Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM salută desemnarea noului Consiliu de Administraţie, în urma deciziei Adunării Generale a Acţionarilor, se arată într-un comunicat al companiei, remis redacţiei.
Numirea Consiliului de Administraţie cu mandate convenţionale, de patru ani, este o măsură care marchează intrarea în normalitate pentru activitatea companiei. De asemenea, creează premisele de stabilitate necesare pentru implementarea planului de restructurare aprobat de Comisia Europeană, menit să asigure TAROM un parcurs solid în respectarea angajamentelor asumate faţă de publicul călător, care beneficiază de serviciile companiei, şi faţă de instituţiile implicate în aprobarea şi verificarea Planului, conform sursei.
În urma finalizării procedurii de selecţie, Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat cu majoritate de voturi numirea în funcţia de administrator în Consiliul de Administraţie TAROM, începând cu 15.06.2024, pentru Boagiu Anca Daniela, Bârcă Iuliana Cristina, Săsărman Monica, Iordache Costin Ionuţ, Marcu Mirel Alexandru, Ursu Mihăiţă şi Idolu Iulian Daniel. Urmărind reglementările privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (OUG 109/2011) AGA stabileşte mandate de 4 ani pentru administratorii numiţi, cu o indemnizaţie fixă lunară brută în valoare de 12.500 lei, numai dacă cuantumul acesteia se încadrează în Bugetul de Venituri şi Cheltuieli aprobat al companiei, se arată în comunicat.
În perioada următoare priorităţile companiei sunt legate de aplicarea planului de redresare pentru a asigura funcţionarea economică sustenabilă a companiei, consolidarea poziţiei TAROM în sectorul transporturilor aeriene şi oferirea de servicii de calitate pasagerilor noştri, transmite compania.