Distribuitorii cu amănuntul din Marea Britanie au avut, în decembrie 2004, cel mai prost sezon din ultimii 23 de ani, dat fiind că reducerile de preţuri de la magazinele de îmbrăcăminte şi cele universale nu i-au atras prea mult pe consumatori. Vînzările au scăzut cu 1% în luna menţionată faţă de noiembrie, acesta fiind cel mai mare declin consemnat în perioada sărbătorilor de iarnă, din 1981 pînă la ora actuală. "Vînzările retail au scăzut mai mult decît putea să anticipeze cineva", afirmă James Knightley, economist la "ING Financial Markets" din Londra. De precizat că, în noiembrie, vînzările comercianţilor au crescut cu 0,6%, potrivit datelor Biroului Naţional de Statistică din Londra. Economiştii aşteptau o creştere de 0,3% a vînzărilor în decembrie 2004. Vînzările anuale au sporit cu 3,2%, cel mai încet ritm de după noiembrie 2003.
Magazine precum "Marks & Spencer" - cel mai mare distribuitor de îmbrăcăminte din Marea Britanie, sau "Dixons Group" - cel mai important centru comercial de aparatură electronică, au raportat încetinirea creşterii cifrei de afaceri în aceas-tă lună, după perioada sărbătorilor.