Grupul francez "Danone" SA, cel mai mare producător mondial de iaurt, realizează cea mai mare achiziţie din istoria sa. "Danone" va prelua compania olandeză "Royal Numico" NV, producător de hrană pentru copii, pentru care a oferit în schimb 12,3 milioarde de euro (16,8 miliarde de dolari). Anunţul privind viitoarea achiziţie vine la numai câteva zile după ce "Danone" a decis să-şi înstrăineze divizia de biscuiţi către "Kraft Foods" Inc.
Directorul executiv al companiei franceze, Franck Riboud, a declarat că "Danone" va plăti 55 de euro pentru fiecare acţiune "Numico", societate ale cărei mărci Cow & Gate şi Nutricia deţin 40% din piaţa europeană a hranei pentru copii. Preţul este cu 38% mai mare decât cursul de închidere al acţiunilor "Numico" la finele săptămânii trecute.
Conducerea "Numico" sprijină oferta "Danone", iar acordul definitv privind tranzacţia va fi încheiat în câteva săptămâni. Oficialii "Danone" declară că sinergiile din tranzacţia cu "Numico" vor fi de 60 de milioane de euro (economii), iar câştigurile pe acţiune vor spori cu 3-4% în 2008. Anul trecut, profitul net al "Numico" a crescut cu 2%, la 202 milioane de euro, iar cel al "Danone" - cu 7,5%, la 1,35 miliarde de euro.
"Danone" fabrică alimente pentru copii sub marca Bledina şi Mon Premier. Pe lângă hrana pentru copii, "Numico" produce alimente pentru pacienţii din spitale şi bătrâni. Ca urmare a înstrăinării diviziei de biscuiţi, operaţiunile de nutriţie infantilă ale "Danone" vor aduce circa 15% din cifra vânzărilor companiei, potrivit analiştilor, care sunt de părere că finanţarea achiziţiei "Numico" nu va fi deloc dificilă pentru "Danone".
Prin preluarea "Numico", "Danone" va distribui mai multe produse pe pieţele emergente. Compania a cumpărat "Dumex", societate care distribuie hrană pentru copii în China şi Vietnam. Valoarea tranzacţiei, realizată anul trecut, a fost de 1,2 miliarde de euro.
Grupul "Danone", prezent în 120 de ţări, este unul dintre liderii mondiali în industria alimentară, deţinând primul loc în lume în domeniul produselor lactate proaspete şi cel al apei îmbuteliate (după volum), respectiv numărul doi în sectorul biscuiţilor şi al produselor pe bază de cereale.