Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" a publicat pe pagina de internet planul de divizare a societăţii, prin care o parte din patrimoniul Minvest va fi transferat către o societate nouă, Minvest Roşia Montană, aflată în subordinea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, condus de ministrul delegat, Dan Coman Şova.
Potrivit documentului în cauză, "cota de participare a unicului acţionar al Minvest (n.r. Ministerul Economiei) nu va fi afectată prin această divizare, acestuia urmând să îi fie alocată o cotă proporţională de acţiuni corespunzătoare participaţiei deţinute în Minvest înainte de divizare".
Desprinderea proiectului de la Roşia Montană din portofoliul Minvest Deva este justificată, potrivit documentului, prin nevoia reorganizării activităţii societăţii "pe baze solide care să permită dezvoltarea activităţilor din patrimoniul Minvest".
Totodată, în respectivul document este explicat faptul că transferul unei părţi din patrimoniul Minvest Deva către noua societate survine ca urmare "a interesului statului de a avea un control direct asupra Roşia Montană Gold Corporation SA, având în vedere importanţa proiectului în ceea ce priveşte exploatarea resurselor şi dezvoltarea zonei".
Conform informaţiilor prezentate în documentul de divizare parţială, noua societate va prelua de la Minvest Deva titluri de participare în Roşia Montană Gold Corporation S.A în valoare de 69.510.733 lei, în timp ce totalul de elemente de pasiv transferate (sub forma împrumuturilor primite de la Gabriel Resources) va fi în valoare de 132.844.550 lei.
Planul de divizare a fost realizat în conformitate cu ordonanţa de guvern, HG 275, publicată în Monitorul Oficial pe data de 15 mai.
Potrivit actului normativ este prevăzut ca, în termen de 3 zile de la înmatricularea în registrul comerţului a noii societăţi comerciale "Minvest Roşia Montană", aceasta să fie transferată, pe bază de protocol de predare-preluare, din administrarea Ministerului Economiei în subordinea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
Astfel, de la data transferului, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine este împuternicit, "în numele statului, să exercite toate drepturile şi să îşi asume toate obligaţiile care decurg din calitatea de acţionar la societatea comercială "Minvest Roşia Montană" S.A.
În plus, conform prevederilor HG 257 este precizat că bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii comerciale "Minvest Roşia Montană" SA se aprobă doar pe bazăs de hotărâre a Guvernului.
Detaliile privind componenţa consiliului de administraţie a noii societăţi sau sediul acesteia sunt în continuare necunoscute, membrii ai actualului consiliu de administraţie a Minvest Deva dclarându-ne că aceste aspecte trebuie dezbătute cu reprezentanţii Ministerului Economiei.
Referindu-se la proiectul de la Roşia Montană, ministrul delegat pentru mari proiecte de infrastructură declara, la finalul săptămânii trecute, că "decizia legată de proiectul minier va fi economică sau asumată de întreaga clasă politică din România cu da sau nu".
Potrivit afirmaţiilor domniei sale, dacă proiectul va respecta anumite condiţii de mediu şi de conservare va fi promovat în Parlament.
Dan Şova a spus: "Decizia de a spune «da» sau «nu» nu este o chestiune de curaj este o chestiune de obligaţie atunci când mergi la muncă. Noi de asta mergem la Guvern ca să fim capabili să spunem «da» sau «nu». Acum sunt nişte chestiuni foarte simple care sunt legate de respectarea condiţiilor de mediu şi de respectarea condiţiilor impuse de Ministerul Culturii în privinţa conservării siturilor arheologice. Dacă din proiect va rezulta că toate acestea pot fi respectate, atunci se va promova cu siguranţă un proiect de lege în Parlament în aşa fel încât în cadrul dezbaterilor la comisiile parlamentare şi în plenul Parlamentului să existe posibilitatea de exprimare a tuturor opiniilor. Se va merge pe transparenţă totală şi va fi o decizie economică sau o decizie asumată de întreaga clasă politică din România cu «da» sau «nu»".
1. goana dupa aur
(mesaj trimis de anonim în data de 12.06.2013, 03:21)
cum irelevant? adica nu conteaza cine o sa reprezinte statul roman la RMGC? e o gluma de a lui sova
1.1. ce (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de marcu în data de 12.06.2013, 23:14)
nu v-ati saturat sa dezvoltati teorii ale conspiratiei pe orice? vezi ca va fi un proces de decizie transparent, e implicat atoata clasa politica prin vot. ce mai vreti?
1.2. din fisa postului (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de darius florescu în data de 13.06.2013, 10:47)
teoriile conspiratiei fac parte din fisa postului ecologistilor. nu le scuipa peste tot pe internet, nu-si primesc banii. deja e clar!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de avram în data de 13.06.2013, 23:29)
sa se voteze cat de curand si sa se rezolve si acest aspect, sa se hotarasca final daca se va relua sau nu mineritul
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de avram în data de 13.06.2013, 23:31)
de aia vreau sa se voteze sa se ia o decizie. dar sa nu se intample ca la referendum, unde oamenii au votat pentru minerit si inca nimic
2. chichite!
