Legea conversiei creditelor în franci elveţieni la cursul de la data acordării împrumuturilor oferă un câştig nemeritat debitorilor în această monedă, este de părere Dan Bucşa, macro-economist în cadrul UniCredit Bank Londra.
Domnia sa apreciază că şi persoanele împrumutate în euro ar fi avantajate dacă s-ar proceda la o conversie la curs istoric şi în cazul lor.
Menţionăm, însă, că legea proaspăt adoptată în Parlament şi trimisă la Curtea Constituţională de către Guvern face referire doar la debitorii în moneda elveţiană.
Dan Bucşa susţine că, până acum, împrumutaţii în euro şi franci elveţieni au plătit mult mai puţin decât cei care s-au împrumutat în lei. Specialistul adaugă: "Dacă ne uităm la raportul sume rămase de plată - colateral, el este mult mai mare la creditele în valută, iar după părerea noastră impreviziunea invocată de Curtea Constituţională la asta se referă. Pot debitorii să-şi plătească creditele în valută? Răspunsul nu este unul care să acopere toată piaţa".
Specialistul a dat exemplu trei ţări din regiunea noastră care au încercat să convertească împrumuturile la cursul istoric, însă, până acum, nu au avut rezultate concrete: "Ungaria şi Polonia au eşuat lamentabil, iar Croaţia este în proces cu băncile".
Dan Bucşa a explicat că în Ungaria şi Polonia băncile au fost obligate, conform legislaţiei europene, să returneze comisioanele impuse după momentul încheierii contractului şi diferenţa de curs dintre valoarea de piaţă a CHF la momentul respectiv şi cea solicitată de bănci.
Băncile Centrale sau guvernele celor două ţări au constatat că, la fiecare plată, băncile încasau ratele la un curs care era departe de cel existent în piaţă în momentul respectiv, a adăugat economistul UniCredit, subliniind că returnarea diferenţelor aferente şi a comisioanelor menţionate mai sus au fost singurele măsuri luate de respectivele bănci, nefiind efectuată o conversie la curs istoric.
În cazul Legii dării în plată, domnul Bucşa este de părere că debitorii şi creditorii trebuie să ajungă la un consens înainte să meargă la Curtea Constituţională, menţionând că nu poate să spună dacă băncile sau debitorii au dreptate, deoarece sunt prea multe cazuri, care variază.
Economistul de la UniCredit a explicat: "Va trebui ca băncile să negocieze, de la caz la caz, cu debitorii, întrucât, până la urmă, acestea sunt obligate şi interesate ca oamenii să-şi plătească împrumuturile".
Conform domnului Bucşa, creditele imobiliare în euro şi franci elveţieni reprezintă circa 4% din PIB - pondere nu foarte mare dar care, în opinia sa, poate conduce la scăderea depozitelor din piaţă pentru câţiva ani.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Fara credit în data de 07.11.2016, 06:16)
Si-au dat demisia Oleasca si Mache de publicati asemenea vrajeli? Noi nu am vrut decat un acoperis sa ne crestem copiii, 39 de consumatori s-au dinucis, Isarescu demisia!
1.1. Educatia dialogului (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 10:37)
Incultura, reaua credinta si prostul gust, la pachet, par distribuite nediscriminatoriu intre postacii bancilor si cei ai debitorilor.
Amice "Fara credit", esti chiar incapabil sa pricepi ca nu cenzuram opiniile argumentate?!
Eu insumi am scris un articol in care am afirmat ca bancile merita o pedeapsa pentru inselatoria creditarii in franci elvetieni; imi refuzi comportamentul civilizat, normal, prin care BURSA admite exprimarea opiniilor contrare celei a proprietarului ziarului?
Facem asta de peste un sfert de veac, dar tu iti inchipui ca stii cum merg lucrurile "in realitate".
Ai in fata ochilor "un ziar de vis", dar nu poti, nu poti si gata...
1.2. Inselatorie.... (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 11:07)
D-le Make, de inselatorie trebuie sa se ocupe justitia nu parlamentul. Asa functioneaza o democratie. In momentul in care apar legi care sa compenseze o inselatorie nu mai putem vorbi de o separare a puterilor in stat.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 11:34)
Foarte corect si la obiect, aceste probleme se rezolva in justitie.
Din pacate nu sunt prea multi cu creier pe aici ca sa inteleaga acest aspect fundamental al separatiei puterilor in stat. Pedpsele se aplica de o instanta punct orice altceva e haiducie.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 11:36)
Si daca pentru pedepsirea acelei nselatorii nu ai lege?
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 11:42)
Justitia nu le-a rezolvat.
Inteleg ca, din fericire, cunosti un alt loc unde sint multi cu creier; ce bine de tine!
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 12:12)
Si cum îți explici ca ,la Gorj de exemplu, unii au dreptate în instanță și alții nu în condițiile în care demult s-a ajuns la concluzia că aceste credite in CHF si de oameni independenți de Romania
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 12:54)
Justitia unele le-a rezolvat, altele nu, in functie de ce a semnat fiecare in contract, ca nu toate contractele au fost la fel. Unii debitori in CHF au castigat in instanta sentinte definitive, altii nu.
Dar Make, chiar si daca justitia nu le-ar fi rezolvat, asta e solutia, sa vina niste parlamentari sa imparta pedepse in stanga si in dreapta?
