DANIEL TĂMĂŞAN, CIEL VOYAGES: "Turismul, la nivel mondial, creşte, iar ţara noastră ar trebui să ţină pasul"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 10 februarie 2016

"Turismul, la nivel mondial, creşte, iar ţara noastră ar trebui să ţină pasul"

Reporter: Anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc. Au existat creşteri substanţiale şi în cadrul agenţiei?

Daniel Tămăşan: Anul 2015 se poate spune că a fost bun şi datorită iniţiativelor care au dat un impuls turismului românesc, reducerea de TVA la serviciile de alimentaţie publică pentru industria turistică şi reglementările privind voucherele de vacanţă. Cât despre agenţia noastră, trendul la noi s-a regăsit, în general, în ceea ce s-a întâmplat şi în restul industriei turistice din ţară.

Reporter: Cât la sută din clienţii dumneavoastră aleg destinaţiile externe şi câţi sunt cei care călătoresc în ţară?

Daniel Tămăşan: O bună parte dintre clienţii noştri au ales pachetele de vacanţă în străinătate, însă vedem şi o schimbare de optică în ceea ce priveşte turismul intern. Ne bucurăm că România este aleasă ca destinaţie pentru vacanţe, atât în ceea ce-i priveşte pe turiştii români, dar şi pe cei străini, şi asta din ce în ce mai mult.

Reporter: Care au fost cele mai căutate destinaţii în 2015?

Daniel Tămăşan: Din lista destinaţiilor pe care le oferim pe tot globul, unele precum Mexic, Cuba, Peru, Argentina, Tanzania, China sau Thailanda s-au detaşat ca număr de cereri.

Reporter: Situaţia externă (criza refugiaţilor, atacurile teroriste) a afectat în vreun fel turismul? S-a schimbat trendul destinaţiilor din această cauză? Există destinaţii care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Daniel Tămăşan: Nu cred că pe termen lung astfel de evenimente nefericite pot afecta ţări ultraturistice precum Franţa sau Thailanda, în mod semnificativ. Trebuie să nu uităm de aceste evenimente, însă, în aceeaşi măsură, să ne raportăm la alte astfel de incidente care s-au petrecut de-a lungul anilor, la New York, Madrid sau Londra. Toate aceste oraşe au simţit un şoc din punct de vedere turistic şi nu numai, pe termen scurt, însă, aceste destinaţii au revenit în forţă.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul 2016?

Daniel Tămăşan: Sperăm ca 2016 să fie un an stabil şi cu schimbări în bine. Industria turistică din România încă este în dezvoltare, iar potenţial de creştere există. Încercăm să ne extindem operaţiunile şi avem încredere că noul an va aduce şi creşteri ale numărului de turişti.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit pentru noul an?

Daniel Tămăşan: Agenţia noastră încearcă an de an să vină cu noutăţi pentru clienţii săi. În primul rând, dorim să atragem atenţia şi spre destinaţii mai puţin cunoscute, precum Nicaragua, Botswana, Myanmar, Mongolia sau Papua Noua Guinee, pentru a nominaliza câteva. În multe dintre aceste destinaţii oferim circuite cu plecări garantate, la tarife extrem de competitive.

Reporter: Credeţi că voucherele de vacanţă vor aduce beneficii în ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti? Sau vor fi un obstacol, ţinând cont că vor putea fi utilizate doar în ţară?

Daniel Tămăşan: Da, în mod cert este o măsură care va stimula turismul în România. Este un prim pas bun şi sperăm că acest tip de iniţiative va continua şi chiar se va extinde.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Daniel Tămăşan: Turismul din România are potenţial de creştere, însă fără o promovare mai intensă şi constantă, nu putem spera la o creştere substanţială a numărului turiştilor străini. Turismul la nivel mondial creşte şi România ar trebui cel puţin să ţină pasul pentru a rămâne pe lista destinaţiilor de inters.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Daniel Tămăşan: România trebuie să fie promovată mai intens şi în mod constant, de la nivel central până la nivel local. Trebuie să ne uităm cum fac acest lucru, ţări care au reuşit în turismul mondial, cum se promovează, cum reuşesc să fie mereu prezente la manifestările de talie mondială din lumea turismului şi să menţină interesul în rândul potenţialilor turişti.

Reporter: Credeţi că nominalizarea Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar a Bucureştiului în revista Vogue vor aduce mai mulţi turişti în aceste zone?

Daniel Tămăşan: Sigur, astfel de nominalizări nu fac decât să ne onoreze şi să ne ajute în a promova mai eficient România şi atracţiile turistice de la noi. Însă doar astfel de prezenţe nu sunt suficiente. Trebuie să mergem cu un pas în faţă, să încercăm să construim o imagine şi un brand pe care străinii, încet-încet, să le cunoască mai bine.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Daniel Tămăşan: Strategia noastră este în esenţă neschimbată, de peste 18 ani: facem cu pasiune ceea ce facem şi anume, să oferim vacanţe cât mai frumoase clienţilor noştri!

Reporter: Vă mulţumesc!

Industria turistică din România este încă în dezvoltare şi are potenţial de creştere, aşa cum ne-a declarat domnul Daniel Tămăşan, director departamentul de dezvoltare Ciel Voyages.

Domnia sa consideră că este nevoie de o promovare mai intensă şi constantă a ţării noastre pentru ca numărul turiştilor străini să se mărească considerabil.

Reducerea de TVA la serviciile de alimentaţie publică pentru industria turistică şi reglementările privind voucherele de vacanţă au dat un impuls turismului românesc, în opinia domnului Tămăşan care speră, totodată, ca 2016 să fie un an stabil, cu alte schimbări în bine.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb