Deputaţii din Comisia de Transporturi au decis, ieri, să ia la puricat situaţia societăţii Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, în urma multiplelor sesizări primite de la operatorii din port, care au reclamat nereguli grave ale conducerii.
Mihai Lupu, preşedintele Comisiei, a declarat: "Vom analiza cu atenţie aceste sesizări şi vom cere răspunsuri de la Ministerul Transporturilor. Compania nu a fost prezentă, astăzi, la Comisie, alături de operatorii portuari, ca să-şi susţină punctul de vedere. Dacă nici ministerul nu ne răspunde la întrebări, atunci vom iniţia o moţiune simplă de cenzură şi, dacă va fi cazul, vom face o comisie de anchetă asupra situaţiei din Port. Vom lua o decizie după ce analizăm atent situaţia. Am vorbit cu colegii din comisie să ne abţinem de la declaraţii politice şi să ne implicăm în rezolvarea problemelor de la Portul Constanţa în mod profesionist, întrucât este un obiectiv strategic, care ţine de siguranţa naţională".
Viorel Panait, preşedintele patronatului "Operatorul Portuar" Constanţa, a enumerat, printre nereguli, intenţia Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa de a majora abuziv chiriile, dar şi tarifele percepute pentru utilităţi de către companie, care are monopol pe reţelele de apă şi energie.
Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor şi-a propus să reactualizeze legislaţia din domeniul portuar, astfel încât să se creeze un cadru instituţional, prin care Administraţia Porturilor Maritime să-şi poată desfăşura eficient activitatea, a subliniat, ieri, Mihai Lupu, la finalul primelor dezbateri asupra Master Planului Portului Constanţa. Domnia sa susţine că nici membrii Comisiei de Transporturi nu sunt mulţumiţi de prevederile proiectului de Master Plan de Transport, pe partea portuară şi navală.
• Operatorii acuză: "Se doreşte valorificarea Portului Constanţa în scop imobiliar"
Viorel Panait a acuzat, ieri, că Administraţia Porturilor Maritime doreşte, prin Master Planul propus, să valorifice Portul Constanţa în scop imobiliar, în interesul primarului Radu Mazăre.
Domnia sa a spus: "Un punct important al acestei strategii pentru viitor se pare că îl reprezintă schimbarea destinaţiei Portului Vechi. Principalul argument pentru această schimbare îl reprezintă faptul că în acea zonă se află «câteva obiective de patrimoniu industrial de importanţă naţională». Nu negăm importanţa acestor obiective, dar considerăm că protejarea lor se poate realiza de către autorităţi şi fără a schimba destinaţia Portului Vechi în zona turistică. A se aloca zona danelor 0 -24 unor obiective strict turistice, este o măsură exagerată, comparativ cu traficul navelor de croazieră estimat şi importanţa turistică, pe care o are, până la urmă, oraşul Constanţa. În Europa există destinaţii turistice tradiţionale, tranzitate anual de milioane de turişti, care nu au alocate spaţii atât de întinse pentru activitatea navelor de croazieră, motiv pentru care apreciem că pentru oraşul Constanţa este mult prea mult a se reprofila întregul Port Vechi doar pentru activitatea turistică".
Operatorii portuari mai reproşează Master Planului faptul că nu conţine niciun fel de soluţie în ceea ce priveşte reducerea taxelor şi tarifelor portuare, având în vedere forma de organizare a companiei Administraţia Porturilor Maritime, ca societate pe acţiuni al cărei scop principal este acela de a realiza profit. Ei susţin că, în prezent, există peste 35 de taxe aplicate mărfurilor şi operatorilor portuari de către companie şi că acestea reprezintă motivul principal al scăderii atractivităţii Portului Constanţa faţă de alte porturi europene concurente.
Viorel Panait a concluzionat că documentul tinde să servească mai mult realizării intereselor imobiliare din zona Portului Vechi şi impune majorarea nejustificată a tarifelor suportate de către operatori.
Domnia sa consideră că nu există niciun fel de justificare, oferită de către consultantul care a elaborat Master Planul Portului Constanţa, a faptului că se pune în centrul proiectului dezvoltarea terminalelor de containere, în condiţiile în care, după cum susţine domnia sa, în prezent traficul de containere a atins nivelul de 45% din capacitatea totală a terminalelor, iar hinterlandul nu susţine o astfel de dezvoltare.
Operatorii portuari au mai criticat şi propunerile de relocare a unor operatori portuari, care nu fac nicio referire la modalităţile de despăgubire a acestor operatori.
La rândul lor, deputaţii au concluzionat că vor cere să fie verificată şi respectarea cadrului concurenţial în domeniu, precum şi a politicilor tarifare practicate de companie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de gigi în data de 04.03.2015, 10:51)
Au ruinat portul Constanta, marele Comandant cu frate-su si aghiotantii care au luat toate navele maritime, 300 de nave, in locatie si le-au vindut la fier vechi. Portul este o paraseala,ruina, unde cresc boschetii pe calea ferata, macaralele de la dane sint ruginite de stat iar toate magaziile sint parasite sau de inchiriat. A ramas in tot portul 7 pilotine vopsite zilnic si turme de maidanezi. Pe timpul lui nea Nicu i-ti era frica sa traversezi o strada sau cale ferata din port , de traficul care era, iar navele stateau in dana tripla.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Onesti în data de 04.03.2015, 15:52)
Totul a fost praduit. Cum a fost posibil? Cetatenii nu se implica in nici un fel si penalii pe asta se bazeaza!