Construcţia unui metrou care să ajungă în cartierul Rahova şi care să deservească inclusiv zonele 13 Septembrie, Sebastian, Sălaj şi Ferentari este unul dintre cele mai importante obiective ale PNL în Sectorul 5, a anunţat deputatul liberal Ovidiu Raeţchi într-un comunicat de presă.
Deputatul a afirmat: "La începutul anilor 1990, în Bucureşti erau înmatriculate aproximativ 180.000 de maşini, pentru ca acum, numărul lor să ajungă la 1 milion. În aceste condiţii, nicio infrastructură rutieră perfectă nu poate opri coşmarul zilnic din traficul bucureştean. Şi chiar dacă lucrările la infrastructura rutieră ar merge perfect, problema traficului nu poate fi soluţionată fără o reţea de transport subteran care să atingă unele dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei. Potrivit unor studii recente, un metrou funcţional la nivelul sectoarelor 5 şi 6 ar diminua traficul auto cu cel puţin 30%. De bine, de rău, locuitorii din Sectorul 6 vor scăpa în scurt timp de coşmarul lucrărilor de la metrou. Este momentul ca atenţia autorităţilor să se concentreze înspre Sectorul 5. Cred că atât pentru binele locuitorilor din acest sector, dar şi pentru relaxarea traficului la nivelul întregului Bucureşti, avem nevoie de o magistrală de metrou în cartierele Rahova, Ferentari, 13 septembrie, Sălaj şi Sebastian".
Ovidiu Raeţchi a subliniat că, potrivit unor schiţe ale autorităţilor, singurele planuri privind conectarea Rahova cu centrul Bucureştiul au ca termen de începere anul 2022.
Deputatul PNL a mai spus: "Izolarea Sectorului 5 trebuie să înceteze. Până acum, administraţia locală social-democrată nu a dorit în mod voit ca cetăţenii din acest sector să fie conectaţi cu centrul. Altfel, nu îmi explic cum o zonă foarte populată precum cea a cartierelor 13 Septembrie, Sebastian, Rahova, Sălaj şi Ferentari nu a beneficiat de atenţia autorităţilor pentru construirea unei magistrale de metrou. Este deprimant că la ora actuală, singurele planuri vagi ale autorităţilor privind conectarea acestei zone - una dintre cele mai greu accesibile din Bucureşti - printr-o reţea de metrou cu centrul, are ca termen de începere anul 2022, pentru a fi finalizate după 2030. Este inacceptabil ca locuitorii din cartierele sus-menţionate să beneficieze de metrou de-abia peste 15 ani, în cel mai fericit scenariu, în care toată lumea, prin absurd, îşi face treaba cu precizie nemţească. Metroul în Rahova este obiectivul cel mai important pe care mi-l asum, alături de PNL Sector 5 şi care trebuie să devină o prioritate pentru administraţia locală viitoare a sectorului".