(mesaj trimis de Iulian Manole în data de 12.06.2013, 08:15)
ne legam de prea multe chichite si nu obtinem nimic valoros astfel. cred ca ar trebui sa ne intrebam de ce s-a ajuns ca profitul acestei afaceri din care si statul ar iesi castigat este amanat parca la infinit si nici azi nu s-a extras prima lopata. poate ar trebui sa vedem cum o astfel de amanare ne afecteaza imaginea tarii, aratandu-ne incompetenta de a lua decizii si de a oferi un raspuns unor investitori
2.1. ne ocolesc investitorii (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de dani în data de 12.06.2013, 14:52)
de acord, statul isi da cu stangul in dreptul prin toate amanarile astea, problema e ca strica si imaginea tarii si asta ne afecteaza pe toti, ca au ajuns sa ne ocoleasca investitorii
2.2. amanari (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de ele în data de 12.06.2013, 21:48)
din pacate vad ca nu mai trecem peste faza amanarilor. ne pierdem ca de obicei in vorbarie multa si uitam sa mai aprobam si sa mai punem in practica masurile utile ca reluarea mineritului
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de avram în data de 13.06.2013, 23:33)
ce sa faca, ne ocolesc, mai laes cu prim-ministri care dau declaratii de tipul ca prim-ministru votez x, dar ca deputat y... zau..
3. decizie
(mesaj trimis de tavi în data de 12.06.2013, 10:50)
ar trebui sa se grabeasca si cu aceasta infiintare de companie si sa se ia mai repede o decizie, caci e inadmisibil ca nici dupa mai bine de 10 ani sa nu stim ce se va intampla la Rosia si motii sa tot spere la mai bine!
3.1. motii (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de cristi în data de 12.06.2013, 12:41)
motii spera la mai bine? pai voi, motii vanduti goldului, in lacomia voastra, sperati numai la banii care i-o promis RMGC ca vi-i da, dar care n-o sa-i vedeti niciodata. pentru ca tot proiectul asta e o mare minciuna!! adevaratii moti se lupta cu mizeria asta de peste 10 ani si-o tine in loc!
3.2. motii au votat (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de dani în data de 12.06.2013, 14:53)
adevaratii moti sunt cei din zona, nu un ONGist platit sa lupte impotriva oamenilor de acolo! iar rosienii au votat la un referendum pentru pornirea proiectului minier!
3.3. sa se hotarasca (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de ele în data de 12.06.2013, 21:59)
da sau nu , dar sa zica ce hotarasca, mi se pare ca ne invartim in jurul cozii. si cu divizarea, daca tot nu sunt consecinte care sa ne dezavanatjeze, de ce mai batem pasul pe loc
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de avram în data de 13.06.2013, 23:35)
tocmai, sa o aduca la nivelul parlamentului, dar sa decida. oricum mi se pare usor ilogic, ca mai e doar avizul de mediu si putae decide ministrul mediului
4. ia uite-i
(mesaj trimis de Obama în data de 12.06.2013, 11:43)
pe baieti cum au sarit, tre sa va luati banul pe ziua de azi, nu? Foame maaaare de bani
5. ce e relevant e sa se porneasca proiectul
(mesaj trimis de dani în data de 12.06.2013, 14:51)
e irelevant, cel mai important lucru este sa se porneasca proiectul minier, ca deja de prea mult timp se amana acest lucru! practic se amana si toate beneficiile care vin cu acest proiect
5.1. tocmai (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de elena în data de 12.06.2013, 22:15)
tocmai asta nu se intampla de la atata amanare. ma intreb oare peste zece ani de dezbateri, evaluari, discuti, negocieri, modificari, nu au fost suficienti? cand mai ajungem si la avantaje?
6. Nimenui nu-i sare in ochi?
(mesaj trimis de Dyogene în data de 12.06.2013, 15:50)
Deci participatia statului in acest proiect este de 69,5 milioane lei? La atat a fost evaluat zacamantul? Ca zacamantul e al statului, nu? Si care e originea acelui imprumut? Care e motivatia lui? Astea sunt lucruri care conteaza, domnilor, nu numai impactul asupra mediului, in jurul caruia ati canalizat toata atentia.
6.1. participatie (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de vladi în data de 12.06.2013, 17:10)
participatia statului este de 20%, luam 20% din profituri din participatie, iar investitia este acoperita de investitori. la care se adauga si celelalte beneficii la buget
6.2. Propaganda (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de Dyogene în data de 12.06.2013, 17:35)
Irelevant. Tocmai asta era ideea, cum s-a ajuns la acest 19%, mai exact? Nimeni nu vrea sa sape. S-a facut o evaluare a zacamantului, chiar valoreaza numai 69,5 mil lei? Despre capitalul social e vorba aici.
7. un raspuns
(mesaj trimis de vladi în data de 12.06.2013, 17:06)
acum sa speram ca o sa se miste si chiar o sa dea un raspuns legat de proiectul asta, dupa atatia ani de amanari ar fi si cazul!
7.1. macar (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de ele în data de 12.06.2013, 22:20)
macar sa se stie cum evolueaza lucrurile. oamenii de la Rosia ce fac... avem o participatie buna fat ade alte state si sunt mai multe tipuri de avantaje, directe, indirecte printre care si investitia si locurile de munca, dar si profitul din redevente, taxe
8. sa se porneasca
(mesaj trimis de paul în data de 12.06.2013, 17:34)
daca tot au facut divizarea asta, macar sa se puna pe treaba si sa si porneasca acest proiect minier. tara noastra va fi cel mai mare producator de aur din Europa, ii depasim pe finlandezi, dar intai trebuie sa se porneasca!
8.1. sigur ca da (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.06.2013, 18:54)
aiurea. tot aurul ala o sa ia calea ocidentului. pacat! cine mai crede ca proiectul ala e pt romania se inseala grav.
8.2. la ce bun (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de ele în data de 12.06.2013, 22:22)
nu vad la ce bune deciziile, modificarile toate din ultima vreme dac anu se mobilizeaza mai eficient si spre o hotarare finala. da, am avea avantaje dar nu cu tergiversarea
8.3. avantaje (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de ele în data de 12.06.2013, 22:23)
avantaje sunt de ambele parti cum e si normal, altfel n-ar mai fi investitori in lumea asta daca ar beneficia doar partea care primeste investitiile. nu asta e ideea, ci ca ne ajuta reluarea mineritului
8.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de Filip în data de 13.06.2013, 08:48)
exact, e vorba de cateva miliarde de dolari care intra in economie sub forma de investitii, e vorba de cateva mii de locuri de munca, plus banii de la buget. ar fi pacat sa dam cu piciorul la aceasta oportunitate
9. daca
(mesaj trimis de ele în data de 12.06.2013, 21:45)
daca tot nu va fi afectata nicio cota prin divizare, de ce se mai bate atat pasul pe loc. cand au de gand sa ami ajunga si la luarea unei decizii
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de luca în data de 12.06.2013, 22:54)
la ce redevente o sa aia romania de la investitorii de la rmgc ma indoiesc ca statul o sa castige ceva...poate doar bani de buzunar.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de Filip în data de 13.06.2013, 08:47)
luca, luam peste jumatate din profiturile acestui proiect la bugetul de stat, ca avem participatia de 20%, avem redeventa (cea mai mare din Europa) si avem si taxele si impozitele care intra la buget. vor fi cateva miliarde de dolari
9.3. Propaganda platita (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de Dan în data de 13.06.2013, 10:02)
Rog nu luati in considerare mesajele care seamana suspect de bine intre ele, toate pro-RMGC si toate cu aceleasi argumente (de multe ori chiar le e de lene sa scrie si dau copy&paste dintr-o lista prestabilita). Aceste mesaje nu sunt decat niste intoxicari, nu lamuresc nimic, doar spera ca, prin repetare, sa se infiltreze in mintile voastre. Sunt mesaje spam.
9.4. ecologist la datorie! (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de darius florescu în data de 13.06.2013, 10:49)
exact cum am zis la comentariul nr.1, ecologistii sunt prezenti si considera ca oricine are alta parere decat ei sunt platiti. inteleg ca te deranjeaza ca rmgc chiar face ceva in zona si oamenii ii sustin, dar cum sa-i sustina pe ecologisti,care numai de proteste sunt in stare?
10. cote
(mesaj trimis de marcu în data de 12.06.2013, 23:12)
vad ca divizarea nu afecteaza cu nimic cotele de participatie, ceea ce e foarte bine. si mai bine ar fi daca s-ar veni si cu o decizie finala in curand
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de Filip în data de 13.06.2013, 08:43)
asta e lucrul cu adevarat important, sa dea decizia finala, sa porneasca proiectul minier
11. fără titlu
(mesaj trimis de Filip în data de 13.06.2013, 08:45)
domnule Sova, e bine ca incepeti sa si faceti ceva in legatura cu acest proiect, divizarea asta a fost un prim pas, dar cel mai important lucru este sa se dea o decizie in legatura cu proiectul minier
11.1. decizie asteptata (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de darius florescu în data de 13.06.2013, 10:51)
da, acea decizie este asteptata de mai bine de 10 ani, de mii de moti, care au si votat pentru repornirea mineritului. chiar nu conteaza vointa lor?
12. ma intreb
(mesaj trimis de avram în data de 13.06.2013, 23:27)
ma intreb cand incepem sa discutam despre aspectele relevante. decizia finala ar fi unul dintre ele. au spus ca in doua luni finalizeaza schimbarile cu divizarea, poate pe atunci..