunurilor de lux este extrem de competitivă, punând accent pe inovaţie, eficienţă şi calitate.
Opinia Cititorului