Cea mai mare pondere a cheltuielilor cu carduri emise în străinătate o au plăţile făcute de deţinătorii de carduri Visa din Statele Unite; cele mai semnificative creşteri ale cheltuielilor comparativ cu anul trecut sunt înregistrate de cardurile din Japonia şi Brazilia, conform unui comunicat remis redacţiei.
Visa, partenerul oficial pentru tehnologii de plată al Jocurilor Olimpice şi Paralimpice, a publicat o analiză a datelor privind cheltuielile consumatorilor în timpul weekend-ului care a marcat deschiderea Jocurilor Olimpice Paris 2024 .
Cifre cheie privind cheltuielile cu ocazia deschiderii Jocurilor Olimpice Paris 2024:
• În primul weekend al Jocurilor Olimpice, plăţile cu carduri Visa au contribuit la o creştere cu 26% a vânzărilor pentru micile afaceri din Paris, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
• Cele mai semnificative creşteri ale cheltuielilor în Paris au fost înregistrate în teatre şi muzee (+159%), magazine alimentare (+42%), restaurante (+36%), vânzări de bunuri de consum (+21%), divertisment (+18%).
• Cea mai mare pondere a cheltuielilor cu carduri emise în străinătate au avut-o plăţile făcute de deţinătorii de carduri Visa din SUA (29%); creşteri semnificative faţă de perioada similară a anului trecut au avut plăţile făcute de deţinătorii de carduri Visa din Brazilia şi Japonia.
• 78% din plăţile făcute în Paris cu carduri emise în străinătate au fost contactless, în creştere cu 9% faţă de anul precedent.
• În perioada premergătoare Jocurilor Olimpice, numărul de rezervări de bilete de avion către Paris a crescut cu 39% faţă de aceeaşi perioadă din 2023 .
• Numărul turiştilor din SUA care au vizitat Parisul a înregistrat cea mai mare creştere faţă de anul precedent (+64%), pe locurile următoare clasându-se turiştii din Germania (+61%) şi Spania (+27%).
• Au crescut semnificativ şi cheltuielile în alte oraşe din Franţa care găzduiesc evenimente olimpice, printre care Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%) şi Marsilia (+38%).
Charlotte Hogg, CEO Visa Europe, a declarat: "Ca sponsor al Mişcării Olimpice de aproape 40 de ani şi al Jocurilor Paralimpice din 2002, cunoaştem foarte bine impactul pozitiv pe care îl pot avea Jocurile Olimpice asupra economiilor ţărilor gazdă, evoluţie care se aliniază perfect cu obiectivul Visa de a susţine pe toată lumea, oriunde. Datele noastre arată o creştere semnificativă a cheltuielilor făcute de deţinătorii de carduri Visa în weekendul ceremoniei de deschidere.
În ultimii patru ani, Visa a contribuit la digitalizarea a 13 milioane de mici afaceri din Europa. Tocmai de aceea, ne bucură în mod deosebit creşterea plăţilor la micii comercianţi francezi, pe care Visa i-a ajutat să se conecteze cu spectatorii prin intermediul aplicaţiei Visa Go.
Datele privind cheltuielile făcute de turiştii străini ne arată o prezenţă tot mai puternică a generaţiilor tinere, ceea ce demonstrează amploarea şi relevanţa Jocurilor Olimpice, atât în prezent cât şi în viitor."
Responsabilitatea Visa de a furniza sisteme de plată pentru Jocurile Olimpice şi Paralimpice necesită un plan solid, specific fiecărui loc de desfăşurare, susţinut de operaţiuni de anvergură. Colaborând îndeaproape cu Comitetul de Organizare în ultimii trei ani, Visa a construit o reţea personalizată de plăţi în Paris şi în afara acestuia, care permite acceptarea plăţilor cu carduri Visa contactless la 3.500 de puncte de vânzare în cele 32 de locaţii olimpice şi 16 paralimpice.
Visa a lansat aplicaţia Visa Go pentru a conecta spectatorii şi turiştii cu comercianţii locali pe perioada Jocurilor Olimpice. Vizitatorii pot descărca aplicaţia Visa Go de aici: https://go.paris.visa.com/home