Cea mai performantă fabrică Danone din Europa aniversează 25 de ani de producţie locală. Danone România foloseşte lapte 100% românesc care provine de la gospodari şi fermieri români şi asigură produse lactate pentru piaţa locală, dar şi pentru alte 14 ţări europene. Acest parcurs a fost definit de investiţii constante, inovaţie continuă şi preocupare pentru calitatea produselor, susţinând permanent comunităţile în care activează. Aniversarea subliniază contribuţia semnificativă a companiei la dezvoltarea economică şi socială a României, rămânând fidelă misiunii de a aduce sănătate prin produsele sale consumatorilor, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, povestea Danone în România a început în 1996, odată cu preluarea şi modernizarea fabricii de lactate Mioriţa din Bucureşti. În 1999, Danone şi-a consolidat prezenţa pe piaţa locală prin introducerea primelor iaurturi produse în fabrica din Bucureşti - "Natural", "Delicios" şi "Natural de băut", primele două mărci fiind şi astăzi prezente pe piaţa locală.
Pe parcursul celor 25 de ani, Danone România a investit considerabil în modernizarea şi extinderea capacităţilor de producţie ale fabricii din Bucureşti, transformând-o într-un centru european de producţie locală, exportând în 14 ţări. Investiţiile constante au transformat fabrica din Bucureşti în cea mai performantă unitate Danone din Europa, cu o capacitate de producţie de 75.000 de tone de iaurt anual. Zilnic, fabrica produce 1 milion de iaurturi cu lapte românesc de la gospodari şi fermieri români, cunoscute sub brandurile: Activia, Casa Bună, Cremosso, Danone, Danonino, Delicios şi YoPRO.
"În aceşti 25 de ani, Danone România a crescut şi s-a dezvoltat alături de generatii de consumatori şi partenerii săi, demonstrând implicarea faţă de calitate, inovatie şi responsabilitate socială. Portofoliul nostru s-a diversificat, dar am ramas fideli cerinţelor unui stil de viaţă sănătos şi modern. Astazi suntem prezenţi în România cu produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, sub marca Alpro, dar oferim şi produse alimentare pentru bebeluşi şi nutriţie specializată, sub mărcile Aptamil, Milupa şi Forticare, oferind soluţii nutritive adaptate nevoilor specifice. Ne mândrim cu realizările noastre de până acum şi vom continua să oferim produse care contribuie la bunăstarea consumatorilor. Avem planuri ambiţioase atât pe partea de business cât şi în ceea ce priveşte implicarea noastră în dezvoltarea comunităţilor în care activăm", a declarat Adrian Pascu, Vice President Sales Danone Central East Europe & General Manager Ukraine, se menţionează în comunicat.
"Investiţiile pe care compania Danone România le-a facut de-a lungul timpului au avut şi au un rol cheie în dezvoltarea producţiei locale de lapte de calitate, la standarde europene, a fermelor şi micilor gospodari. Investiţiile semnificative în fabrica din Bucureşti demonstrează nu doar dedicarea pentru producţia de calitate, ci şi responsabilitatea faţă de siguranţa alimentelor, societate şi mediul înconjurător", a declarat Florin Barbu, Ministrul Agriculturii.
Danone România continuă să diversifice portofoliul de produse. Compania oferă consumatorilor o selecţie variată de iaurturi cremoase, bogate în proteine, cum ar fi Yopro, ideal pentru sportivi, şi alternative nutritive pe bază de plante sub marca Alpro, pentru a răspunde cerinţelor diversificate ale unui stil de viaţă modern. Danone se concentrează şi pe beneficiile sănătăţii digestive prin produsele din gama Activia, care evidenţiază promisiunea brandului de a îmbunătăţi constant bunăstarea consumatorilor.
Prin programul socio-economic "O şansă pentru familia ta", iniţiat în 2012, în parteneriat cu Fundaţia Heifer şi Polaris, Danone România a investit 7 milioane de euro pentru a sprijini gospodarii locali şi pentru a stimula antreprenoriatul. Laptele folosit este 100% lapte românesc achiziţionat de la cei 220 de gospodari din Zimnicea şi de la cele 20 de ferme locale, se precizează în comunicat.
În 2023, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,099 miliarde lei, în creştere cu 17,8% faţă de 2022 şi un profit de 6%, în valoare de 68,4 milioane lei.
Danone România a obţinut certificarea B Corp în cadrul grupului regional al Europei Centrale şi de Est din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia şi Slovacia. Danone România se alătură astfel mişcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de ţări şi 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanţă socială şi de mediu, transparenţă şi responsabilitate.