Preşedintele UDMR Kelemen Hunor, a declarat astăzi, pentru AGERPRES, referindu-se la demisia ministrului Educaţiei, că acesta a luat decizia întrucât nu a vrut să accepte rezolvarea prin ordonanţă de urgenţă a problemei legate de predarea limbii române în şcolile minorităţilor.
"E un act unilateral, mi-e greu să comentez un act unilateral, el şi-a ales această soluţie fiindcă nu a vrut să accepte rezolvarea problemei - create tot de el, în august, prin acel articol în ordonanţa simplă - printr-o ordonanţă de urgenţă. Şi atunci, el a luat această decizie de a demisiona. (...) Eu am ţinut foarte mult să rezolvăm foarte repede această problemă, care a apărut din senin, fără nicio consultare, fără nicio discuţie şi prin decizia lui unilaterală şi am propus o ordonanţă de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă era pregătită de câteva zile, el a zis că nu este acord, fiindcă ar trebui să se întoarcă împotriva deciziei luate de el în august şi a ales această soluţie", a declarat Kelemen Hunor.
Liderul UDMR a adăugat că "nu mai exista încredere" în ministrul Educaţiei, întrucât acesta a luat decizii fără să consulte Uniunea şi colaborarea ar fi fost, în continuare, extrem de dificilă, chiar imposibilă.
"Noi am avut în ultimele 2-3-4 săptămâni acest conflict, tensiune, cu ministrul Educaţiei. Într-adevăr, eu am spus că nu mai există încredere, fiindcă atât în ceea ce priveşte ordonanţa simplă, cât şi în ceea ce priveşte hotărârea de Guvern privind UMF s-a grăbit, nu ne-a consultat, nu ne-a avertizat măcar să stăm de vorbă, să discutăm. Deci, din punctul nostru de vedere, colaborarea oricum ar fi fost extrem de dificilă, dacă nu imposibilă", a arătat liderul UDMR.
Întrebat ce aşteaptă de la viitorul ministru al Educaţiei, Kelemen a spus că este nevoie ca acesta să gândească pe termen lung şi să fie mai coerent, potrivit sursei citate.
"Să fie un pic mai coerent, să se gândească pe termen lung, nu pe chestii aşa, imediate. Atât de multe probleme sunt în Educaţie, încât mi-e greu să prioritizez, dar, la un moment dat, ar trebui să se gândească un ministru la o prioritizare pe o perioadă de doi ani, bineînţeles. Dar mă gândesc inclusiv la o nouă lege, dacă e cazul, sau la nişte modificări în legea actuală, în ceea ce priveşte manualele, în ceea ce priveşte încărcătura elevilor (...) Important e să avem o şcoală performantă, să avem o şcoală în centrul căreia e copilul şi cu o metodă de a preda materiile din şcoală încât copilul să fie performant, competent, în această competiţie uriaşă în care trebuie să se descurce după ce termină şcoala", a conchis aceasta.
1. fără titlu
(mesaj trimis de zaza în data de 27.09.2018, 15:37)
....Nu prea inteleg eu despre ce este vorba ??? Stie cineva sa-mi explice ??...E vorba (dupa cate am intteles) de predarea l.romane la clasele cu minoritati ???. E prea greu sa invete l. romana ???? Stie cineva sa-mi dea o explicatie ......