Ah, daca se ajunge la concluzia ca sistemul de justitie trebuie imbunatatit, e alta discutie, dar asta nu inseamna ca fiecare poate sa faca ce vrea dupa cum il taie capul, nu cred ca vrei sa ne reintoarcem acolo...
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 14:01)
Pai parca erai "Fara Credit" postacule GCCC:)))))) Te-ai dat de gol de talamb ce esti. Te penalizeaza coana care se incalta invers:)))))))))))
1.9. deliulee (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 15:33)
Deliule lasa vrajelile ieftine si recunoaste ca tot tu ai scris postarea 1 sa imbarligi cititorii de buna credinta si sa critici redactia Bursa.Crezi ca cei cu credite in chf sau in altceva ar folosi apelativul Oleasca la adresa unei femei care le-a publicat opiniile in atatea articole ? Nu ,Deliule , tu faci vrajeli ieftine din astea ca sa jignesti aiurea persoane in loc de a discuta idei .Ai ajuns sa te crezi gcccist imaginar doar pt a hartui redactia sau a mai jigni cativa care au luat credite.Cum naiba sa te semnezi fara credit si sa o dai la misto cu ce ai scris in comentariu ca si cum ai avea ? Si asta doar pt a hartui autorii articolelor .Nu ai altceva mai bun de facut sau te crezi mai destept decat noi toti ?
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de prin guru în data de 07.11.2016, 15:46)
Hai robulache ca te cam intainzi la glumite in loc sa stai cu nasul in tarana si cu mana intinsa. Eu am scris mesajul si daca ma superi imi fac iar timp sa trec pe la umbrela cu berea ta preferata si te fac sa sari peste partea cu "sa traiesti"! Pupa-l pe tufisul Tiberiei, e un patriot atat de scuuuump :-)
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 16:02)
Tu si haita ta vorbesti de hartuit, robulisor? Sau ai uitat ce i-at =i facut lui Birchal, lui Guran, comisiilor din CD etc? Tu crezi ca datele alea nu exista, tupeist mic si supraponderal?
1.12. baiete, esti rupt din cosmarul mintii??! (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de cu credit - un muritor mai uman decat voi în data de 07.11.2016, 16:03)
Bankerii, gusatii si guleratii, acei 1% care nu se mai satura: dupa ce se imbuiba cu bani, bani, bani, dupa ce poleiesc cu aur si clanta wc-ului, calca pe diamante, se joaca de-a obligatiunile (isi mai cumpara o tara sau alta), dupa ce isi fac implanturi, transplanturi, se criogeneaza, pleaca in spatiu, etc, etc, etc.devin la urma monstruozitatile care nu sunt deloc umane si cred ca innebunesc cu totul ca nu pot fi nemuritori
1.13. Ja ja das is gut :-) (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 16:10)
Mama, ce te mai ajuta redactia :-)
Esti oricum gata, la a cata bere ai ajuns? Tot pe Lamo, tot acolo esti... Hai, sa traiesti.
1.14. QED (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 16:17)
Bine ca recunosti .Acum stim macar ce tratament sa-ti administram :)
1.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de Fara credit în data de 07.11.2016, 17:01)
Fonfaici, dar nu ne-ai zis cum a fost atunci cu debutul tau la A1. Ti-a zis cameramanul sa mergi catre camera cu privirea in obiectiv sau de ce aveai leganarea aia de bazin? Poate trec sambata sa dau prin guru, dar la umbrela galbena nu la aia verde. Tu ar trebui sa lucrezi mai mult ca te plangi ca nu ai bani de rata sa ne umpli noua conturile... din ce tara iti intra banii pe card ca sa-ti permiti sa o freci la rece cu orele? Tot acolo esti?
1.16. medicamenteee :) (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 17:05)
Singurul robulica de pe aici esti tu , al propriei obsesii :) vezi gcccisti si in somn :)
1.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 20:56)
Ohhh, nu! Falanga spartana a consumatorilor?!
1.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.16)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 08.11.2016, 21:14)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului.]
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 06:25)
In conditii "normale" e abuziva interventia parlamentului in speta chf,dar pe langa necunoasterea la ce se expun, acei clienti au fost clar "pacaliti", "ademeniti" pe o valuta cu paritate ocazionala vremelnic si cu o dobanda psihologic mai mica si prin care romanul avea acces la capitalul maxim de indatorare...e clar ca toate au fost premeditate si incurajate
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 06:27)
Teza ca oamenii puteau castiga din curs nu se sustine, de aici alta pacaleala
3. fără titlu
(mesaj trimis de Bilateral în data de 07.11.2016, 07:21)
Intr un contract ambele parti castiga sau pierd dar aceste credite au fost acordate cu acordul BNR deci acolo trebuiesc cautati vinovatii. Domnule GUVERNATOR o demisie fie ea si de onoare
4. fără titlu
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 07:53)
Ba, astia cu franci, Make si Oleasca, tot ziarul Bursa au luptat oentru voi ci asuora de masura! Ce dracu, nu acceptati nicio opinie contrara? MAKE vezi tata xum e daca ajuti extremistì pomanagì? Sunt ca cersetorìi aia care dupa ce-ti cer o tigara iti cer si bani si daca nu le dai fac urat!
4.1. fara suparare (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de cititor în data de 07.11.2016, 08:22)
Nu te supara frate, cred ca este doar din sentimentul ca ne fuge pamantul de sub picioare; se discuta, se invarte problema si in final nu se va aplica nimic. Prostimea sa voteze intii, apoi o lasa balta..
4.2. Victoria mea, personala! (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 10:55)
BURSA nu a luptat niciodata pentru vreuna dintre partile in conflict, nici in favoarea debitorilor, nici in favoarea bancilor, ci BURSA a mentinut (cu sacrificii) libera exprimare a tuturor, inclusiv a ziaristilor sai.
La acest capitol, bancile au iesit infrinte: ele si-au dorit blocarea publicarii opiniilor debitorilor, au utilizat mijloace diverse, au facut presiuni, le-a reusit in restul presei, dar nu le-a reusit la BURSA.
O puteti socoti victoria mea personala, dar am izbindit pentru ca ani de zile am acordat atentie construirii Redactiei, in sistemul care sa asigure respectarea principiul libertatii.
De ani de zile, Redactia functioneaza independent de mine, iar o eventuala (prin absurd) interventie a mea in forta nu are nici o sansa, nici un ecou.
Deliule, cind publicam ceea ce iti convine, nu mai ai probleme cu evreii?
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 11:02)
argumentatie tipic bancarista. Motivul conversiei prin lege la cursul istoric este impingerea CU DIRECTIE catre acest produs de catre banci prin INSELATORIE. Nu toata lumea are bani si timp sa isi castige dreptatea in instanta, sa nu mai vorbim ca practicile judiciare nu sutn unitare. Protecia consumatorului nu apara consumatorul, BNR-ul, desi este platit de contribuabil, apara bancile. In situatii exceptioanel, pentru a indrepta un dezechlibru intre consumator si vanzator, este necesara interventia legislativului. Si chiar nu este o actiune populista
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 11:42)
Dle MAKE, cred ca ma confundati, nu am si nu am avut vreodata vreo problema cu evreii,
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 11:44)
Nu minti, Deliule!
4.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.5)
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 12:05)
Nu minti mneata ca ai o varsta. Nu sunt antisemit ci dimpotriva admir evreii, am vizitat Israelul si cred ca este, fara rezerve un lov inpresionant.Daca gasiti orice fel de remarca anti semita in commenturile mele or sunteti don cale afara de sensibil or mijtiti dvs.
4.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 12:10)
Da-ma in judecata pentru calomnie, Deliule!
Realizezi ridicolul?
4.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 07.11.2016, 16:05)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului]
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 08:10)
Mda. Un alt cal, dar mai mic si cu urechi mai lung, acest Bucsai! Toti hotii se numesc "bancheri"...
5.1. exista hotzi si huotzi. Unii e chiar simpatici (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de The Brute în data de 07.11.2016, 11:04)
Meseria de bancher e cea mai frumoasa, deoarece poti sa ajuti pe cei care vor sa-si implineasca visurile, atunci cand nu au resursele necesare. E o meseria plictisitoare, componenta pasiva, de resurse, insa iti da mari satisfactii.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 12:03)
Haha
6. fără titlu
(mesaj trimis de Wlad în data de 07.11.2016, 08:11)
Caz concred de debitor CHF care a "castigat" nemeritat: Cumparat apartament valoare 53.000 euro, pus din bani proprii 10000 euro, restul de 43.000 din credit CHF-73.000 CHF. Platiti pana acum vreo 32000 CHF, sold prezent 57.000 CHF~51800 Euro, deci ce va pierde banca de pe urma conversiei?? Aaa, niste castiguri nemeritate din diferenta de curs??
Dar oare indivizii de genul economistului de la UniCredit, ce simt ei cand privesc in oglinda dupa asemenea teorii lansate?? Mai au unele remuscari, sunt chiar ei convinsi cand spun asemenea prostii? Cum naiba ai putea insela o banca, cand cumperi un produsa aflat in oferta ei de servicii, in conditiile stabilite de ea, cum?? Spuneti-mi si mie reteta de alchimie prin care poti tu, consumator simplu, sa provoci profesionistului pierderi?
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 08:26)
Bai caz concret de cersetor.Asa s ma toatw imprumuturile pe termen lung.In euro lei franci si ce mai vrei tu! Toate se platesc de 2 3 ori.Numai ca tu vrei sa fii mai cu motz.N o mai da de gard.Asta spune si omul aka ca tu si alti cersetori vreti regim privilegiat.La munca ba nu la intins mana! Vezi Make??
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 08:45)
diferenta aia e risc valutar, tu normal ca habar nu aveai ca poti avea acest scenariu...aici e singura ta vina...mai departe, faptul ca bancile te-au canalizat pe chf ca sa te poti incadra si ca e treaba elvetiana(paritatea 1.6 cu euro era o chestiune limitata clar), aici e buba bancilor, iar daca consumatorul e fraier, bnr si isarescu trebuiau macar sa arate acest pericol...dar v-au lasat sa va rupeti gaturile, iar apoi vin tot felul sa ne invete cum e cu economia...doar cifre..cand au pus bariera la 1.2 eurchf sau cand au scos-o cum a fost?cifre goale, dar profituri uriase pt cei care in mod evident stiu sa ia pozitii in piata, iar pentru asta au nevoie de gusteri
6.3. Wald (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 08:52)
Esti un caz concret de lacom consumator.
Restul de 43 de mii de euro, diferenta luata de la banca, trebuia sa ii iei in LEI ca in lei esti platit sau in EURO. Dar tie ti-a placut creditul in CHF ca era dobanda mai mica si nu te-a interesat de ce si ca risti sa creasca dobanda sau cursul. Nu, tu ai vrut rate mici si cu asta ti se pare ca ai fost pacalit de banca.
Daca ai ca argument plangacios ca "mi s-a zis ca nu ma incadram decat la franci" asta e si ea inca o dovada ca esti lacom si nepastaor fata de riscuri. NU TE INCADRAI PENTRU CA VOIAI O SUMA PREA MARE FATA DE CE POTI PLATI CU VENITUL TAU, asta inseamna "nu va incadrati" dar tie nu ti-a pasat. Ai luat banii si ai fugit ferict sa-ti iei locuinta ca o sa o platesti tu cumva. Doar nu o sa te arunce in strada, nu?
Trebuia sa nu iei credit sau sa iei un credit mai mic ca nu e musaivsa stai in apartament de 53 de mii de euro. Sau sa stai cu chirie cum stau destui altii. Dar tu nu esti un prost si sarantoc ca ei, nu-i asa smecherasule iesit la pomana?
6.4. corect, Diliu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 09:14)
Afirmi singur că împrumuturile se plătesc de 2-3 ori.
Așa vreți să ajutați tinerii în continuare, descurajându-i să economisească și să vă plătească vouă de 2-3 ori împrumutirle frauduloase.
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.4)
(mesaj trimis de Fara credit în data de 07.11.2016, 09:30)
Din surpriza pe care o afisezi la faza cu "imprumuturile se platesc de 2-3 ori" ca tu ai semnat un contract de credit, pentru cea mai scumpa cumparatura pe care o face in viata cam orice om - casa, fara sa te uiti la " totalul sumei de rambursat. Daca te-ai fi uitat ai fi vazut ca da, pe perioade atat de lungi, suma rambursata e de peste 2 ori mai mare decat cea imprumutata.
Daca nu-ti convine aspectul asta poti SA NU IEI CREFITUL. Luarea unui credit nu e o obligatie sau un drept constitutional, e o decizie personala.
La fiecare contract de credit exista un desfasurator al ratelor, situatia la zi in ceea ce priveste principalul returnat la fiecare rata (ca si aici apar consumatori printesa care nu stiau ca inceput se plateste mai mult dobanda CU TOATE CA APARE IN DESFASURATORUL RATELOR) si la final totalul returnat. Nu va e rusine sa va plangeti ca nu v-a pasat nici cat negru sub unghie de viata si viitorul vostru cand v-ati imprumutat???
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 09:35)
Cine a spus că nu știu eu?
Postacii bancari au ajuns să afirme asta. Tocmai postacii bancarii care mor de grija tinerilor pe care vor să-i paraziteze pe întreaga durață a vieții active.
6.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de Fara credit nr2 în data de 07.11.2016, 10:10)
Bati apropo la PC din 2009-zi?
Gandirea ta imi spune ca nu ai avut credit in asta viata, stai cu parinti ?
6.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Wlad în data de 07.11.2016, 10:13)
Nu voi raspunde provocarilor imbecile ale postacilor bancari, ci voi spune doar atat: Produsul credit CHF s-a dovedit a fi unul toxic, fiind retras de pe piata, ca urmare, cel care l-a lansat si vandut, trebuie sa raspunda pentru consecintele nefaste ale acestuia, deoarece nu a dorit sa faca asta, vine o lege care sa-l oblige sa readuca contractele pe plan echitabil, simplu ca buna ziua.Imbecilii bancarzi rog sa scurme mai incolo,pa.
6.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.7)
(mesaj trimis de Fara credit3 în data de 07.11.2016, 10:22)
Obraznicie superioara absolut tipica de consumator chf care ii crede pe toti niste prosti si doar el este smecherul descurcaret. Acum 7-8 ani radeati tinandu-va de burta de sarantocii prosti care stau cu chirie, stau cu parintii sau au case luate cu credite in lei sau euro.
"Uite ce prosti sunt aia, platesc chirie in loc sa plateasca rate la casa lor, uite ce prosti sunt aialalti, platesc dobanzi de 17% cand noi platim numai 7%"!
Acuma radeti de toti ca doar vi se converteste creditul, ce basca voastra, nu ca prostii aia cu euro. Si pe mine m-ai mutat cu parintii, care nu pot fi convertiti la varsta de acum 10 ani cum ti se converteste tie creditul.
6.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 11:01)
Nu, Deliule, nu vad; singurul lucru pe care-l vad este ca-ti incepi mesajul cu "bai" si il repeti in penultima propozitie.
6.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 11:14)
cersetoare e aia de-a nascut un prost ca tine.
6.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 11:28)
Problema e alta,oare nu ai inteles aspectul?
Da,stiam ca voi plati de 2 ori suma,dar cu aceasta dublare a francului,platesc de 4 ori.
Problema cea mai mare este ca ei erau constienti de ceea ce va veni,in plus,primul pas spre o negociere,ar fi trebuit sa fie facut de banci.Oricine poate spune ce doreste si ce gandeste,e libera opinie,dar noi ne simtim jefuiti de banci.De ce nu au precizat in contract : ratele vor fi achitate numai in moneda in care s-a semnat contractul?Pentru ca in momentul ala,CHF nu gaseai pe piata,rar de tot gaseai un 100-200 CHF.
Aici vorbim de premeditarea de a insela clientii,iar orice crima cu premeditare,deci vorbim de cazunri PENALE.
6.13. Nu ma incadram (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de Bogdan în data de 07.11.2016, 11:33)
salut efortul depus de oamenii ziarului, si doresc sa-mi prezint situatia. Asta asa poate domnul de mai sus imi poate explica prin argumentatie "grobiana" de ce nu ma incadram la un credit in lei. Am luat in 2007 un credit in CHF echivalent a 29 mii euro, avand disponibil personal 50 mii euro, pe apartament am platit 74 mii euro restul insemnand actele de cumparare. in aceste conditii eu de ce stau acasa cu 3 scadentare pe lei si euro cu diferente de rambursare de pana 30 ani, ELE FIIND RESPINSE, de catre directorul sucursalei de credit?? si inca o intrebare daca se poate. Daca la un grad de indatorare de 70% din venit nu ma incadram la un credit in lei, acum la un grad de indatorare de 300 % cum m-am incadrat la o conversie fortata la o alta banca ???? sa-mi explice oricine daca se poate.
6.14. bai vine de la baiuaci (răspuns la opinia nr. 6.10)
(mesaj trimis de The Brute în data de 07.11.2016, 11:47)
da nu e fluent in engleza. Ii recomand pe doamna Gheorghe ca profesoara de engleza. E cunoscuta si drept WE HAVE CRUDE, WE HAVE OIL
6.15. nu v-ati incadrat domnule Bogdan (răspuns la opinia nr. 6.13)
(mesaj trimis de The Brute în data de 07.11.2016, 12:02)
noile discutii cu bancile nu sunt altceva decat modalitati prin care veniti cu noi garantii pentru a acoperi sumele din ce in ce mai mari pe care nu le mai puteti achita. Bancile din Romania, datorita provizionarii diferite fata de cele din spatiul zonei euro le este indiferent din punct de vedere contabil daca dumneavoastra platiti sau nu deoarece diferenta intre provizionarea PRUDENTIALA si cea IFRS este scoasa in afara bilantului. Aveti aici un extras din raportul BNR unde se vede clar modul de actiune "conform IFRS, înregistrează un nivel net superior celui calculat în condiţiile
aplicării fi ltrelor prudenţiale (cu aproximativ 4 puncte procentuale pe tot parcursul
anului 2012). Concluzia simulării a fost aceea că introducerea fi ltrelor prudenţiale
a contribuit la menţinerea unui nivel prudent al fondurilor proprii, comparabil
cu cel înregistrat de instituţiile de credit anterior introducerii noilor standarde
contabile. Analiza a stat la baza stabilirii strategiei de reglementare referitoare la
tratamentul fi ltrelor prudenţiale, care a fost permanentizat începând cu anul 2013."
6.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.15)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 12:28)
Multumesc pentru incercare, dar totusi nu inteleg exact. Discutam oare despre acordurile Basel care acum au ajuns la III sau cum? pentru ca eu ca matrice de calcul vis-a-vis de gradul de indatorare si la acordare a creditului doar acolo am gasit aceste formule. Ba mai mult am gasit si matricea de calcul pentru falimentul personal in primii doi ani de la acordarea creditului. Restul, conditiile emergente din piata bancara, atipica de altfel fata de cea europeana conform directivelor UE cu titlul de RECOMANDARE, nu se aplica in Romania. Di aceste considerente eu personal sunt convins ca aceasta MEGA inselatorie trebuie rezolvata cat mai urgent mai ales ca acum este aprobat sistemul de Bail-in, si cu totii stim ca nu dorim o situatie similara cu a noastra celor care sunt deponenti.
6.17. mata are cratima? (răspuns la opinia nr. 6.15)
(mesaj trimis de Take în data de 07.11.2016, 17:49)
Ba ce destept esti! Sigur esti Isarescu!
6.18. Basel III este de fapt o clasa in programare (răspuns la opinia nr. 6.16)
(mesaj trimis de The Brute în data de 07.11.2016, 18:50)
implementarea acesteia in cadrul Uniunii Europene se realizeaza prin CRR capital requierements regulation und CRD IV capital requirements directive. Daca veti studia de exemplu rapoartele financiare ale BCR de exemplu veti observa ca aceasta valoare a bufferului nu are de fapt implementare europeana si este doar o reglementare mioritica. Daca veti studia de asemenea impozitul amanat calculat conform IAS 12 ati fi putut observa ca in anul 2013 s-a eliberat o suma de 560 milioane RON, datorata trecerii de la RAS la IFRS. Tinand cont de faptul ca aceasta cifra reprezinta 16% din suma care indica venitul din eliberarea provizioanelor va dati seama ca a fost extrem de important faptul ca pierderile dumneavoastra sa fie evidentiate. Trimiteti va rog pe adresa redactiei matricea de calcul, sunt interesat sa o studiez si va trimit tabelul cu filtrul prudential mioritic.
6.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.9)
(mesaj trimis de Fara credit nr 2 în data de 07.11.2016, 19:28)
WV ce da in Sua daca a gresit cumva un auto nou nout?
7. fără titlu
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 09:00)
Mie-mi pare bine ca sar hienele astea miloage la gatul lui MAKE! Omul s-a dat peste cap, a ignorat orice bun simt economic ca sa le tina isonul astora de la Grupul Cersetorilor cu Credite in CHF. L-a bagat pe Piperea in ziar cand a vrut muschiul lui, eu zic ca contracost dar n-are importanta.Bursa via Olescu a preluat imediat toate ineptiile cersetorilor. In ciuda faptului ca leega conversiei este discriminatorie pana la greata! Si un copil de tzatza vede asta. Sa vezi ce-o sa fie dupa ce CCR ii va trimite frumusel in instanta sau va declara legea neconstitutionala! Vai ce vaiet o sa fie! Si daca MAKE /Oleasca nu vor sari sa urle in favoarea cersetorilor, vor fi pusi la zid de aceeasi gasca fara scrupule.Abia astept.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 09:19)
Diliu, tu-i numesti cersetori pe debitorii escrocatii de 8 ani de zile, debitori care-și plătesc ratele umflate de aproape un deceniu, care vă îngrașă vouă profiturile pe care le exportați prin evaziune și contracte de consultanță fictive. Voi, infractori de drept comun, vă numiți victimele cerșetori?:
7.2. nu-l mai amesteca pe dl make in disputa asta (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de cu dredit în data de 07.11.2016, 09:27)
bine ca esti tu destept, ca si wlad! uite ca noi astilalti care am luat creditul am fost prosti si naivi, ca am crezut in seriozitatea bancherilor si ca institutiile statului de drept, devenit capitalist peste noapte, respectiv, BNR, ANPC, Guv, etc. Nu am stiut ca trebuie sa ne pazim spatele ca intr-o inghesuiala printer HOTI! ca deh! unii dintre noi avem o varsta..am fost crescuti, educati si am muncit mare parte sub vechiul regim, nu suntem asa de desteptati devreme in capitalism ca si voi. Mai clatesteti gura de atata otrava, ca s-ar putea sa-ti faci rau singur
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 09:32)
Ba esti dus cu capu? Ce profituri exportate visezi ma? Hahaha.Deci da ma sunteti cersetori....Conform DEX persoana care cere de pomana pentru a-su procura cele necesare traiului.Diferenta e una singura vou nu va milogiti voi sunteti d aia agresivi care nu lasa lumea in pace pana nu obtin ceva sau un sut in fund! Vi se explica ca nu aveti de ce sa fiti privilegiati, voi nu nu batman. Ia nu mai stati cu mana intinsa ca nu i frumos.Nu v-a escrocat nimeni, daca nu sarea francu radeati superior ca xe smecheri ai fost, acu c-a sarit va dati fecioare violate.Hai pa!
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 09:37)
Diliu, conversia creditelor în franci s-a aplicat în Ungaria, Polonia și Croația. În Franța se face pușcărie pentru escrocheria creditelor în franci. Se va aplica și în România. Hai pa!
7.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 09:43)
Pai daca nu citesti articolul si crezi orice tampenie d-aia! Ia uite citat :Specialistul a dat exemplu trei ţări din regiunea noastră care au încercat să convertească împrumuturile la cursul istoric, însă, până acum, nu au avut rezultate concrete: "Ungaria şi Polonia au eşuat lamentabil, iar Croaţia este în proces cu băncile".
7.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 09:45)
Minciuni, acele state sunt amenințate în continuare de către mafia bancară
7.7. manipulare de 2 lei (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 09:57)
Am impresia ca poatacul de la 1 e acelasi cu cel de la 4 si 7 :) pe principiul el centreaza el da cu capul .As putea pune pariu mai ales vazand placerea sadica cu care repeta Make si Oleasca :) Nu va mai chinuiti baieti ca nu toti au 2 anisori ca voi :) sa creada ca Bursa loveste in cei cu credite in chf.Diversiune dar sa stim si noi :)
7.8. ja ja das is gut :) (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 10:40)
Ce radeau ei dar ce radeati voi , iecspertii bancari care au dus cloacele la cer :) Dar asa , criza , taieri de salarii ,disponibilizari si in banci , sic !, nema bonus , normal ca sunteti frustrati si ati casunat pe creditaci ca niste iecsperti profesionisti ce sunteti :) Corectarea greselilor presupune recunoasterea lor asa ca mai umili baieti , mai benevolenti ca asa a zis sefu cel mare :) Si treci la vandut credite responsabil clientilor nu mai pierde timpul pe aici ca afectezi profitul bancii :)
7.9. Spume (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 11:12)
Ce m-as face fara avertismentul si povata ta inteleapta, Deliule?!
Pacat de incoerenta.
"Eu zic ca contracost" nu se leaga logic de "Si daca MAKE /Oleasca nu vor sari sa urle in favoarea cersetorilor", pentru ca daca pina acum a fost contracost, atunci de ce n-am sari sa urlam contracost si de acum inainte?!
Spumele ti-au luat mintile?
7.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 11:28)
Am verificat: mesajele 4. si 7.: sint semnate, amindoua, "Deliu".
Pare c-ar fi una si aceeasi persoana, "Deliu".
Extraordinar!
Cum ti-ai dat seama?
Ai citit cuvintul "Deliu"?
7.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.9)
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 11:57)
Dle MAKE despre ce spume vorbim? Eu v-m pomenit in comentarii pentru ca am fost inspirat de primul coment. Precum vedeti acolo publicul va percepe ca luand partea neconditionat "consumatorilor".Nu eu fac asta ! Si apoi dle Make , vreti numai aplaudaci p aci? Ce, e cantarea Romaniei? Apropo de ce zice Bucsa, unde greseste ati putea spune?
7.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 12:06)
Diliu, ai vrea ca la zf, advertoriale si manipulari fara drept la replica?
7.13. Haha ! Jura ! (răspuns la opinia nr. 7.9)
(mesaj trimis de Un guru în data de 07.11.2016, 12:10)
Deliule , jura cu mana pe biblie ca postarea unu nu e tot a ta ca sa gasesti motiv pt restul ineptiilor de genul v-am zis eu ca creditacii e rai si violenti :) Daca nu gasesti biblia jura-te pe contractul de munca la banca ca e bun si ala :) Sa se desfaca daca minti ? :)
7.14. Problema e cine e 1 :) (răspuns la opinia nr. 7.10)
(mesaj trimis de Un guru în data de 07.11.2016, 12:14)
Alea sunt semnate , nr 1 nu e :) Eu zic ca Deliu a inventat o hiena cu credit la 1 care sare la gatul lui Make.Dupa care a inceput cu chestii gen ti-am spus eu Make ca hienele cu credit nu merita sa le aperi :)
7.15. Ce n-ai inteles (răspuns la opinia nr. 7.11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 12:59)
Domnule Deliu, ai o mare frecventa a comentariilor in care ma pomenesti, fie cam, fie ca nu am legatura cu articolul publicat.
Ceea ce nu ai inteles, este ca sectiunea de comentarii este deschisa comentariilor libere asupra articolului, iar nu comentariilor asupra Redactiei, asupra ziaristilor sai sau asupra mea.
Interzicind astfel de hartuieli, incerc sa evit ispita mahalagesca careia tu nu-i rezisti si sa orientez comentariile catre dezbateri de idei.
Frecventa cu care ma pomenesti este pura hartuire.
T^e-am mai avertizat si altadata ca, pentru acelasi motiv, iti suspend dreptul la comentariu.
Vad ca recidivezi.
Atentie!
La o noua tentativa nu te mai avertizez.
7.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.7)
(mesaj trimis de prin guru în data de 07.11.2016, 15:48)
Ogoaie-te, atata iti zic!
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 09:07)
Pentru a "merita"ce ar trebui facut?
9. omite-ti ceva fff important
(mesaj trimis de constantin în data de 07.11.2016, 09:30)
Omite-ti ceva fff important ,NIMENI NU A VRUT CREDIT IN CHF ci in euro sau lei dar ,datorita faptului ca bancile stiau ce va urma NU NE-AM INCADRAT LA ALFEL DE CREDITE IN AFARA DE CHF PT GARS. AP. SAU SUMA DE BANI CARE NE TREBUIA!!
asa ca cei contra CHF ciocul mic si joc de glezne, am fost pacaliti de banci cu buna stiinta si ajutorul lui Isarescu cu BNR-ul in brate !!
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 09:40)
Constantin , Omite-ti zici? Pai in cazul tau e clar mai omule, tie banca nu trebuia si nu trebuue sa-ti dea niciun fel de credit pentru ca ai omis clasele primare de gramatica.Daca nu te-ncadrai de ce dreac ai luat credit? Repetentule!
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 09:46)
De ce i-a acordat banca? Pentru că bancar escrochează pe oricine, nu discriminează victime.
9.3. taargetttt :) (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 10:01)
Pen ca banca avea target de crescut cota piata si profit :) E greu de inteles nu ?Dar la greu sa plateasca doar fraierii :)Voi mai impachetati ca marmotele credite performante cu neperformante sa optimizati fiscal ilegal ? Intreb si eu ca asa zic nenii de la Anaf :)
9.4. impreviziune :) (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 10:04)
Dar creditacul poate invoca impreviziunea incompetentei bancare ? Ca el saracu cand a venit la banca a zis ca vine la profesionisti , la parteneri pe termen lung nu la incompetenti si nebenevolenti :)
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 10:19)
Bancile vorbesc doar de credit cu Bce in frunte, de unde sunt bani? Din tiparnita !
9.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de rade ciob de oala sparta în data de 07.11.2016, 10:19)
Pai in cazul tau e clar mai omule, tie "banca nu trebuia si nu trebuue sa-ti dea " trebuue, asa ai invatat tu nerepetentule sa scrii cuvantul TREBUIE?
"Daca nu te-ncadrai de ce dreac ai luat credit?" (dreac?!) Probabil limba romana nu este limba ta materna.
Daca tot te crezi un atotstiutor al gramaticii limbii romane, macar tu respect-o.
Si ca sa te citez: "Repetentule!"
10. Pt 4% din pib cu euro cu tot atata agitatie ???
(mesaj trimis de Fara credit nr 2 în data de 07.11.2016, 10:01)
Ceva nu se leaga. In Polonia sunt 16%, bancile au castigat.
Creditele in chf sunt din 2006 si NPL 50% dupa 10 ani, mai sunt 20.
Legea mi se pare ok.
Unicredit are probleme in Europa oare si in Romania.
10.1. experti (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 10:08)
Propaganda bancara ieftina :) Cei slabi sunt mereu vinovati in state bananiere .
10.2. Haha (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de Fara credit nr2 în data de 07.11.2016, 10:22)
Da
10.3. bai imbecilule, tu stii ce rau o duce in est :-) (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de The Brute în data de 07.11.2016, 11:45)
din spirit de intr ajutorare sefii de la Roma au hotarat sa nu le mai lege piatra de moara de piciorul celor de la Viena si au legat o la propria caruta. Unii ar spune ca e sado maso. Altii ca e altceva...
11. fără titlu
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 10:19)
Vad ca se nmultesc milogii postaci de la Grupul Cersetorilor cu CHF. Va las ca am treaba sa export profituri. Bai tata, bai...
11.1. iecsport :) (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de un guru în data de 07.11.2016, 10:46)
Iecsporta dar cu grija ca vin baietii buni :) Hai ,pa :)
12. haideti sa discutam ca de la bou la taur
(mesaj trimis de The Brute în data de 07.11.2016, 11:24)
stimate domnule Bucsa,
venind cu fraze de tipul "Va trebui ca băncile să negocieze, de la caz la caz, cu debitorii, întrucât, până la urmă, acestea sunt obligate şi interesate ca oamenii să-şi plătească împrumuturile" nu faceti decat sa va lasati aplaudati de cei care au calitatea de a fi in categoria inteleptilor. Cei mai putin educati, mai imbecili, ca sa fiu mai direct, isi vor pune intrebarea: de ce a fost necesara creditarea in valuta? Nu oare pentru ca valoarea sumei imprumutate sa nu fie depreciata o data prin inflatia nationala si a doua oara prin modificarea cursului valutar. Cu siguranta cititi cu regularitate rapoartele financiare, cel putin cele proprie. Exista precis si la dvs o rubrica in care se mentioneaza ce s-ar intampla la o variatie procentuala a cursului valutar. De ce nu spuneti conationalilor dumneavoastra motivul pentru care divizia estica a fost transferata din Austria in Italia. Oare chiar asa de neintelepti sa fie sefii dumneavoastra , sau i-a lovit filoxera ca pe domnul Treichl atunci cand a trecut creanta Oltchim de pe BCR pe ERSTE.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 12:06)
Corect
13. fără titlu
(mesaj trimis de Ec Neagoe Ilie în data de 07.11.2016, 12:25)
Mai tata ba. Opinia unui specimen ca si a trepadusilor lor nu inlocuieste LEGEA. despree creditarile in valute v-ati intrebat vreodata daca nu cumva sunt NULE DE DREPT sau NULE ABSOLUT? Pai nu ca educatia prin ascundere si dezinformare se cam practica de multisor. Invocati NULITATEA ABSULTA a creditarii in valute aratand art 137, al 2 din Constitutie si doblat de Legea ORGANICA privind statutul BNR care mentioneaza MONEDA LEGALA DE PLATA PE TERITORIUL ROMANIEI. Cu dragoste netarmurita tampitilor neamului si mafiotilor statului!
14. fără titlu
(mesaj trimis de Deliu în data de 07.11.2016, 12:31)
Ce mi place mie la MAKE e ca nu e nesimtit si discuta cu cititorii.Pe un ton superior , dar discuta.Se oftica putin cand ii spui adevarul, dar aia e...
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 15:52)
Nu numai ca se oftica dar e mana in mana cu ei. Astia cu nasucul gros si lung si cu favoritii mai carliontati cu asta se ocupa, sa sminteasca confesia avramica a neoprotestantilor americani.
14.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 16:56)
Ti-am suspendat dreptul la comentariu, in mod permanent, atit tie, cit si alter ego-ului tau anonim, de la 14.1.
14.3. P.S. (răspuns la opinia nr. 14.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.11.2016, 16:57)
Te voi sterge ori de cite ori te voi decela in spatele vreunui comentariu.
14.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 07.11.2016, 17:12)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului]
14.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 17:18)
Și bancherii cred că pot continuă prin fraudă și escrocherie, manipulare și înșelăciune, exact ca regimul lui Ceaușescu.
14.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 22:50)
Buna comparatia.
15. SpecialistI la sapa de lemn
(mesaj trimis de Alex în data de 07.11.2016, 17:27)
Specialistul lui pește "cei cu credite în chf au plătit mai putin"... . Îi pun când vrea scadentarul meu în chf în paralel cu cel în lei și euro și îi demonstrez contrariul. Nu face niciun calcul dar își da cu părerea. Sa se lase de meserie!
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.11.2016, 19:34)
Poate e s'iarist ca Vasilovici zisu' Vasilescu.
16. Minciuni de la niste hoti
(mesaj trimis de Valentin în data de 08.11.2016, 01:15)
"Specialistul a dat exemplu trei ţări din regiunea noastră care au încercat să convertească împrumuturile la cursul istoric, însă, până acum, nu au avut rezultate concrete: "Ungaria şi Polonia au eşuat lamentabil, iar Croaţia este în proces cu băncile". - Oare si in aceste tari bancile au inventat creditarea in franci pentru ca in celelalte monede se depasea gradul de indatorare? Nu prea cred ca pe acolo s-au facut astfel de hotii ordinare din buzunarul omului.
17. sa va explic eu
(mesaj trimis de valentin în data de 08.11.2016, 12:51)
Probabil ca autorul a vrut sa spuna ca acest castig nu este corect, din moment ce nu se mai recupereaza sumele platite pana la conversie...in instanta castigi totul, si aceste sume din trecut pe care le-ai platit, de asta nu e chiar corecta aceasta conversie...parerea mea e ca asta a vrut sa spuna autorul, dar e nepriceput si saracul mai are de invatat...