Deputaţii ruşi vor dezbate două rezoluţii asupra recunoaşterii republicilor separatiste ucrainene Doneţk şi Lugansk

Deputaţii ruşi vor dezbate două rezoluţii asupra recunoaşterii republicilor separatiste ucrainene Doneţk şi Lugansk

G.B
Internaţional #Adevărul - prima victimă / 14 februarie 2022

Sursa foto: duma.gov.ru

Sursa foto: duma.gov.ru

Rusia-Interfax(prin Agerpres)-14 februarie 2022: Consiliul Dumei de Stat, camera inferioară a parlamentului rus, a pregătit astăzi două proiecte de rezoluţie asupra recunoaşterii republicilor separatiste Doneţk şi Lugansk din estul Ucrainei, pe care deputaţii ruşi le vor analiza în sesiunea de plen mai târziu în aceeaşi zi sau mâine.

''Se aşteaptă prezentarea de către Consiliul Dumei în sesiunea plenară (...) a două proiecte de rezoluţie asupra apelului adresat preşedintelui (Vladimir Putin) de recunoaştere a Doneţk şi Lugansk'', a declarat o sursă a agenţiei ruse.

Primul proiect de rezoluţie este un document pe care l-au prezentat anterior, pe 19 ianuarie, în faţa Dumei deputaţii comunişti şi care prevede transmiterea direct către preşedintele Putin a deciziei cu privire la recunoşterea celor două republici din Donbas.

Al doilea proiect de rezoluţie, propus de mai mulţi deputaţi din partidul lui Putin, formaţiunea Rusia Unită, prevede trimiterea acestui apel de recunoaştere a celor două republici mai întâi către Ministerul de Externe, Ministerul Apărării şi alte instituţii pentru emiterea unei opinii. Votarea acestui proiect ar însemna o amânare a transmiterii apelului către preşedintele rus.

Preşedintele Dumei, Viaceslav Volodin, a declarat că propunerea avansată de comunişti se bucură de sprijinul numai a altor două grupuri parlamentare, respectiv cel al partidului Rusia Dreaptă şi al formaţiunii naţionaliste Partidul Liberal Democrat, astfel că nu există o susţinere majoritară în favoarea acestuia. Cât despre partidul Rusia Unită, formaţiunea preşedintelui Vladimir Putin şi care dispune de o largă majoritate în Dumă, şi acesta este preocupat de apărarea cetăţenilor ruşi care trăiesc în Donbas, a mai spus Viaceslav Volodin.

''Vedem că preşedintele (ucrainean Volodimir) Zelenski ignoră Acordurile de la Minsk (pentru soluţionarea conflictului din Donbas - n.r.). NATO vrea să ocupe Ucraina. Şi una, şi cealaltă pot rezulta într-o tragedie. Nu putem permite acest lucru'', a adăugat preşedintele Dumei. Conform acestuia, ''trebuie găsită o soluţie'' pentru garantarea securităţii cetăţenilor ruşi din Donbas, cărora Rusia le-a distribuit peste 700.000 de paşapoarte.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Acordul de la Minsk:

    REZOLUȚIE (1) 

    privind agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei și necesitatea urgentă a unei soluționări 

    pașnice a conflictului 

    (2015/C 315/06) 

    ADUNAREA PARLAMENTARĂ EURONEST, 

    — având în vedere toate rezoluțiile recente ale Parlamentului European cu privire la situația din Ucraina, 

    — având în vedere Protocolul de la Minsk din 5 septembrie 2014, Memorandumul de la Minsk din 19 septembrie 2014 

    și „Pachetul de măsuri pentru punerea în aplicare a acordurilor de la Minsk” din 12 februarie 2015, 

    — având în vedere Rezoluția 2202 (2015) a Consiliului de Securitate al ONU din 17 februarie 2015, 

    A. întrucât cooperarea dintre Uniunea Europeană (UE) și țările din cadrul Parteneriatului estic (EaP) se bazează pe valorile 

    respectului pentru integritatea teritorială a statelor, demnitatea umană, libertate, democrație, egalitate, statul de drept și 

    respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului; 

    B. întrucât anexarea ilegală a Crimeei a fost primul caz de încorporare prin forță a unei părți a unei țări în alta din 

    Europa, de la Al Doilea Război Mondial până în prezent, și constituie o încălcare a dreptului internațional, inclusiv a 

    Cartei Organizației Națiunilor Unite, a Actului Final de la Helsinki și a Memorandumului de la Budapesta din 1994; 

    C. întrucât Rusia încalcă în continuare acordul de încetare a focului din 2008, încheiat cu Georgia, deoarece ocupă în 

    continuare teritorii ale acesteia; 

    D. întrucât agresiunea Rusiei și ocuparea Peninsulei Crimeea, împreună cu actele de agresiune din estul Ucrainei, care au 

    dus la pierderi materiale pentru Ucraina, cetățenii acesteia și entitățile juridice ale acesteia, ar trebui să facă obiectul 

    unor reparații din partea Federației Ruse, prin intermediul instituțiilor judiciare internaționale; 

    E. întrucât conflictul armat din estul Ucrainei a provocat mii de victime în rândul militarilor și al populației civile, 

    incluzându-i pe ei 298 de pasageri nevinovați din cursa MH17 a Malaysian Airlines, multe alte persoane fiind rănite și 

    sute de mii de persoane părăsindu-și locuințele, 

    1. confirmă că UE și țările sale partenere au un interes comun cu privire la promovarea și restabilirea păcii și securității 

    în Ucraina, care este afectată în urma agresiunii militare din partea Federației Ruse; 

    2. subliniază că anexarea de către Rusia a Crimeei și agresiunea militară împotriva Ucrainei încalcă principiile fundamentale ale dreptului internațional; își exprimă sprijinul deplin pentru suveranitatea și integritatea teritorială a 

    Ucrainei, în cadrul frontierelor recunoscute pe plan internațional ale acesteia; 

    3. sprijină acordul încheiat la Minsk la 12 februarie 2015, cu doamna cancelar Merkel și președintele Hollande, precum 

    și semnarea de către Grupul de contact trilateral a „Pachetului de măsuri pentru punerea în aplicare a acordurilor de 

    la Minsk”; salută avizarea în întregime de către Consiliul de Securitate al ONU a acordului; 

    4. îndeamnă toate părțile să acționeze responsabil și să pună în aplicare în întregime și cu bună credință pachetul de 

    măsuri, deoarece acesta reprezintă o cale înainte către o soluționare pașnică a conflictului; își exprimă profunda 

    îngrijorare cu privire la numeroasele încălcări raportate ale încetării focului și condamnă ferm ofensiva separatiștilor 

    sprijiniți de Rusia, preluarea controlului asupra orașului Debaltseve, cu încălcarea clară a acordului de încetare a 

    focului, precum și toate actele de terorism; solicită Federației Ruse să asigure punerea pe deplin în aplicare a 

    acordurilor de la Minsk; reamintește Rusiei angajamentele sale, precum și responsabilitatea sa specială în această 

    privință; 

    5. solicită efectuarea de progrese în ceea ce privește retragerea armamentului greu și îndeamnă semnatarii Pachetului de 

    la Minsk să ofere informații de bază, inclusiv stocuri, căi de retragere și puncte de concentrare, Misiunii speciale de 

    monitorizare a OSCE; 

    C 315/24 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene 23.9.2015 RO 

    1) Adoptată la Erevan, Armenia, 17 martie 2015. 

    6. subliniază că, în conformitate cu acordurile de la Minsk, restabilirea controlului Ucrainei asupra frontierelor sale 

    rămâne esențială; reiterează că este necesar să se acorde accesul deplin și imediat observatorilor OSCE și vehiculelor 

    aeriene fără pilot la zonele afectate, astfel încât aceștia să își asume funcțiile de monitorizare și verificare – aceste 

    zone includ toate părțile provinciilor Donetsk și Luhansk și zone de-a lungul frontierei cu Rusia; 

    7. solicită UE și țărilor partenere ale acesteia să furnizeze în continuare personal calificat, echipamente și contribuții 

    financiare către Misiunea specială de monitorizare (SMM); salută decizia de dublare a numărului de observatori 

    speciali; subliniază că separatiștii nu au respectat și nu au pus în practică în mod repetat dispozițiile acordurilor 

    de la Minsk, ceea ce a dus astfel la escaladarea în continuare a tensiunilor și la reluarea ostilităților armate; 

    8. consideră că UE și țările partenere ale acesteia ar trebui să exploreze căi de sprijinire a guvernului ucrainean în 

    vederea consolidării capacităților de apărare și a protejării frontierelor Ucrainei; 

    9. solicită Rusiei să își retragă trupele și armamentul din teritoriile ocupate, să înceteze livrarea, furnizarea și finanțarea 

    mercenarilor și sprijinirea, antrenarea și înarmarea forțelor neregulate; 

    10. ia notă de propunerea Ucrainei din 19 februarie 2015, care solicită Consiliului Uniunii Europene să ia în considerare 

    posibilitatea lansării unei misiuni în cadrul politicii UE de securitate și apărare (PESA) în Ucraina, ca instrument 

    eficient pentru asigurarea punerii în aplicare adecvate și depline a acordurilor de la Minsk, care să vizeze protejarea 

    integrității teritoriale, suveranității și independenței Ucrainei, precum și inviolabilitatea frontierelor sale; 

    11. încurajează adoptarea unor măsuri de consolidare a încrederii care să sprijine eforturile de pace și reconciliere; 

    subliniază importanța unui dialog politic participativ, a descentralizării și a altor modificări constituționale 

    propuse deja în planul de pace Poroșenko; subliniază nevoia evitării propagandei, a discursurilor și retoricii de 

    instigare la ură, inclusiv a celor aparținând Rusiei, care pot agrava conflictul în și mai mare măsură; subliniază 

    faptul că un astfel de dialog participativ ar trebui să implice organizațiile societății civile și cetățenii din toate regiunile 

    și minoritățile în cauză; 

    12. solicită autorităților ruse să o elibereze imediat pe Nadiya Savcenko, membră a Verkhovna Rada al Ucrainei și a 

    Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, precum și alți cetățeni ucraineni deținuți în continuare în mod ilegal în 

    închisorile ruse; 

    13. își exprimă profunda îngrijorare cu privire la situația umanitară din regiunea Donbas și subliniază necesitatea oferirii 

    în continuare de ajutor financiar și umanitar; atrage atenția asupra numărului în creștere de persoane strămutate, de 

    refugiați în țările din vecinătate și de copii afectați de conflict; 

    14. solicită continuarea și intensificarea dialogului și a presiunilor diplomatice în vederea obținerii unei rezolvări sustenabile a conflictului; subliniază că comunitatea internațională ar trebui să fie pregătită să reacționeze cu mijloacele 

    adecvate față de orice încălcare flagrantă a încetării focului și față de orice acțiuni care subminează eforturile de a se 

    obține o rezolvare cuprinzătoare; subliniază că menținerea, consolidarea sau reversibilitatea restricțiilor impuse de UE 

    depinde de propria atitudine a Rusiei și de punerea în aplicare a acordurilor de la Minsk; subliniază faptul că nu poate 

    exista nicio soluție militară pentru acest conflict sau alte conflicte din vecinătatea noastră comună; recomandă 

    aplicarea unor modele similare de reintegrare pașnică, asistată internațional, a teritoriilor ocupate, în cadrul ordinii 

    legale și constituționale; 

    15. îndeamnă autorităților din Ucraina să realizeze progrese tangibile cu privire la punerea în aplicare a Acordului de 

    asociere și să pună în aplicare cu hotărâre, în pofida eforturilor impuse de război, reformele ambițioase, însă îndelung 

    așteptate; subliniază necesitatea consolidării statului de drept, a eradicării corupției și a angajării pe calea reformelor 

    constituționale, judiciare, sociale și economice importante; 

    16. condamnă ferm numărul în creștere al actelor de terorism în orașele ucrainene, inclusiv actul recent din Kharkiv, 

    comis la 22 februarie 2015 în timpul unui marș pașnic de comemorare a împlinirii unui an de la focurile de armă 

    trase împotriva civililor la Euromaidan; 

    17. sprijină investigația internațională și independentă cu privire la circumstanțele doborârii tragice a cursei MH17 a 

    Malaysian Airlines și îndeamnă toate părțile să dea dovadă de disponibilitate reală în direcția cooperării, garantării 

    accesului sigur și nerestricționat la locul prăbușirii MH17 și să permită accesul la toate celelalte resurse relevante care 

    pot sprijini investigația și pot contribui la aducerea în fața justiției a făptuitorilor acestei crime; subliniază că pentru 

    făptuitorii acestei crime de război nu se va acorda nicio amnistie.

    23.9.2015 Jurnalul Oficial al Uniunii Europene C 315/25 RO 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb