DAN GOICEA, COCKTAIL HOLIDAYS: "Suntem printre puţinele ţări din Europa, nedescoperite de turişti"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 12 februarie 2016

"Suntem printre puţinele ţări din Europa, nedescoperite de turişti"

"Nu există destinaţii care să fi fost scoase complet de pe listă, dar în anumite zone s-a simţit o scădere"

Reporter: Turismul românesc a cunoscut succes în anul 2015. S-a simţit şi în cadrul agenţiei dumneavoastră?

Dan Goicea: Da, într-adevăr a fost un an mai bun şi acest lucru s-a resimţit şi la noi. Totodată, să nu uităm, însă, că toate evenimentele externe influenţează foarte uşor industria noastră, în special pachetele de vacanţă în afară.

Reporter: Care este procentul clienţilor dumneavoastră care aleg destinaţiile externe şi câţi sunt cei care călătoresc în ţară?

Dan Goicea: Noi suntem un turoperator specializat pe pachete de vacanţă cu avionul în destinaţii externe. Dar partea de intern reprezintă, în acelaşi timp, o posibilitate de extindere a portofoliului, mai ales că s-a aprobat legea voucherelor de vacanţă, iar cererea pentru vacanţe în România va creşte considerabil.

Reporter: Care a fost topul destinaţiilor anul trecut?

Dan Goicea: Turcia rămâne lider de piaţă, având în vedere că oferă două zone principale de vacanţă - Antalya la Marea Mediterană şi zona Bodrum la Marea Egee. În mod evident, dacă ne uităm la numărul total de turişti, Grecia dispune de un număr mare de insule, foarte iubite de turiştii români. Dar am observat o cerere pentru destinaţii mai îndepartate şi mai exotice precum Sri Lanka, Insula Madeira, Mauritius etc.

Reporter: A fost afectat în vreun fel turismul din cauza situaţiei externe (criza refugiatilor, atacurile teroriste etc)? A schimbat acest lucru trendul destinaţiilor? Există zone care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Dan Goicea: Din punctul nostru de vedere nu există destinaţii care să fi fost scoase complet de pe listă. Bineînţeles, în anumite zone s-a simţit o scădere, dar nu putem face o regulă din asta.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul 2016?

Dan Goicea: Ne aşteptăm să continuăm trendul ascendent al ultimilor ani. 2015 a fost un an bun, per total, dar şi 2016 pare că va fi un an bun.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit pentru anul în curs?

Dan Goicea: Pentru 2016 venim cu multe noutăţi şi destinaţii noi! Am observat o creştere foarte mare a interesului pentru Portugalia. Aşa că, după succesul revelionului din Insula Madeira, zbor în premieră realizat alături de compania naţională Tarom, am revenit cu un lanţ de zboruri săptămânale către Algarve, zona sudică a ţării, cunoscută şi drept cel mai faimos secret al Europei. Este o destinaţie nouă pe piaţa românească, dar care oferă standarde excelente, fiind premiată atât în anul 2013, cât şi în anul 2015 ca Europe's Leading Beach Destination.

Cea de-a doua destinaţie premieră este Croaţia - coasta Dalmată - o ţară destul de căutată până acum de români, dar pe care nu au putut să o descopere prea bine în lipsa conexiunilor bune de transport. Iată că, venim în întâmpinarea lor cu o altă destinaţie sigură, un zbor direct săptămânal pe perioada verii, către Split.

Reporter: Voucherele de vacanţă vor aduce beneficii în ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti? Sau vor fi un obstacol, pentru că vor putea fi utilizate doar în ţară?

Dan Goicea: Cu siguranţă că vor ajuta economia ţării şi promovarea destinaţiilor autohtone. Credem în voucherele de vacanţă, deoarece furnizorii de servicii turistice pot îmbunătăţi calitatea şi astfel ajungem să fim competitivi pe plan internaţional, nu numai la nivel local.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Dan Goicea: Cu siguranţă economia turismului intern va creşte. Suntem printre singurele ţări din Europa care nu au fost încă descoperite de turiştii străini şi poate reprezenta un atu foarte mare dacă ştim cum să îl folosim în favoarea noastră. Faptul că românii au început să călătorească din ce în ce mai mult în afară, reprezintă un alt avantaj pentru care lucrurile se vor schimba. Călătoresc, învaţă, se informează şi apoi reuşesc să implementeze şi aici modele de business de succes.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Dan Goicea: Cum am menţionat deja, România nu are o experienţă atât de mare în ceea ce priveşte turismul intern şi are, deci, nevoie de o perioadă de acomodare. Toţi furnizorii trebuie să înţeleagă că succesul nu constă în câştiguri mari şi imediate, ci mai degrabă într-un proces îndelungat, dar sigur.

Reporter: Ce credeţi că se va întâmpla odată cu nominalizarea Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar a Bucureştiului în revista Vogue?

Dan Goicea: Cred că aceste nominalizări vor aduce mai mulţi turişti în aceste zone.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Dan Goicea: În strategia noastră avem permanent în vedere oferirea de servicii de calitate turiştilor, la tarife corecte, accesibile şi cu toate taxele incluse. Căutăm an de an să diversificăm paleta de destinaţii oferite turiştilor, cu acces rapid, pe zboruri charter.

Avem 21 de ani de operare pe segmentul pachetelor cu zboruri charter, în parteneriat cu compania naţională Tarom, ceea ce dă încredere turiştilor noştri, şi, din acest motiv, vom continua operarea cu companii româneşti. De altfel, în 2015 am lansat campania "Descoperă lumea Cocktail Holidays şi a partenerilor 100% români", prin care ne propunem să ne asociem cu companii româneşti şi să evidenţiem potenţialul şi performanţele noastre la noi acasă, o campanie care se va derula multă vreme.

Şi în 2016 ne vom implica activ în proiecte de corporate social responsibility pentru protejarea naturii, după ce în 2015, spunem cu mândrie, am fost campioni la reciclat hârtie. Am adunat peste 2 tone şi din materialul rezultat am fabricat calendare.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb