Producătorul auto german Daimler AG a semnat o scrisoare de intenţie cu firmele Iran Khodro Diesel (IKD) şi Mammut Group, ca parte a reintrării diviziei sale de camioane pe piaţa iraniană, la două zile după ce sancţiunile îndreptate împotriva Iranului au fost ridicate în schimbul reducerii ambiţiilor nucleare ale Teheranului, transmit Bloomberg, AP şi Reuters, citate de Agerpres.
Daimer va înfiinţa o societate mixtă pentru a produce în Iran camioane Mercedes-Benz şi motopropulsoare precum şi o companie prin care vor fi vândute camioane şi componente.
De asemenea, Daimler intenţionează să revină ca acţionar în fostele societăţi mixte pe care le deţinea cu Iranian Diesel Engine Manufacturing Co.
Primele camioane Mercedes-Benz Actros şi Axor vor putea fi furnizate în Iran înainte de sfârşitul acestui an, sub forma colecţiilor CKD (Completely Knocked Down), adică seturi complete de piese şi componente, din care pot fi asamblate camioanele, a anunţat Daimler.
"Există o cerere imensă pentru vehicule comerciale, în special camioane. Intenţionăm să ne reluăm rapid activităţile pe piaţa iraniană", a afirmat Wolfgang Bernhard, şeful diviziei de camioane şi autobuze a Daimler. Compania estimează că în următorii trei - cinci ani Iranul va trebui să înlocuiască 56.000 de vehicule comerciale.
Daimler, cel mai mare producător mondial de vehicule comerciale, a început în anii "50 să facă afaceri în Iran şi a ieşit de pe această piaţă în 2010, din cauza sancţiunilor internaţionale.
Reluarea exporturilor la nivelul de dinaintea introducerii sancţiunilor ar putea genera venituri suplimentare de 4,5 miliarde de euro pentru companiile germane, au estimat recent analiştii de la Deutsche Bank AG.
În 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.