Retailerul cora România va fi nevoit să se îndrepte cu precădere către furnizorii români de produse, dacă în următoarele şase luni deprecierea leului va continua în ritmul din ultima perioadă, a declarat ieri directorul general de exploatare al companiei, Thierry Destailleur. "Deocamdată, deprecierea leului nu ne afectează, pentru că produsele de import au fost negociate cu luni înainte, dar dacă evoluţia leului va continua aşa în următoarele şase luni ne va afecta", a declarat Destailleur, citat de Mediafax. Întrebat dacă în aceste condiţii retailerul se va reorienta către furnizorii români, el a arătat că această acţiune face parte din strategia cora, în special pentru produsele proaspete.
Destailleur a precizat că retailerul va fi obligat să găsească furnizori locali şi pentru alte tipuri de produse, în condiţiile evoluţiei cursului valutar din ultima perioadă. "Dacă azi avem produse de import este pentru că nu le găsim aici sau nu se ridică la aceeaşi calitate. Dacă le-am lua de la furnizori locali ar însemna că vom avea produse mai slabe calitativ sau nu vom avea deloc, dacă nu găsim", a spus directorul cora.
În ceea ce priveşte evoluţia afacerilor retailerului în primul semestru, Destailleur a arătat că s-a înregistrat o stagnare, însă un indicator îmbucurător este creşterea consumului la nivel de piaţă în al doilea trimestru faţă de primul trimestru al acestui an.
"Dacă în 2010-2011 am cunoscut perioade de scădere destul de puternice, pentru prima dată în doi ani se observă o creştere a consumului (la nivel de piaţă - n.r.)", a spus Destailleur.
Oficialul cora a evitat să prognozeze o evoluţie a veniturilor retailerului pentru sfârşitul acestui an, precizând că trebuie să fie prudent în estimări, având în vedere oscilaţiile frecvente ale pieţei.
• cora România va deschide în 2012-2013 magazine în Bacău, Bucureşti, Constanţa şi Slobozia
Compania cora România va deschide în noiembrie două magazine, la Bacău şi în Bucureşti, pe Şoseaua Alexandriei, urmând ca anul viitor să inaugureze hipermarketuri în Constanţa, în aprilie, şi în Slobozia, în al doilea semestru, a spus Thierry Destailleur. Magazinele din Bacău şi Bucureşti vor avea fiecare o suprafaţă de vânzare de 9.000 metri pătraţi.
"Avem foarte clar intenţia de a deschide 20 de magazine în următorii ani, dar facem lucrurile prudent, având un mare obiectiv să creăm în România amplasamente de categoria A, ceea ce înseamnă magazine în centrul oraşelor", a declarat Destailleur.
El a arătat că prioritatea companiei este să construiască magazine proprii, însă va profita şi de oportunităţi de a deschide magazine în cadrul unor centre comerciale.
În 2014 cora va deschide magazine la Braşov şi Ploieşti, având ca obiectiv ca în termen de cinci-opt ani să inaugureze circa 15-20 de magazine, adaptându-le după potenţialul clienţilor din zona respectivă.
"Cumpărăm terenuri peste tot în România pentru construirea magazinelor proprii, dar este posibil să avem şi oportunităţi de locaţii în amplasamente de categoria A", a mai spus Destailleur.
Compania este deţinută de retailerul belgian Louis Delhaize Group şi are opt magazine pe piaţa românească.
Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a anunţat în februarie că împreună cu ING şi Rabobank acordă un împrumut sindicalizat de până la 210 milioane de euro grupului belgian pentru construirea a 17 hipermarketuri cora în România.