Constructorul auto francez "Renault" SA, al doilea din ţară, şi-a majorat profitul în semestrul al doilea din 2006, datorită reducerii cheltuielilor şi a veniturilor obţinute din vânzarea participaţiei deţinute la producătorul suedez de camioane "Scania" AB. Profitul net al companiei a crescut la 1,24 miliarde de euro (1,61 miliarde de dolari) în perioada iulie-decembrie 2006, de la 1,2 miliarde de euro în intervalul similar al lui 2005. Pe întregul an 2006, profitul net al companiei a scăzut, însă, la 2,87 miliarde de euro, de la 3,37 miliarde de euro în 2005. Vânzările s-au redus cu 0,8%, la 41,5 miliarde de euro.
"Încă suntem departe de ţintele pe care ni le-am stabilit pentru 2009 - o creştere a vânzărilor cu 6%, însă am trecut printr-o perioadă grea, pe care trebuie s-o lăsăm în urmă", a afirmat directorul financiar al companiei, Thierry Moulonguet.
Volumul vânzărilor "Renault" a scăzut cu 4% anul trecut, la 2,43 milioane de unităţi. În vestul Europei, scăderea a fost de 10% în semestrul al doilea, la 740.246 unităţi, trendul urmând să se menţină şi în prima jumătate a lui 2007.